Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 13238
Har sett mye repotasjer og dokumentarer om folk som sitter inne. Mange av de i fengsler verden over er ganske så veltrente. Spørsmålet mitt er hvordan de klarer dette?
Vet at mange har kroppen fra utsiden før de har blitt satt inn. Men noen har sikkert kommet inn med en kropp som ikke er så veldig veltrent.
I noen fengsler der man antas som høyrisiko får man jo ikke tilgang på treningsapparater og har bare cella til å trene på. Push-ups, sit-ups, dips og kanskje noen hang-ups er det man får til. Man får jo veldig god tid til å trene hvis man sitter ganske lenge det er jo forståelig.

Jeg har kommet opp med at maten ikke er så veldig proteinrik og skapt for å bygge muskler, men forsatt greier noen å bli svære som beist i fengsel.

Kanskje det også er lurt å ha litt muskler på kroppen for å se litt mer tøffere ut?

Syntes dette er ganske intressant.. Noen innspill?

Essi.
"man jo ikke tilgang på treningsapparater" - Jo, i høyeste grad.

De må jo få ut energien på noe, og da er styrketrening et av få alternativ.
Sist endret av aidem; 23. mai 2011 kl. 01:07.
De har sikkert et svært helvetes gym der. Sikkert noen forskrifter på at de skal ha sjangse til å holde seg selv i form og lignende.
Sitat av Essi Vis innlegg
Jeg har kommet opp med at maten ikke er så veldig proteinrik og skapt for å bygge muskler, men forsatt greier noen å bli svære som beist i fengsel.
Vis hele sitatet...
Maten i fengsel er helt alminnelig mat, som jeg har sett i intervjuer,klipp, nyheter osv. Og du trenger ikke ''overkill'' med proteiner for å bygge, det viktigste er overskudd på kalorier. Og det er faktisk ganske mye proteiner i vanlig middagsmat.

Så den teorien feiler nok litt.
Sist endret av ZELDUR; 23. mai 2011 kl. 01:12.
Man MÅ ikke få i seg 1kg med proteiner hver dag for å se stor ut. Og det skal ikke så utrolig mye apparater til for å kunne trene på en skikkelig måte. Og når man sitter inne, så har man drøssevis med tid til å akkurat trene.

Edit: Blåtann var før meg!
Sist endret av mariofrans; 23. mai 2011 kl. 01:10.
Trådstarter
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Man MÅ ikke få i seg 1kg med proteiner hver dag for å se stor ut. Og det skal ikke så utrolig mye apparater til for å kunne trene på en skikkelig måte. Og når man sitter inne, så har man drøssevis med tid til å akkurat trene.

Edit: Blåtann var før meg!
Vis hele sitatet...
Så du mener at maten de får i de værste fengslene i USA funker for å bygge muskler? Isåfall må det ta ganske lang tid. Der spiser dritt mat, mat som ingen mennesker spiser frivillig- om man er sulten ja, men er ikke god mat som står på menyen akkurat nok til å holde energi nivået oppe tipper jeg.

Sitat av Chaviz Vis innlegg
De har sikkert et svært helvetes gym der. Sikkert noen forskrifter på at de skal ha sjangse til å holde seg selv i form og lignende.
Vis hele sitatet...
Leste du ikke posten? I høyrisko fengslene får de bare 1 times tid utenfor cellen og der er ikke "lufteturen" tilgjengelig.
Sitat av Essi Vis innlegg
Så du mener at maten de får i de værste fengslene i USA funker for å bygge muskler? Isåfall må det ta ganske lang tid. Der spiser dritt mat, mat som ingen mennesker spiser frivillig- om man er sulten ja, men er ikke god mat som står på menyen akkurat nok til å holde energi nivået oppe tipper jeg.

Leste du ikke posten? I høyrisko fengslene får de bare 1 times tid utenfor cellen og der er ikke "lufteturen" tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke mer enn 1 times tid for å trene godt.
Den første timen i trening er den som tells mest.
Og igjen, finnes sikkert forskrifter om at innsatte skal ha muligheten for å trene.
Har nok en sammenheng med at de gutta ikke har sittet inne noen få måneder...men heller rimelig mangen år. I de fleste ''gjengene'' der nede er det jo og påkrevd og følge endel treningsprogrammer som alle i gruppen gjennomfører..

Det faktum at det ikke er noe utstyrte gymmer der har ikke så mye å si. Utrolig mangen øvelser du kan gjøre med din egen kroppsvekst som funker ur. Selv sittet inne og sett folk som ikke har tilgang på gym bruke et kosteskaft og knytt poser med vann rundt for å trene biceps o.l - Så man får til det mest utrolige
Sitat av Essi Vis innlegg
Så du mener at maten de får i de værste fengslene i USA funker for å bygge muskler? Isåfall må det ta ganske lang tid. Der spiser dritt mat, mat som ingen mennesker spiser frivillig- om man er sulten ja, men er ikke god mat som står på menyen akkurat nok til å holde energi nivået oppe tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Vet du hva en av hovedgrunnene til overvekt i USA er?
Det er nemlig billig mat med veldig høyt kaloriinnhold, eksempler: burritos,taco bell,mcdonalds,in-n-out, del taco osv.
Siden dette er billigst, blir også fanger servert slikt, samt mye annet billig mat.
Likheten i alt de får er kalloriinnholdet som er latterlig høyt.
Se under for en meny i amerikansk fengsel:
http://cdn1.newsone.com/files/2010/04/prison-food1.jpg

Bruker du alle de kaloriene til å trene, blir du sånn:
http://farm2.static.flickr.com/1110/1482471265_f6509e4598.jpg
Er du noens bitch og blir tatt i baken fra morgen til kveld og ikke trener, da blir du sånn:
http://img.metro.co.uk/i/pix/2009/08/georgeveraSP_450x359.jpg

Veldig røft forklart, men du skjønner sikkert hva jeg vil fram til.

Edit: jeg sier alt på grunnlag av hva jeg har sett på nett osv.
Har ingen personlig kunnskap eller opphold i fengsel.
Sist endret av ZELDUR; 23. mai 2011 kl. 01:28.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Kan ikke svare på det du spør om, men kan si noe om mine egne erfaringer når jeg satt i fengsel. (åpen soning)
Treningsstudioet var av god kvalitet, dog var det bare maskiner, og ikke løse vekter i frykt for at det skulle bli brukt som våpen/stjålet.

Maten er helt normal mat, du får så mye du vil, så å si. Blir du ikke mett av din første porsjon, så stiller man seg i kø'en og får mer.
Var et par svære karer i avdelingen jeg var i, og den største av dem hadde vært med i Norges Sterkeste. De gikk rundt hele dagen å slurpet på proteinshake, spiste evig med mat under frokost/lunsj/middag og kvelds, og hadde niste om de ble sulten mellom måltidene. Manglet man noe, dro gjerne betjentene inn til byn for å handle for oss.

