Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1897
Hei folkens. Jeg har fryktelig lite peiling på data og setter pris på all hjelp jeg kan få.

Hvordan kan jeg få denne til å bli lettest mulig kompetabel med VR?

https://www.elkjop.no/product/data/s...ecificationTab

Min stesønn kjøpte nettopp oculus quest, men det er tydelig att maskinen ikke klarer å drive dem skikkelig.
Sist endret av Alf; 13. august 2020 kl. 14:02.
Denne pcen skal kunne kjøre vr veldig fint, sikker på at det ikke er link kabelen til quest som er dårlig, evt prøv med andre usb c cabler som støtter quest
Alf
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Denne pcen skal kunne kjøre vr veldig fint, sikker på at det ikke er link kabelen til quest som er dårlig, evt prøv med andre usb c cabler som støtter quest
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd med andre og nye kabler, men til ingen nytte.

Kan det rett og slett være att pcn er full av dritt? Vi fikk opp en error på CPU etter en liten stund menst de virket.

Takk for svar btw.
Sitat av Alf Vis innlegg
Hei folkens. Jeg har fryktelig lite peiling på data og setter pris på all hjelp jeg kan få.

Hvordan kan jeg få denne til å bli lettest mulig kompetabel med VR?

https://www.elkjop.no/product/data/s...ecificationTab

Min stesønn kjøpte nettopp oculus quest, men det er tydelig att maskinen ikke klarer å drive dem skikkelig.
Vis hele sitatet...
Kan du beskrive problemet som oppstår litt bedre?

Hakker det? Stopper det helt opp? Er all tale på kinesisk?
muligens er ofte det på pcer kjøpt fra elbutikker, kan muligens funke å reinstalere windows, med egen minnepenn, dog hvilken usb port plugger du kabelen i?
Det eneste jeg kan se som kan skape problemer er mengde ram. Dersom du har mye kjørerende på maskinen samtidig så kan de bli litt i minste laget.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det eneste jeg kan se som kan skape problemer er mengde ram. Dersom du har mye kjørerende på maskinen samtidig så kan de bli litt i minste laget.
Vis hele sitatet...
er dog plenty nok med ram på pc til å kjøre vr og en god del, sitter selv med masse faner oppe og spiller vr med 8gb ram, hadde heller sagt det er kablen, noen av dem funker ikke helt optimalt dog fullt mulig det er det men tviler litt
Maskinen har en ledig RAM-slot.
Jeg ville kjøpt en brikke til, tilsvarende den som står i.

16GB RAM er greit å ha, og ikke så altfor dyrt.

Mulig dette løser problemet.

Ellers er det jo alltid deilig å få ryddet litt, å bli kvitt en del dritt.
CCleaner er ypperlig til slikt.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
er dog plenty nok med ram på pc til å kjøre vr og en god del, sitter selv med masse faner oppe og spiller vr med 8gb ram, hadde heller sagt det er kablen, noen av dem funker ikke helt optimalt dog fullt mulig det er det men tviler litt
Vis hele sitatet...
Bare fordi du har x antall faner oppe betyr ikke det noe som helst. Jeg har 17 faner oppe og chrome bruker rett over 3gb ram.
Windows vil selvsagt drive litt minnehåndtering om det går tomt, men 8gb er ikke mye når det kommer til gaming.

Ram er ikke veldig dyrt og en fin oppgradering uansett om det er feilen her eller ikke.