Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8196
Lurer på om noen har noe erfaring eller eventuelt har noe god informasjon på hvordan en setter opp en bedrift hvor jeg rekrutterer utenlandske spillere som kan spille for andre folk? Tenker da til hjelp ved f.eks å grinde virtuelle penger som gold i WoW eller Powerleveling osv?

Tenker dette hadde vært en kjekk hobbybedrift som jeg kan ha på siden av å en fulltidsjobb! Eventuelt tjene litt "Ekstra" penger :-)

Poenget her er ikke å spille selv, men å få andre til å spille for andre folk som ikke har tid/orker å spille lenge nok for å oppnå forskjellige mål i MMORPG spillene! Klart en må jo betale lønn til de som "ansatte" i bedriften, men hvor kan en rekruttere slike folk? Ser at det er flere slike bedrifter en finner på diverse gaming forum osv! Hvor det blant annet er salgs av MMORPG kontoer og Powerleveling osv.
Hvorfor skulle de utenlandske spillerne selge e-penger til deg for en billig penge istedenfor å selge de til forbrukerne til markedspris? Hva verdi tilføyer du? De som tjener penger på click-farms og denslags forretning har utsyr som ikke arbeiderne deres har tilgang som gjør at de ikke kan drive på egenhånd.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Det er vel mange grunner til at utenlandske spillere kan være villige til å selge "e-penger" til TS for en billig penge istedenfor å selge de til forbrukere til markedspris og det kan jo være feks språkbarrierer eller forskjell i valuta eller levestandard.. jeg har hørt om folk fra fattige land som har tjent mer på å selge "e-penger" en å jobbe 10 timer 7 dager i uken.

Også til spørsmålet ditt så kan jeg tenke meg at beste stedene å rekrutere er vel i de spesifike spillet du leter etter en å jobbe for deg i.


Liksom såklart kan det jo være lønnsomt å drive som en tredje part i salg av ressurser som er etterspørt, samtidig som det kan være gunstig for enkelt personer som kan skaffe denne ressursen. det er vel passe irrelevant om det er cola eller "e-penger" man snakker om.. hva tjener liksom en brus produsent med å la en tredjepart selge produktene sine? Han kunne jo bare solgt det til markedspris selv og tjent mer..
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Hvorfor skulle de utenlandske spillerne selge e-penger til deg for en billig penge istedenfor å selge de til forbrukerne til markedspris? Hva verdi tilføyer du? De som tjener penger på click-farms og denslags forretning har utsyr som ikke arbeiderne deres har tilgang som gjør at de ikke kan drive på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Hvorfor jobber folk på meny i stedefor å jobbe for seg selv?
Jeg tror du har misforstått konseptet, her kan du leie folk til å spille med din spiller for å komme langt i spill.

For meg virker dette som en idé som er verdt å utforske.
Alt er rosenrødt til en av disse bare stikker av med én eller flere kontoer.

Dessuten er det allerede tusenvis av disse nettsidene, så da må du nesten tilføye noe av verdi/finne en gimmick som gjør det interessant å skulle bruke nettopp din bedrift.

I de fleste spill er account sharing ikke lov heller og du risikerer å få spillere bannet.
Tanken er ikke dum, men du konkurrerer mot folk i veldig fattige land som som mest sannsynlig er billigere, og har lengre fartstid enn deg.

Det er også verdt å huske at selv hobbyer kan ta veldig masse tid så fort det er penger involvert. Skal du skatte av overskuddet må du plutselig lage egen bedrift. Du må svare på henvendelser til alle døgnets tider (får de ikke svar av deg så sender de videre). Du må føre et regnskap etc.

Vil du prøve å leve av det så go for it. Som en enkel bi-inntekt hadde jeg heller tatt en kveld på Rema i uken.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hvorfor jobber folk på meny i stedefor å jobbe for seg selv?
Jeg tror du har misforstått konseptet, her kan du leie folk til å spille med din spiller for å komme langt i spill.

For meg virker dette som en idé som er verdt å utforske.
Vis hele sitatet...
Fordi de ansatte på meny ikke har matvarer å selge og lokaler å selge de i. Som jeg nevnte finnes det forretninger som driver med click-farms og den slags. De forretningene har derimot utstyr som de ansette ikke har.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Fordi de ansatte på meny ikke har matvarer å selge og lokaler å selge de i. Som jeg nevnte finnes det forretninger som driver med click-farms og den slags. De forretningene har derimot utstyr som de ansette ikke har.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å ta kontakt med en grossist, sette opp ei bu og begynne å selge, men det er mye administrativt og stor usikkerhet å drive selv. Derfor velger folk å være ansatte og ikke eiere.

Jeg forstår ikke hvorfor du nevner clickfarms, TS vil hooke tak i enkeltindivider selv.
Dette er jo ikke en ren clickfarm, men en tjeneste hvor du kan la en tredjeperson komme videre i et spill for deg.

Og du motsier deg selv litt her, for du lurer på hvorfor folk skal jobbe for TS og ikke gå direkte mot forbruker selv samtidig som du viser til at de aktuelle ansatte ikke har tilgang til eget utstyr?
Hvordan skal de da få solgt tjenestene sine direkte til forbruker?