I tillegg til treningsstudioet var det en gymsal, volleyballbane, basketbane og sykler man kunne bruke for å sykle rundt omkring for mosjon.
Dagene deres bestod av å trene, spise og sove. De så på det som en treningsleir, mens vi andre så på det som en sommerleir, hehe.
Sist endret av duzzyd; 23. mai 2011 kl. 01:29.
Sitat av Essi Vis innlegg
Så du mener at maten de får i de værste fengslene i USA funker for å bygge muskler? Isåfall må det ta ganske lang tid. Der spiser dritt mat, mat som ingen mennesker spiser frivillig- om man er sulten ja, men er ikke god mat som står på menyen akkurat nok til å holde energi nivået oppe tipper jeg.

Leste du ikke posten? I høyrisko fengslene får de bare 1 times tid utenfor cellen og der er ikke "lufteturen" tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du hva de spiser i fengsler i USA?
Hvordan vet du at alle er pumpa??

Det er stor forskjell på virkeligheten og hva "Verdens værste fengsler" på TV viser deg.
Trådstarter
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Kan ikke svare på det du spør om, men kan si noe om mine egne erfaringer når jeg satt i fengsel. (åpen soning)
Treningsstudioet var av god kvalitet, dog var det bare maskiner, og ikke løse vekter i frykt for at det skulle bli brukt som våpen/stålet.

Maten er helt normal mat, du får så mye du vil så å si. Blir du ikke mett av din første porsjon, så stiller man seg i kø'en og får mer.
Var et par svære karer i avdelingen jeg var i, og den største av dem hadde vært med i Norges Sterkeste. De gikk rundt hele dagen å slurpet på proteinshake, spiste evig med mat under frokost/lunsj/middag og kvelds, og hadde niste om de ble sulten mellom måltidene. Manglet man noe, dro gjerne betjentene inn til byn for å handle for oss.

I tillegg til treningsstudioet var det en gymsal, volleyballbane, basketbane og sykler man kunne bruke for å sykle rundt omkring for mosjon.
Dagene deres bestod av å trene, spise, sove. De så på det som en treningsleir, mens vi andre så på det som en sommerleir, hehe.
Vis hele sitatet...
Men dette er i Norge. Norge har fengsler som linger på 3 stjeners hotell. Heller land utenfor Norge der du ikke får tilgang på proteinshakes sov.. Ingen komfort liksom..

http://www.phaseloop.com/foreignpris...-africa02.html bare et eksempel, finnes værre..
Sitat av Essi Vis innlegg
Men dette er i Norge. Norge har fengsler som linger på 3 stjeners hotell. Heller land utenfor Norge der du ikke får tilgang på proteinshakes sov.. Ingen komfort liksom..

http://www.phaseloop.com/foreignpris...-africa02.html bare et eksempel, finnes værre..
Vis hele sitatet...
Ja, og i dette fengselet, klarer du å peke ut noen som ligner på Richard Skog?
Nei, nettopp. Skjønner ikke hva du vil fram til?

Underernærte mennesker som ikke får trene er tynne, mennesker proppa på kalorier med treningsopplegg er ikke det.Det sier seg egentlig selv...
Charles Bronson, englands mest voldelige fange, har skrevet en bok om hvordan man holder seg godt trent med minimalt av plass og utstyr. Fyren var jo veldig diger, så dette må jo fungere.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2007/04_03/Bronson2DM_228x345.jpg

Boken heter Solitary Fitness og ble utgitt i 2002.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1982887
Sist endret av Prognisse; 23. mai 2011 kl. 01:39.
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Ja, og i dette fengselet, klarer du å peke ut noen som ligner på Richard Skog?
Nei, nettopp. Skjønner ikke hva du vil fram til?

Underernærte mennesker som ikke får trene er tynne, mennesker proppa på kalorier med treningsopplegg er ikke det.Det sier seg egentlig selv...
Vis hele sitatet...
Richard skog er proppa med anabole sterodier da, skjønner ikke hva du vil fram til når jeg snakker om å trene i fengsel og ikke ha tilgang til anabole steroider, proteiner i haugevis og et spesial lagd treningsprogram som han benytter seg av flere timer om dagen. Jeg vil frem til hvordan f.eks en høyrisko fange klarer å bli stor selvom han ikke har tilgang til trening utenfor cella.
Sitat av Essi Vis innlegg
Richard skog er proppa med anabole sterodier da, skjønner ikke hva du vil fram til når jeg snakker om å trene i fengsel og ikke ha tilgang til anabole steroider, proteiner i haugevis og et spesial lagd treningsprogram som han benytter seg av flere timer om dagen. Jeg vil frem til hvordan f.eks en høyrisko fange klarer å bli stor selvom han ikke har tilgang til trening utenfor cella.
Vis hele sitatet...
Beklager, ble tatt litt ut av proposjoner, men nå vet jeg vertfall hva du ville fram til.

Det er fult mulig å trene seg stor inne på ei celle. Har en kamerat som har trent push-ups,hang-ups, chin-ups og sit-ups siden han var 13 og han har en atletisk bygning som kommer av kun de treningsformene.Man trenger egentlig kun sin egen kropp for å trene =)
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Beklager, ble tatt litt ut av proposjoner, men nå vet jeg vertfall hva du ville fram til.

Det er fult mulig å trene seg stor inne på ei celle. Har en kamerat som har trent push-ups,hang-ups, chin-ups og sit-ups siden han var 13 og han har en atletisk bygning som kommer av kun de treningsformene.Man trenger egentlig kun sin egen kropp for å trene =)
Vis hele sitatet...
ja det du sier der er greit, men hvordan du kan sammenlingne Richard Skog med en annen som sitter inne er helt fra en annen verden, der tror jeg du misforsto hele greia. Men det går bra, skjønner at man kan trene seg stor på slike ting. Men noen har bare muligheter til push-ups og sit-ups verken chins, eller hangs er tilgjenglig å da lurer jeg på hvordan man blir større enn folk som trener daglig på treningssenter med moderne apparater og tilgang til alle slags kosttilskudd og for og ikke nevne et perfekt kosthold.
Her har du beviset på at proteinshakes og alle de andre pre-workout, workout, after-workout produktene ikke er et must for å bli stor. Med push-ups, dips og pull-ups/chins vil du trene nesten hele overkroppen. Da gjenstår beina, som kan trenes på tusen forskjellige måter uten apparater. Jeg har en teori på dette her med progressiv trening. La oss si jeg veier 100kg og trener push-ups med 30 reps. Etter en uke-to med hard trening vil kroppen klare å gå opp 1-2 kg. Da må musklene plutselig jobbe hardere for å utføre repsa på push-upsene. Vil ikke dette bare fortsette og fortsette? Altså, istedenfor å bruke manualer og øke vekta gradvis, så kan du bare bruke din egen kroppsvekt siden den også vil øke gradvis i vekt.
Sist endret av KingJay; 23. mai 2011 kl. 03:05.
Kan garantere deg at de får trent alle muskler i kroppen på en eller annen måte. Chins, hangs,dips og alt det der får man til ved hjelp av en annen person, ei seng, stol, whatever. Og det er gutter som sitter 10-15 år som trener HVER dag du snakker om - Er igrunn ikke så veldig rart Maten er nok ikke noe god, men den dekker inn det nødvendige behovet man har. Er igrunn ikke noe spesielt mysterium hvorfor folk som sitter 10-20 år som ikke har noe annet enn trening som meningsfulle dagsmål blir store.. :P
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Kan ikke svare på det du spør om, men kan si noe om mine egne erfaringer når jeg satt i fengsel. (åpen soning)
Treningsstudioet var av god kvalitet, dog var det bare maskiner, og ikke løse vekter i frykt for at det skulle bli brukt som våpen/stjålet.

