Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 737
Hei, holder på å bygge PC for første gang, og tenkte jeg skulle bruke mine gamle cd/dvd rom istedet for å punge ut for nye, siden jeg aldri bruker de uansett.

Så viser det seg at det ikke finnes noe sted for IDE på HK, så jeg lurte på hva jeg kan gjøre. Finnes det noen IDE converter jeg kan bruke?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Du betaler akkurat like mye for en adapter, som du gjør for en ny dvd brenner

Like greit å bare kjøpe en ny med sata
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575802
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660432

Første link er en sata til ide konverter, mens andre link er en dvd-rw rom med sata tilkobling. Som nevnt over er de prismessig nesten helt identiske.
Et annet tips er å søke før du spør om slikt.
Sist endret av Prognisse; 7. september 2012 kl. 15:32.
Hmm nåja, blir nærmere 300,- med frakt fra komplett.
Hvor selges disse? Clas Ohlson? Kanskje komplett sin nye butikk i Oslo, eller andre steder?
Håper å slippe frakt (og ventetid) - håper å få kjøpt det nå i dag før det stenger
De selger det nok på Clas Ohlson e.l.
Finner ikke noe på webshopen til Clas Ohlson iaf.
Kanskje jeg bare skal bestille den DVD brenneren fra komplett likevel.
Jeg har det ikke så travelt egentlig - får ikke helt fart på PCn uansett (men det blir en helt ny thread)
Trenger du DVD leser da?
Vel, tenkte jeg skulle bruke windows 7 CD til installasjon.
Men når du sier det så.. nei egentlig ikke
Sist endret av Pagle; 7. september 2012 kl. 16:05.
Det kan du da gjøre uten DVD-leser også. WIN7 ligger på Microsoft sine sider til nedlasting. Lag en bootable minnepinne og bruk lisensen din.
Selv om det skulle ha kosta en hundrelapp mer ville jeg fortsatt valgt det over en overgang fra S-ATA til IDE dersom det er ment som en permanent løsning...
Sitat av Pagle Vis innlegg
Finner ikke noe på webshopen til Clas Ohlson iaf.
Kanskje jeg bare skal bestille den DVD brenneren fra komplett likevel.
Jeg har det ikke så travelt egentlig - får ikke helt fart på PCn uansett (men det blir en helt ny thread)
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare ta det her også? Så slipper vi at det kommer så mange "HJELP, PCEN MIN VIRKER IKKE!!" tråder
Ta en titt på Dealextreme, der har du noen SATA til IDE adaptere for rundt 25,- kr, gratis frakt, men tar ca. 3-5 uker å få det levert.
Er det denne du mener?

Edit: Innlegg nr. 200!
Sist endret av Samhot79; 7. september 2012 kl. 17:22.