Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3892
Har lest at alkohol og heroin er dårlig mix. Men er det farlig å drikke alkohol når halveringstiden på heroin har gått ut (6 timer etter)?

Takk for svar på forhånd!
Heroin i seg selv har svært lav halveringstid, det er snakk om få minutter før du ikke har stort av det i kroppen mer. Heroin omdannes til 6-monoacetylmorfin (6-MAM), morfin og morfin-6-glukuronid, og dette vil du kjenne i en 4-8 timer til. Faren her er jo at du sovner, og pustesenteret i hjernen din slutter å fungere. Jeg ville ventet lengre, spesielt om det er snakk om større mengder. Faren for overdosering er dog mye større, da alkohol og heroin virker synergisk forsterkende på hverandre, den ene vil fremme effekten av den andre og motsatt. En halvliter når du så og si har landa helt gjør vel ingenting. Alt med måte. Better safe than sorry.
Skjønner. Har høy toleranse på opiater, så regner med at stoffet går rimelig fort ut av kroppen. Vil du/dere si det er innafor å drikke (med måte) på kvelden hvis det siste skuddet jeg satte var på morgenen?
Alltid lurt å være forsiktig med denne komboen pga fare for pustestans, som nevnt over. Men personlig tror jeg det er mest farlig å drikke først, enn omvendt. Pga om du er for stein på hero klarer du neppe å drikke mye uansett (og skaden har i verste fall skjedd), men hvis du drikker først og så tar hero vil det være mye vanskeligere å ta rett mengde (og toleransen vil være lavere). Så bare ha det i bakhuet! ;-)
Hvis du tar siste skuddet på morgen og drikker om kvelden burde det gå bra, hvis du bare er litt forsiktig. Men jeg vil på det sterkeste fraråde å ta minus hvis du blir veldig brisen/full! da er faren mye større.
Da satser jeg på at det går greit når det har gått såpass mange timer. Takk for svar!
Sist endret av inkognitooo; 1. desember 2016 kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan er dette ift. røyking av heroin? Jeg tenker da på å røyke heroin som nachspillaktivitet.
Sitat av Coleslaw Vis innlegg
Hvordan er dette ift. røyking av heroin? Jeg tenker da på å røyke heroin som nachspillaktivitet.
Vis hele sitatet...
Vær forsiktig! Det er riktignok mye bedre enn og snorte eller skyte det, men alle overdosene jeg har tatt har det vært alkohol i bildet, det var skyting, men også vært vitne til et dødsfall som bestod av fylla, et par rivo og så røyking av heroin! Ikke snakk om å få liv i den personen igjen!

Uansett hvor digg det er, så er det 3 ting jeg ikke anbefaler noen å blande...det er benzo, opiater og alkohol. Kan være chill for deg, men ikke så artig for alle rundt som desperat prøver få liv i deg mens du fremdeles har puls.

Nå hørtes jeg moralpreken nr1 ut, men ble bare revet med når jeg begynte skrive.
Sist endret av KjellFresh; 2. desember 2016 kl. 05:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det kjellfresh sa..
Har mista venner på den komboen samt hatt mine overdoser på den selv.. ikke noe å spøke med eller utfordre skjebnen med..