Maten er helt normal mat, du får så mye du vil, så å si. Blir du ikke mett av din første porsjon, så stiller man seg i kø'en og får mer.
Var et par svære karer i avdelingen jeg var i, og den største av dem hadde vært med i Norges Sterkeste. De gikk rundt hele dagen å slurpet på proteinshake, spiste evig med mat under frokost/lunsj/middag og kvelds, og hadde niste om de ble sulten mellom måltidene. Manglet man noe, dro gjerne betjentene inn til byn for å handle for oss.

I tillegg til treningsstudioet var det en gymsal, volleyballbane, basketbane og sykler man kunne bruke for å sykle rundt omkring for mosjon.
Dagene deres bestod av å trene, spise og sove. De så på det som en treningsleir, mens vi andre så på det som en sommerleir, hehe.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde at fengsel var for at man skulle lære av sine feil og få en seg liten lærepenge. Men det er ikke rart at disse "kjenninger" av politiet aldri lærer med slike forhold.

Ps "kjenninger" av politiet er inkompetente mennesker som får til de utroligste ting.
Å som virkelig ikke klarer og dra hode ut av ræva.
Det første jeg tenker på når jeg leser om diverse krimminele saker og den som har utført handlingen er en "kjenning" av politiet.
Da tenker jeg bare LOSER.....

Jeg sier bare :
Kjenning av politiet arrestert for knivstikking.
http://www.sb.no/nyheter/kjenning-av...king-1.6187211

95-åringen som ble ranet på Røa ble først overvåket av et par på Røa postkontor.Der har de sett paret som er beskrevet og dette er gamle kjenninger av politiet.
http://www.akersposten.no/nyheter/po...t-er-1.6232252

Voldteksforsøk ved festningen.
Tre siktede er kjenninger av politiet fra volds- og narkotikakriminalitet.
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...service=mobile

Drapssiktet erkjenner straffskyld.
Både siktede og den drepte er kjenninger av politiet.
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/D...d-2502825.html

Glemte langlysene - fikk bank.
Den tiltalte mannen er en kjenning av politiet og ifølge Finnmark Dagblad er han tiltalt for til sammen seks tilsynelatende uprovoserte voldshandlinger, samt trusler mot en politimann.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7481652

Gjengvold på Askimtorget
En Ung gutt offer for blind vold. Gjerningsmannen kjent for politiet.
http://www.smaalenene.no/nyheter/article5470213.ece

Drapstiltalte er kjenninger av politiet.
http://www.p4.no/story.aspx?id=394062

Seks personer pågrepet i narkoaksjon i Moss.
Samtlige av de seks, to kvinner og fire menn, skal være såkalte kjenninger av politiet. Ifølge operasjonsleder Antonsen er alle de involverte godt voksne mennesker, fra slutten av 20-årene og opp til slutten av 40-årene
http://www.moss-avis.no/nyheter/seks...moss-1.6032182

Innbrudd hos Nortrading.
De to er kjenninger av politiet, og er rundt 30 år.
http://www.mysenposten.no/nyheter/in...hos-nortrading

Tenåringer siktet for grovt ran.
Kjenninger av politiet.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7483219

Russebråk og promillekjøring.
Begge var kjenninger av politiet, og bilføreren vil bli anmeldt for å ha båret kniv, sier operasjonslederen.
http://mobil.rb.no/lokale_nyheter/article5603789.ece

"I rest my case"
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg trodde at fengsel var for at man skulle lære av sine feil og få en seg liten lærepenge. Men det er ikke rart at disse "kjenninger" av politiet aldri lærer med slike forhold.

Ps "kjenninger" av politiet er inkompetente mennesker som får til de utroligste ting.
Å som virkelig ikke klarer og dra hode ut av ræva.
Det første jeg tenker på når jeg leser om diverse krimminele saker og den som har utført handlingen er en "kjenning" av politiet.
Da tenker jeg bare LOSER.....

"I rest my case"
Vis hele sitatet...
Hva skal vi gjøre da? "Straffe" dem hardere med mer arbeid, mindre dagpenger til etnisk norske og ingen til utlendinger, dårligere fasiliteter, etc etc? Den med dagpenger var faktisk en politiker som foreslo. Fy faen så irritert jeg blir, forskjellsbehandling på grunnlag av etnisitet. Uansett, tror du ikke verre straff vil ødelegge dem mer? Blir ikke dette litt dobbeltmoral slik som spanskrøret mot mobberne?
Sist endret av KingJay; 23. mai 2011 kl. 03:24.
Trådstarter
Litt off topic men det er nesten en lettelse å havne i fengsel for flere folk. Fengslene i Norge har i utrolig bra standard. Hvis en har gitt opp fremtiden, ingenting å leve for og det livet han/hun lever er håpløst.. Trygd, dårlige boforhold osv. Norge har fengsel som minner om luksushotell for flere. B.l.a Datsik(russern) hadde aldri sett på maken til luksus. De fleste fengslene i Russland er rett og slett et hælvete, men her i Norge er det bra kvalitet, mulighet for tv, tvspill, dagens nytt, god mat, gode senger osv osv... Jeg skjønner egentlig.. Heller 15 år her i Norge enn 4 i Russland.
Sist endret av Essi; 23. mai 2011 kl. 05:11.
Sitat av Essi Vis innlegg
Litt off topic men det er nesten en lettelse å havne i fengsel for flere folk. Fengslene i Norge har i utrolig bra standard. Hvis en har gitt opp fremtiden, ingenting å leve for og det livet han/hun lever er håpløst.. Trygd, dårlige boforhold osv. Norge har fengsel som minner om luksushotell for flere. B.l.a Datsik(russern) hadde aldri sett på maken til luksus. De fleste fengslene i Russland er rett og slett et hælvete, men her i Norge er det bra kvalitet, mulighet for tv, tvspill, dagens nytt, god mat, gode senger osv osv... Jeg skjønner egentlig.. Heller 15 år her i Norge enn 4 i Russland.
Vis hele sitatet...
det er fordi du ser på fengsel som i hovedsak straff, mens de egentlig i hoveddsak er rehablitering. Man ønsker at folk som går i fengsel skal komme ut som nyttige samfunnsborgere; noe man oppnår med rehablitering. Ved å gi de mulighet med dagpenger (noe man egentlig har krav på via nav utenfor murene) og mulighet til utdanning og lignende kan f.eks. folk som fått en dårlig start på livet og mangler muligheter og må ty til kriminalitet få en mulighet via fengselet til å få en ny start på livet; og få både et bedre liv personlig og bli mer nyttige for samfunnet etter endt soning.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
1. Man trenger ikke apparater og sunt kosthold for å bli stor og sterk. Har sett de som verken aldri har løftet en vekt eller har spist noe særlig sunt, og likevel er stor, sterk og sunn.

2. Høyrisiko-fengsler i USA, inneholder som regelt mennesker som kan lett ta livet av deg med bare nevene, så ja, mange er store før de kommer inn.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Har sittet på både lukket og åpen soning..Med soningstid over 1 år.. Når jeg kom inn var jeg tynn som en strek, veide 50 kg eller noe..(jeg er 182 cm høy). Når jeg slapp ut var jeg 90 Kg. Da snakker vi ikke fett!

