Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1517
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har seg sånn at jeg er anmeldt i en sak. Jeg har ikke godtatt forelegget. Så skal mest sannsynlig i retten. Jeg har ikke rett på gratis forsvarer (i og med at jeg ikke vedtar forelegget). Det jeg lurte på var egentlig hvordan erklærer man egentlig utilregnelig? Dette må jo politiet få vite at man gjør lenge før rettsaken begynner (i og med at rettpsykistere må få tid på seg til å undersøke meg) så h ordan gjør man det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan ikke bare fraskrive deg ansvar på denne måten.

Du har laget minst 3 slike tråder de siste ukene og svaret er det samme: det finnes ingen fasit på å bli utilregnelig, det er en individuell vurdering som rettpsykiatere gjør.

Det er retten som kan be om psykologisk vurdering, jeg antar da det er din forsvarer som må be om denne vurderingen når saken starter.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke rett på gratis forsvarer (i og med at jeg ikke vedtar forelegget).
Vis hele sitatet...
Jo du har rett på forsvarer i rettsak, hvor i huleste har du hørt at du ikke får det?


Kilde: https://www.domstol.no/straffesak/ak...-eller-siktet/
Sist endret av Dodecha; 16. februar 2021 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du kan ikke bare fraskrive deg ansvar på denne måten.

Du har laget minst 3 slike tråder de siste ukene og svaret er det samme: det finnes ingen fasit på å bli utilregnelig, der er en individuell vurdering som rettpsykiatere gjør.

Det er retten som kan be om psykologisk vurdering, jeg antar da det er din forsvarer som må be om denne vurderingen når saken starter.



Jo du har rett på forsvarer i rettsak, hvor i huleste har du hørt at du ikke får det?


Kilde: https://www.domstol.no/straffesak/ak...-eller-siktet/
Vis hele sitatet...
Ok sorry jeg skal ikke nevne et ord til om utilregnelighet og sakkyndige. Bare slett tråden hvis du vil