Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2580
Hei,

På hytta er det ingen dekning inne i hytta, man må 5-10 meter vekk ifra hytta får å få inn dekning til å ringe, sende melding og få inn 4G mobildata på.

Men inne i hytta er det NULL dekning.

Er det noen duppeditter som vill forsterke dekningen utenfor hytta og inn til selve hytta og få god nokk dekning til både ringe,sende melding og få 4G mobildata inn? Vi har TV på hytta, som er kablet, og den funker utmerket.

Jeg tenker med Wifi så har vi google wifi som funker utmerket, kansje det er noe lignende med dekning? Er det noen som er greie på dette?

Om det gjerne er en antenne som må gå videre med kabel inn til hytta eller noe lignende?

Hjertelig takk for svar
Hvis du har wifi, kan du antagligvis skru på tale over wifi på mobilen din. Da kan du ringe og motta samtaler, men det hjelper nok ikke på sms.

Da må du nok skaffe en slik:
https://www.aliexpress.com/item/4000...archweb201603_

Men som privatperson er det ikke helt innafor å sette opp slike repeatere.
Trådstarter
27 0
Sitat av verdand Vis innlegg
Hvis du har wifi, kan du antagligvis skru på tale over wifi på mobilen din. Da kan du ringe og motta samtaler, men det hjelper nok ikke på sms.

Da må du nok skaffe en slik:
https://www.aliexpress.com/item/4000...archweb201603_

Men som privatperson er det ikke helt innafor å sette opp slike repeatere.
Vis hele sitatet...
TVen mottar sine signaler via antennen sin, via en antennekabel. Det er ikke noe form for wifi som jeg vet om vertfall. Eneste vi har er mobildata, men den får vi ikke inn med mindre vi har vanlig dekning?
Den enkleste løsningen er et 4G-modem, en ekstern utendørs antenne og en telefon som støtter Wifi Tale (som de norske operatørene har valgt å kalle det). Ulempen er at bare nyere/high-end telefoner støtter Wifi Tale. Ice har en liste over telefoner som støtter Wifi Tale (aner ikke hvor nøyaktig/oppdatert denne er):

Huawei P30 og P30 Pro
Huawei P40 Pro
Nokia 4.2
Nokia 5.3
OnePlus 7 og 7 Pro
OnePlus 8 og 8 Pro
Samsung Galaxy Z Flip
Samsung Galaxy Fold
Samsung Galaxy Note9, Note10, Note10+ og Note10 Lite, Note20 5G og Note20 Ultra 5G
Samsung Galaxy A6, A6+, A7, A9, A10, A20e, A30s, A40, A41, A50, A51, A51-5G, A70, A71 og A80
Samsung Galaxy J6
Samsung Galaxy S9, S9+
Samsung Galaxy S10, S10e, S10+ og S10 Lite
Samsung Galaxy S20, S20+ og S20 Ultra
Samsung Galaxy Xcover 4s
Cat B35
Vis hele sitatet...
Edit: Når jeg kikker gjennom listen ser jeg mye low-end telefoner og litt eldre modeller også, så man trenger tydeligvis ikke en splitters nye telefon for å ha Wifi Tale tilgjengelig.
Sist endret av steili; 12. august 2020 kl. 13:45.
Sitat av Chyex Vis innlegg
TVen mottar sine signaler via antennen sin, via en antennekabel. Det er ikke noe form for wifi som jeg vet om vertfall. Eneste vi har er mobildata, men den får vi ikke inn med mindre vi har vanlig dekning?
Vis hele sitatet...
https://nettbutikk.telenor.no/mobilt...wei-b818/hvit/

Med ekstern antenne
Det kan også være at antennene som følger med 4G-modemet er bedre enn hva dere har i mobilene, og at dere klarer dere uten en utendørs antenne. Jeg ville uansett først sjekket om mobilene støtter Wifi Tale. Så kan du låne med deg et 4G-modem hvis du kjenner noen som har et. Eventuelt kan du høre med en operatør om du kan få en prøveperiode for å se om det fungerer uten en utendørsantenne.
Sist endret av steili; 12. august 2020 kl. 13:49.