I norske fenglser, har de treningstudio..Har enda ikke vert i et eneste der man ikke kan trene. Maten er som tidligere sagt her helt vanlig norsk kost, man kan også handle vanlige butikkvarer hver uke..Da får man tak i tunfisk og egg fks..Du klarer fint å dekke proteinbehovet, derfor kan du trene deg så svær du bare vil.. På åpen soning var det mye bol, tilgangen var stor på det meste man ville ha.

Var snakk om nye regler, som ialfall skulle gjelde høyrisiko fanger, de skulle kun få bruke sykkler,romaskin etc..Ingen løse vekter..Hvor langt dette er kommet aner jeg ikke.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg trodde at fengsel var for at man skulle lære av sine feil og få en seg liten lærepenge. Men det er ikke rart at disse "kjenninger" av politiet aldri lærer med slike forhold.

Ps "kjenninger" av politiet er inkompetente mennesker som får til de utroligste ting.
Å som virkelig ikke klarer og dra hode ut av ræva.
Det første jeg tenker på når jeg leser om diverse krimminele saker og den som har utført handlingen er en "kjenning" av politiet.
Da tenker jeg bare LOSER.....

Jeg sier bare :
Kjenning av politiet arrestert for knivstikking.
http://www.sb.no/nyheter/kjenning-av...king-1.6187211

95-åringen som ble ranet på Røa ble først overvåket av et par på Røa postkontor.Der har de sett paret som er beskrevet og dette er gamle kjenninger av politiet.
http://www.akersposten.no/nyheter/po...t-er-1.6232252

Voldteksforsøk ved festningen.
Tre siktede er kjenninger av politiet fra volds- og narkotikakriminalitet.
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...service=mobile

Drapssiktet erkjenner straffskyld.
Både siktede og den drepte er kjenninger av politiet.
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/D...d-2502825.html

Glemte langlysene - fikk bank.
Den tiltalte mannen er en kjenning av politiet og ifølge Finnmark Dagblad er han tiltalt for til sammen seks tilsynelatende uprovoserte voldshandlinger, samt trusler mot en politimann.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7481652

Gjengvold på Askimtorget
En Ung gutt offer for blind vold. Gjerningsmannen kjent for politiet.
http://www.smaalenene.no/nyheter/article5470213.ece

Drapstiltalte er kjenninger av politiet.
http://www.p4.no/story.aspx?id=394062

Seks personer pågrepet i narkoaksjon i Moss.
Samtlige av de seks, to kvinner og fire menn, skal være såkalte kjenninger av politiet. Ifølge operasjonsleder Antonsen er alle de involverte godt voksne mennesker, fra slutten av 20-årene og opp til slutten av 40-årene
http://www.moss-avis.no/nyheter/seks...moss-1.6032182

Innbrudd hos Nortrading.
De to er kjenninger av politiet, og er rundt 30 år.
http://www.mysenposten.no/nyheter/in...hos-nortrading

Tenåringer siktet for grovt ran.
Kjenninger av politiet.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7483219

Russebråk og promillekjøring.
Begge var kjenninger av politiet, og bilføreren vil bli anmeldt for å ha båret kniv, sier operasjonslederen.
http://mobil.rb.no/lokale_nyheter/article5603789.ece

"I rest my case"
Vis hele sitatet...
Hovedgrunnen til at de er kjenninger av politiet, og forsatt begår kriminalitet er fordi samfunnet har sviktet dem!
får kriminelle muligheten til å utdanne seg, gjør nytte for seg og får bra oppfølging, vill ikke dette skje!

hiver derimot mennesker i fengsel, uten mulighet til å forbedre seg.. så hvordan i helvette tror du personen kommer til å oppføre seg ? JO, fengsel er ett "opplærings senter" for kriminelle, der de fleste utveksler ideer osv osv!
når personen slipper ut, å ikke har NOE å gå til! hvordan i helvette mener du at den personen skal klare seg? jævla dust, jeg blir kvalm av sånne umennsklige personer med ett så jævlig kvalmt syn på mennesker!

Hvem faen er du til å dømme ? hva vet du om disse personene? hvorfor skal du sparke noen som allerede ligger nede?

SKJERP DEG!
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg trodde at fengsel var for at man skulle lære av sine feil og få en seg liten lærepenge. Men det er ikke rart at disse "kjenninger" av politiet aldri lærer med slike forhold.

Ps "kjenninger" av politiet er inkompetente mennesker som får til de utroligste ting.
Å som virkelig ikke klarer og dra hode ut av ræva.
Det første jeg tenker på når jeg leser om diverse krimminele saker og den som har utført handlingen er en "kjenning" av politiet.
Da tenker jeg bare LOSER.....

Jeg sier bare :
Kjenning av politiet arrestert for knivstikking.
http://www.sb.no/nyheter/kjenning-av...king-1.6187211

95-åringen som ble ranet på Røa ble først overvåket av et par på Røa postkontor.Der har de sett paret som er beskrevet og dette er gamle kjenninger av politiet.
http://www.akersposten.no/nyheter/po...t-er-1.6232252

Voldteksforsøk ved festningen.
Tre siktede er kjenninger av politiet fra volds- og narkotikakriminalitet.
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...service=mobile

Drapssiktet erkjenner straffskyld.
Både siktede og den drepte er kjenninger av politiet.
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/D...d-2502825.html

Glemte langlysene - fikk bank.
Den tiltalte mannen er en kjenning av politiet og ifølge Finnmark Dagblad er han tiltalt for til sammen seks tilsynelatende uprovoserte voldshandlinger, samt trusler mot en politimann.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7481652

Gjengvold på Askimtorget
En Ung gutt offer for blind vold. Gjerningsmannen kjent for politiet.
http://www.smaalenene.no/nyheter/article5470213.ece

Drapstiltalte er kjenninger av politiet.
http://www.p4.no/story.aspx?id=394062

Seks personer pågrepet i narkoaksjon i Moss.
Samtlige av de seks, to kvinner og fire menn, skal være såkalte kjenninger av politiet. Ifølge operasjonsleder Antonsen er alle de involverte godt voksne mennesker, fra slutten av 20-årene og opp til slutten av 40-årene
http://www.moss-avis.no/nyheter/seks...moss-1.6032182

Innbrudd hos Nortrading.
De to er kjenninger av politiet, og er rundt 30 år.
http://www.mysenposten.no/nyheter/in...hos-nortrading

Tenåringer siktet for grovt ran.
Kjenninger av politiet.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7483219

Russebråk og promillekjøring.
Begge var kjenninger av politiet, og bilføreren vil bli anmeldt for å ha båret kniv, sier operasjonslederen.
http://mobil.rb.no/lokale_nyheter/article5603789.ece

"I rest my case"
Vis hele sitatet...
Her snakker vi EN inkompetent person, som sansynligvis har hodet oppi ræva..Vet du hvem jeg snakker om?? Det er DEG det!

Makan til stigmatiserende bedreviter har jeg aldri sett før! Heldigvis tror jeg på Karma..Uheldigvis for din del..

Hvordan kan du si noe sånt?Tror du virkelig ikke at folk har IQ fordiom de er "kjenninger" av politiet?

Vet du hva en "kjenning" er, i følge politiet?

Tror du virkelig ikke at de fleste du har i overskrifter over, har et rusproblem, eller andre problem som gjør at de ikke kommer seg videre?

Du har ingen anelse om hva du prater om lille gutt, (du kan umulig være så veldig gammel med slike talentløse uttalelser), du fremstår for meg som den største egoisten jeg noen gang har hørt om!

Du burde skamme deg, seriøst!
Sist endret av ranman22; 23. mai 2011 kl. 11:49.
Enig med deg Ranman! Hadde jeg hatt gode retorikk ferdigheter, kunne jeg formidlet det jeg tenkte på når jeg leste det. Men men, ble faktisk sur! Skjønner ikke at folk tenker på den måten!
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Har sittet på både lukket og åpen soning..Med soningstid over 1 år.. Når jeg kom inn var jeg tynn som en strek, veide 50 kg eller noe..(jeg er 182 cm høy). Når jeg slapp ut var jeg 90 Kg. Da snakker vi ikke fett!

I norske fenglser, har de treningstudio..Har enda ikke vert i et eneste der man ikke kan trene. Maten er som tidligere sagt her helt vanlig norsk kost, man kan også handle vanlige butikkvarer hver uke..Da får man tak i tunfisk og egg fks..Du klarer fint å dekke proteinbehovet, derfor kan du trene deg så svær du bare vil.. På åpen soning var det mye bol, tilgangen var stor på det meste man ville ha.

Var snakk om nye regler, som ialfall skulle gjelde høyrisiko fanger, de skulle kun få bruke sykkler,romaskin etc..Ingen løse vekter..Hvor langt dette er kommet aner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er kjempeimponerende og stiller meg ikke noe tvilende til at du hevder å ha lagt på deg 40kg muskler på et år.
Sitat av Muradi Vis innlegg
1. Man trenger ikke apparater og sunt kosthold for å bli stor og sterk. Har sett de som verken aldri har løftet en vekt eller har spist noe særlig sunt, og likevel er stor, sterk og sunn.
Vis hele sitatet...
Et godt eksempel på dette er ungdom som arbeider på gård. Her er det ekte arbeidskraft som trener opp kroppen. Bære ved, kløyve trær, springe i skogen etter sauene osv
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Her snakker vi EN inkompetent person, som sansynligvis har hodet oppi ræva..Vet du hvem jeg snakker om?? Det er DEG det!

Makan til stigmatiserende bedreviter har jeg aldri sett før! Heldigvis tror jeg på Karma..Uheldigvis for din del..

Hvordan kan du si noe sånt?Tror du virkelig ikke at folk har IQ fordiom de er "kjenninger" av politiet?

Vet du hva en "kjenning" er, i følge politiet?

Tror du virkelig ikke at de fleste du har i overskrifter over, har et rusproblem, eller andre problem som gjør at de ikke kommer seg videre?

Du har ingen anelse om hva du prater om lille gutt, (du kan umulig være så veldig gammel med slike talentløse uttalelser), du fremstår for meg som den største egoisten jeg noen gang har hørt om!

Du burde skamme deg, seriøst!
Vis hele sitatet...
Fasinerende og høre på deg si at det er jeg som har et problem.
Bare fordi at jeg går svært hardt ut mot individer som ikke klarer og ta seg sammen.
Nå er det ikke alle "kjenningene" av politiet som gjør ting som er ren ondskap.
Så når jeg dro alle over en kam så var det en feil.
Men det er fortsatt slik at en god del av disse "kjenningene" av politiet er personer som utfører voldshandlinger/kjører i narkotika rus og driver med all mulig faenskap. Å det er faktisk disse personene jeg har store problemer med og måtte tolerere.

Da synes jeg det bare er rett og slett rimlig at jeg går til angrepp på slike inkompetente individer som ikke klarer og skjerpe seg.

Jeg sier ikke at alle kjenninger av politiet er idioter, men jeg sier at del av de er det. Igjen da henviser jeg til de onde kjenningene av politiet.
Fordi de er faktisk inkompetente onde tullinger.
Som bare påfører samfunnet unødvendige kostnader og smerte gjennom deres handlinger.

Å vis du da synes at jeg slem i mine kommentarer så får det bare være.
Hvorfor skal den delen av samfunnet som faktisk er ressurs sterke og klarer og dra seg opp om morgen og dra på jobb og bidrar til at vi kan fortsette og leve i et slik velferds samfunn.
Lide på grunn av mennesker som utfører voldshandlinger/kjører i narkotika rus og tar opp mye av tiden til politiet?

Å du forsvarer slike personer? Da er det virkelig du som har et et problem min venn.
At du har blitt offer for en voldshandling, er da ingen unnskyldning for at du kan utføre vold mot andre USKYLDIGE mennekser?

Jeg synes at samfunnet fortjener og bli vernet mot slik mennesker som igjen kun påfører samfunnet smerte og høye kostnader.

Jeg ser at du henviser til karma :

"Karma er etter hinduisk tro årsakene bak menneskets plass i livet. De handlingene et menneske gjør i dette livet, vil være med å bestemme hvordan det skal gå i det neste liv. Det er først og fremst motivet bak handlingen og selve handlingen som er det viktige. Motivene bak alt vi gjør, skaper enten god eller dårlig karma. Tanken om at karma opprettholder liv er i Upanishadene kombinert med tanken om gjenfødelse/reinkarnasjon."

Så du mener virkelig at det er jeg som fucked i mitt neste liv fordi jeg kritiserer onde/talentløse mennesker.
Vis du virkelig har forstått "karma" så vil du vil vel se at det er disse "kjenningene" av politiet som er fucked i sitt neste liv.

Bare fordi man misbruker alkohol eller ulovlig narkotiske midler så unnskylder da det ikke onde handlinger.
At det er en del ikke onde "kjenninger" av politiet som bruker narkotiske midler det er jo ikke akkurat noen hemmlighet.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Jeg synes det er kjempeimponerende og stiller meg ikke noe tvilende til at du hevder å ha lagt på deg 40kg muskler på et år.
Vis hele sitatet...
Du kan vel tenke så langt etter at jeg oppga min høyde, at jeg la på meg det fettet kroppen trengte for å komme seg tilbake til normalen.

Når jeg sier at vi ikke snakker fett, så er selvsagt ikke dette helt korrekt. Det er mer en måte å prate på.

Håper dette bidro til at du forstår det litt bedre.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Fasinerende og høre på deg si at det er jeg som har et problem.
Bare fordi at jeg går svært hardt ut mot individer som ikke klarer og ta seg sammen.
Nå er det ikke alle "kjenningene" av politiet som gjør ting som er ren ondskap.
Så når jeg dro alle over en kam så var det en feil.
Men det er fortsatt slik at en god del av disse "kjenningene" av politiet er personer som utfører voldshandlinger/kjører i narkotika rus og driver med all mulig faenskap. Å det er faktisk disse personene jeg har store problemer med og måtte tolerere.

Da synes jeg det bare er rett og slett rimlig at jeg går til angrepp på slike inkompetente individer som ikke klarer og skjerpe seg.

Jeg sier ikke at alle kjenninger av politiet er idioter, men jeg sier at del av de er det. Igjen da henviser jeg til de onde kjenningene av politiet.
Fordi de er faktisk inkompetente onde tullinger.
Som bare påfører samfunnet unødvendige kostnader og smerte gjennom deres handlinger.

Å vis du da synes at jeg slem i mine kommentarer så får det bare være.
Hvorfor skal den delen av samfunnet som faktisk er ressurs sterke og klarer og dra seg opp om morgen og dra på jobb og bidrar til at vi kan fortsette og leve i et slik velferds samfunn.
Lide på grunn av mennesker som utfører voldshandlinger/kjører i narkotika rus og tar opp mye av tiden til politiet?

Å du forsvarer slike personer? Da er det virkelig du som har et et problem min venn.
At du har blitt offer for en voldshandling, er da ingen unnskyldning for at du kan utføre vold mot andre USKYLDIGE mennekser?

Jeg synes at samfunnet fortjener og bli vernet mot slik mennesker som igjen kun påfører samfunnet smerte og høye kostnader.

Jeg ser at du henviser til karma :

"Karma er etter hinduisk tro årsakene bak menneskets plass i livet. De handlingene et menneske gjør i dette livet, vil være med å bestemme hvordan det skal gå i det neste liv. Det er først og fremst motivet bak handlingen og selve handlingen som er det viktige. Motivene bak alt vi gjør, skaper enten god eller dårlig karma. Tanken om at karma opprettholder liv er i Upanishadene kombinert med tanken om gjenfødelse/reinkarnasjon."

Så du mener virkelig at det er jeg som fucked i mitt neste liv fordi jeg kritiserer onde/talentløse mennesker.
Vis du virkelig har forstått "karma" så vil du vil vel se at det er disse "kjenningene" av politiet som er fucked i sitt neste liv.

Bare fordi man misbruker alkohol eller ulovlig narkotiske midler så unnskylder da det ikke onde handlinger.
At det er en del ikke onde "kjenninger" av politiet som bruker narkotiske midler det er jo ikke akkurat noen hemmlighet.
Vis hele sitatet...

Du er 13-14 år ikke sant?
Dette er kanskje ikke fra et fengsel, men det er samme prinsipper de i fengsel bruker. Én stang og du kan trene hele kroppen nesten.
Ghetto workout
Barilla og Hannibal
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Essi Vis innlegg
Litt off topic men det er nesten en lettelse å havne i fengsel for flere folk. Fengslene i Norge har i utrolig bra standard. Hvis en har gitt opp fremtiden, ingenting å leve for og det livet han/hun lever er håpløst.. Trygd, dårlige boforhold osv. Norge har fengsel som minner om luksushotell for flere. B.l.a Datsik(russern) hadde aldri sett på maken til luksus. De fleste fengslene i Russland er rett og slett et hælvete, men her i Norge er det bra kvalitet, mulighet for tv, tvspill, dagens nytt, god mat, gode senger osv osv... Jeg skjønner egentlig.. Heller 15 år her i Norge enn 4 i Russland.
Vis hele sitatet...
Interessant, de jeg har snakket med som faktisk har sittet i fengesel en lengre periode sa at selve frihetsberøvelsen var helt forferdelig. Bare det at du ikke fikk bestemme din egen leggetid er ganske brutalt for en voksen mann/kvinne. Tror du skal være forsiktig med å uttale deg med mindre du faktisk har sittet inne en lengre periode.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av ranman22 Vis innlegg
You got issues..Mindreverdighetskomplekser etc, trolig også en psykisk lidelse av ukjent karakter.. Dette blir så dumt at jeg ikke orker å kommentere, du kan umulig være mer enn 12 år.
Vis hele sitatet...

Det er litt spesielt at det eneste du kan komme med er personlige fornærmelser.
Som et svar på mitt innlegg.

"Mindreverdighetskomplekser er ikke å være åpen om sin egen hverdag, men å føle trang til å angripe andres pga sjalusi."

Så det du prøver og si er at jeg er sjalu på kjenninger av politiet?
Ikke akkurat for og si det mildt.
Sist endret av UrbanFreak86; 23. mai 2011 kl. 14:46.
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Interessant, de jeg har snakket med som faktisk har sittet i fengesel en lengre periode sa at selve frihetsberøvelsen var helt forferdelig. Bare det at du ikke fikk bestemme din egen leggetid er ganske brutalt for en voksen mann/kvinne. Tror du skal være forsiktig med å uttale deg med mindre du faktisk har sittet inne en lengre periode.
Vis hele sitatet...
Så hvis du hadde sittet inne så hadde du lagt deg med engang det var leggetid? Du bestemmer da for faen leggetiden din sjæl da, du kan være våken så lenge du vil. De du har snakket med kan vi dra alle under "en kam" grunnet på historier fra de du har snakket med?
Sitat av Essi Vis innlegg
Så du mener at maten de får i de værste fengslene i USA funker for å bygge muskler? Isåfall må det ta ganske lang tid. Der spiser dritt mat, mat som ingen mennesker spiser frivillig- om man er sulten ja, men er ikke god mat som står på menyen akkurat nok til å holde energi nivået oppe tipper jeg.

Leste du ikke posten? I høyrisko fengslene får de bare 1 times tid utenfor cellen og der er ikke "lufteturen" tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
jeg har egentlig lyst til å se en kilde på at det faktisk ER forferdelig dårlig mat? Det nytter ikke å dra en slik sluttning etter å ha sett på fengselsfilmer og serier..
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Denne tråden har sporet helt av! men uansett.
Urbanfreak86, psykolog hadde vært ett fint alternativ for deg.

Du mangler åpenbart kunnskap innen narkotikapolitikken(altfor lite til å uttalse seg), for det du påstår er det dummeste jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Når du begynner med personangrep så har du prinsipielt tapt diskusjonen.
Ha en fin dag.
Sitat av Essi Vis innlegg
Har sett mye repotasjer og dokumentarer om folk som sitter inne. Mange av de i fengsler verden over er ganske så veltrente. Spørsmålet mitt er hvordan de klarer dette?
Vet at mange har kroppen fra utsiden før de har blitt satt inn. Men noen har sikkert kommet inn med en kropp som ikke er så veldig veltrent.
I noen fengsler der man antas som høyrisiko får man jo ikke tilgang på treningsapparater og har bare cella til å trene på. Push-ups, sit-ups, dips og kanskje noen hang-ups er det man får til. Man får jo veldig god tid til å trene hvis man sitter ganske lenge det er jo forståelig.

Jeg har kommet opp med at maten ikke er så veldig proteinrik og skapt for å bygge muskler, men forsatt greier noen å bli svære som beist i fengsel.

Kanskje det også er lurt å ha litt muskler på kroppen for å se litt mer tøffere ut?

Syntes dette er ganske intressant.. Noen innspill?

Essi.
Vis hele sitatet...
- Det kommer ann fra fengsel til fengsel, men fengsler flest i landet har nokså bra treningsstudioer...
- Maten varierer også, folk med penger inne spiser seg gode og mette på ganske mye godt... Maten er ganske næringsrik og protein/karbo er det nokk av i den... Det du ser på Amerikanske/Utenlandske filmer er et helt feil bilde av norske fengsler...
- Ja mange går inn med bra kropp, men som regel så kommer de fleste ut med en bedre kropp enn den de gikk inn med p.g.a.
1. Mindre tilgang til narkotika (med mindre du har råd til å ordne det inne, prisene er sinnsyke inne)... Dette alene fører automatisk til en mer stabil vekt... (f.eks. en paffer som paffer flere grammer om dagen går inn, han må kanskje slutte å røyke, p.g.a. mindre tilgang på dop/stivere priser)
2. Som du selv poengterte, de har mye tid til rådighet, og f.eks. de som har full isolasjon og får 1 times luftepause må få energien ut på en eller annen måte, hva er bedre enn pushups/situps/chins/dips...
3. Du får en fast rutine... Folk flest trener ikke/ikke regelmessig, fordi de har andre ting å gjøre, når du sitter inne så "gleder" du deg til treningsdagen... Som sagt så varierer det fra fengsel til fengsel og avdeling, men de har f.eks Avdeling A har Mandag - Onsdag - Fredag, Avdeling B har Tirsdag - Torsdag - Lørdag o.s.v. de som da velger å drøye tia med trening, de får en fast treningsplan og har faste måltider... Fengsel er det beste stedet enn kan bygge opp kropp, du "lever" etter trening der... Hviler konstant, trener, spiser...

Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Hovedgrunnen til at de er kjenninger av politiet, og forsatt begår kriminalitet er fordi samfunnet har sviktet dem!
får kriminelle muligheten til å utdanne seg, gjør nytte for seg og får bra oppfølging, vill ikke dette skje!

hiver derimot mennesker i fengsel, uten mulighet til å forbedre seg.. så hvordan i helvette tror du personen kommer til å oppføre seg ? JO, fengsel er ett "opplærings senter" for kriminelle, der de fleste utveksler ideer osv osv!
når personen slipper ut, å ikke har NOE å gå til! hvordan i helvette mener du at den personen skal klare seg? jævla dust, jeg blir kvalm av sånne umennsklige personer med ett så jævlig kvalmt syn på mennesker!

Hvem faen er du til å dømme ? hva vet du om disse personene? hvorfor skal du sparke noen som allerede ligger nede?

SKJERP DEG!
Vis hele sitatet...
Du er litt på bærtur der... Man får mulighet til utdanning innen fengsel, men du må vise deg villig til å ville det selv... Er visse folk i visse skoler som ble tatt en tid tilbake med et stort antall xx kg nark, (da tidens største beslag/sak) før wonderboysaken o.s.v. (oldschool kriminelle)...
Denne personen var sånn som folk flest ville kalt han "hardbarka kriminell", han satt inne og tok seg en bra utdanning, kom ut og fiksa seg jobb... kan gi et bra hint, han har en bra stilling i et offentlig universitet her i Oslo... Til de som jeg veit hvem jeg prater om, la navnet til personen ligge unna, for fortid er fortid...

Men tilbake til poenget mitt... har flere kamerater som har fått kompetansebevis(er) inne, mange har flere ulike... og du hadde blitt ganske overrasket over hva slags utdanning mange av dem har tatt...

Jeg selv er ganske imot systemet og rettsvesenet (per dags dato), men når jeg diskuterer så prøver jeg å være så objektiv som mulig, og tbh staten og samfunnet gir mulighetene... Har en som nå skal studere på høyskolen og han fikk kompetansebevis inne, har to til som driver på med kompetansebevis, og den ene vil gå rettsvitenskap, mens den andre vil satse på bioingeniør... Inne får de utdanningen, prøvene og alle diplomene de trenger for å fortsette!

De er ikke små barn som trenger oppfølging resten av livet, du får jo en straff ut ifra lovbruddet du har begått! Den tia skal du bruke på å tenke over din handling, og hvordan du kunne løst det på en annen måte... Hvis du fortsatt velger å begå kriminelle lovbrudd etter at du har sluppet ut så har du deg selv å takke...
Sitat av Essi Vis innlegg
Så du mener at maten de får i de værste fengslene i USA funker for å bygge muskler? Isåfall må det ta ganske lang tid. Der spiser dritt mat, mat som ingen mennesker spiser frivillig- om man er sulten ja, men er ikke god mat som står på menyen akkurat nok til å holde energi nivået oppe tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Bare for å informere deg så er ikke virkeligheten slik det blir fremstillt i amerikanske actionfilmer.

Da jeg satt inne bestod dagene av jobbing med tømmer, trening, poker og soving. Maten var det ingenting og utsette på, masse god mat som fangene lagde selv. Hoved inntaket av protein fikk jeg av tunfisk og melk som jeg kunne innta i ubegrensede mengder.

Det var helt greit med treningsapparater og trente mye ved bruk av kroppen, som andre har nevnt tidligere i tråden. Det var flere eksempler på de som hadde vokst seg store i fengsel, jeg selv veide 130Kg(202cm) når jeg gikk inn, og da jeg var ferdig med soningen etter 45dager var jeg oppe i nesten 140Kg.

Og for ikke å snakke om de som hadde smuglet inn steroider og speed som ble brukt iforbindelse med trening.

Tror nok vikeligheten er helt annerledes enn du har dannet deg bilde av.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Essi Vis innlegg
Så hvis du hadde sittet inne så hadde du lagt deg med engang det var leggetid? Du bestemmer da for faen leggetiden din sjæl da, du kan være våken så lenge du vil. De du har snakket med kan vi dra alle under "en kam" grunnet på historier fra de du har snakket med?
Vis hele sitatet...
Du kan godt ligge våken akkurat så lenge du vil, men det forandrer ikke det faktum at du må være oppe og ute av senga til revelje. Det er aspektet rundt frihetsberøvelse som er selve straffen, du har mistet retten til å selv bestemme over de fleste tingene. Resten av opplegget er rehabilitering slik at du ikke kommer tilbake helt banan i hodet. Du virker svært bastant, har du i det hele tatt snakket med noen som har vært innsatt før? Og det lenger enn et to-ukers opphold fordi de kjørte litt vel fort forbi en skole.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du kan godt ligge våken akkurat så lenge du vil, men det forandrer ikke det faktum at du må være oppe og ute av senga til revelje. Det er aspektet rundt frihetsberøvelse som er selve straffen, du har mistet retten til å selv bestemme over de fleste tingene. Resten av opplegget er rehabilitering slik at du ikke kommer tilbake helt banan i hodet. Du virker svært bastant, har du i det hele tatt snakket med noen som har vært innsatt før? Og det lenger enn et to-ukers opphold fordi de kjørte litt vel fort forbi en skole.
Vis hele sitatet...
jeg har merket at det er veldig mange (ikke bare her på forumet, men generelt) som aldri har sittet i et fengsel som ytrer sine meninger om hvor forferdelig det er å sitte inne!

film og virkelighet er veldig forskjellig! Sjekk ut...
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/541/541708/fengsel_960_1216958063.jpg

Fra Ila fengsel hvis jeg ikke tar feil nå! Høyrisikofengsel du :P

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/11/505928.html
her ser du faktisk bilder fra treningsstudioet
Sist endret av Ivar; 23. mai 2011 kl. 20:04.
Sitat av Ivar Vis innlegg
jeg har merket at det er veldig mange (ikke bare her på forumet, men generelt) som aldri har sittet i et fengsel som ytrer sine meninger om hvor forferdelig det er å sitte inne!

film og virkelighet er veldig forskjellig! Sjekk ut...


Fra Ila fengsel hvis jeg ikke tar feil nå! Høyrisikofengsel du :P

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/11/505928.html
her ser du faktisk bilder fra treningsstudioet
Vis hele sitatet...
Hah, de rommene der er bedre enn de vi har på kasserna i forsvaret. Har inntrykk av at tilværelsen er ikke så veldig ulik egentlig.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Hah, de rommene der er bedre enn de vi har på kasserna i forsvaret. Har inntrykk av at tilværelsen er ikke så veldig ulik egentlig.
Vis hele sitatet...
Jo forskjell er det... trenger ikke å løpe 5 om morgenen men ellers er det likt... lønnsmessig o.s.v. :P for en tortur vi i fengslet opplever!
Sist endret av Ivar; 23. mai 2011 kl. 20:29.
Er det bare jeg som syntes det er bra at vi har god standard i norske fengsler? Jeg er stolt at det fengslene her i lands ikke er så jævlige og på trynet som i feks USA og noen steder i Sør-Amerika. Jeg syntes det er betryggende at hvis jeg en gang havner i en uheldig og vanskelig situasjon vil jeg komme til ett ressurssterk sted der produktiv arbeid og oppfølging gjøres.

Å ha humane og gode boforhold vil kanskje gjøre at fangene vil falle mer tilbake til systemet, de vil klare å kommunisere bedre med de ansatte og en faktisk klarer å komme seg opp på beina og bli klare til å komme tilbake til samfunnet en gang.

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om som er så mye luksus. Fangene kan ikke sitte på ræva som oss å spise pottis å drikke cola hele dagen. Eller gå å kjøpe snus når det passer dem, dra på kino med dama, gå i fjellet etc.

Å være i fengsel handler ikke om å ha det mest jævlig mellom fire hvite vegger. Det er faktisk rehabilitering.
"du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv".
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment
http://en.wikipedia.org/wiki/Prison

Les litt før dere uttaler dere. Det norske fengselssystemet er et produkt av en enorm mengde årsverk av forskere med det mål at det skal være minst mulig kriminalitet i samfunnet. Ser en på kriminalstatistikken, ser man at Norge ligger mye bedre an enn alle land som straffer de fengslede hardt (USA, Thailand). Ønsker en at fengselets hovedfunksjon skal være å straffe de fengslede som en slags enkel hevn for deres ugjerninger, stem på Frp og andre populistrøvere. Hvis du ønsker et fengselssystem som gjør livet ditt tryggere, stem på noen andre. Bortsett fra Frp er de fleste enige om at det norske fengselssystemet fungerer svært bra.

Grunnen til at fengselsforholdene er så gode er at det fungerer bedre for alle involverte. Mindre kriminalitet både innenfor og utenfor murene. Hva ønsker du egentlig av fengselssystemet?
Sist endret av Stratops; 23. mai 2011 kl. 20:48.
Sitat av gilde Vis innlegg
Er det bare jeg som syntes det er bra at vi har god standard i norske fengsler? Jeg er stolt at det fengslene her i lands ikke er så jævlige og på trynet som i feks USA og noen steder i Sør-Amerika. Jeg syntes det er betryggende at hvis jeg en gang havner i en uheldig og vanskelig situasjon vil jeg komme til ett ressurssterk sted der produktiv arbeid og oppfølging gjøres.

Å ha humane og gode boforhold vil kanskje gjøre at fangene vil falle mer tilbake til systemet, de vil klare å kommunisere bedre med de ansatte og en faktisk klarer å komme seg opp på beina og bli klare til å komme tilbake til samfunnet en gang.

Jeg skjønner ikke hva dere snakker om som er så mye luksus. Fangene kan ikke sitte på ræva som oss å spise pottis å drikke cola hele dagen. Eller gå å kjøpe snus når det passer dem, dra på kino med dama, gå i fjellet etc.

Å være i fengsel handler ikke om å ha det mest jævlig mellom fire hvite vegger. Det er faktisk rehabilitering.
"du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv".
Vis hele sitatet...
faktisk så kan fangene gjøre det hvis de har pengene til det :P du kan ikke akkurat sitte selv hjemme 24/7 og kose deg med potetgull og cola resten av livet! En gang-to ganger i uka! Det kan en fange også ;P

Nei langt ifra, grunnen til at jeg poengterer hvor bra det er i norske fengsler, er ikke fordi jeg selv er misfornøyd! Langt ifra... :P sitter jeg inne så vil jeg ha de fint og trivelig de neste 21 åra...

Jeg veit ikke helt det med årsverks av jobbing o.s.v. for det er en skikkelig fail! Eneste forskjellen på en som har sittet inne og en ute, er at den som nå er er ute er mer forsiktig/smartere kriminell!

- Utdannng får du inne. (Kompetansebevis og yrkesbevis o.s.v.) Se på toska btw, 6er elev jo :P
- God mat får du, men du må lage/tilbereden den selv, eller få andre innsatte til å gjøre det (litt forskjellig fra fengsel til fengsel).
- Tobakk får du kjøpt når du er inne, er jo en "kiosk" du kjøper ifra.
- Penger får du når du arbeider inne (Fair spør du meg! Kriminell eller ei, jeg skal ha lønn for arbeidet mitt)
- Oppfølging når du kommer ut igjen kan du også få!
- Bolig (Statsbolig, husker ikke nå navn) kan du også få...

Alle disse tingene er mulig, men da må man også bli en samfunnsborger igjen!
Som regel så blir ikke folk flest samfunnsborgere igjen, og de har ingen ting å klage over, for sjangsen er der fortsatt!

Men er HELT enig med budskapet ditt! Det er bra at det er normale fengsler her til lands...

Grunnen til at vi kaller det luksus er fordi det er verre i andre land! Men er enig med deg... er det vi som f.eks. har den luksus-privilegien at vi ikke har selvmordsbombere her til lands, mens det f.eks. i Pakistan er selvmordsbombere 24/7... eller er det de som har ulempen med selvmordsbombere!

Samme her... Er det luksus at den norske stat behandler fangene med verdighet (selv om jeg mener pedofile bør lide enn litt annen form for straff enn fengsel)... Humanistisk og etisk riktig er det ihvertfall...
Men en luksus er det ikke! Du har mistet din frihet, du skal sone din straff...

Vil bare legge til en ting til Stratops...
Det som er "perfekt" i teorien, er ikke alltids slikt i praksis! = Norsk fengsel... Husker fra Sosialkunnskapen/Sosiologien at det var ganske høye tilbakefall på de som har sittet inne... så hvor vidunderlig fengselssystemet idag er, kan diskuteres i VELDIG stor grad...
Sist endret av Ivar; 23. mai 2011 kl. 21:07.
her er en fengselsdokumentar hvor noe av det første de snakker om er trening
http://www.youtube.com/watch?v=d_2EM...eature=related
hvis det er noe de har i fengsel så er det tid.
Drømmen ved fengsel, er jo å komme ut gigantisk.