Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1925
har kjøpt 2stk av dette settet jeg fant på ebay, syntes det var ganske greit,
under 800kr for 2 sett med frakt. syntes det var kjekt og få et sett med såppas mange farger så man har litt og velge i, og 200gram av hver farge blir jo noen stjerner, men kjøpte 2stk så en har litt og ta av
Men er det noen andre som har prøvd dette, evt. for og vite kvaliteten på innholdet?

LINK: http://cgi.ebay.com/Barium-Strontium...item3cb9d685ac
Bare sånn at det er sagt.. dette er ikke veldig billig... For 800kr hos likurg får du langt mer kjemikalier enn dette.. Det ser dog ut som ett greit kit viss du er nybegynner, og driter penger

200g av hver stjerne er forholdsvis lite.. altså, det vil ikke være nok til så mange shells, hvertfall ikke viss du lager litt større (4"-->)

Fint om du melder fra om åssen du syntes settet fungerer kanskje andre som er interessert :P
Trådstarter
55 0
er kanskje ikke så billig, men husk at de 800kr er 400gram av hver stjernekomposisjon og med frakt da, frakt fra likurg koster fort 2-300kr, står også at de sender med noen gratis prøver av diverse ting, noe jeg vet likurg også gjør av og til. blir vel ikke noe store shell i år hvertfall, har lyst til og prøve meg på noen 3" men kan hende det blir litt lite stjerner da, så kanskje en går for noen enklere 2". men noen andre som har synspunkter rundt dette "kittet", eller som har prøvd det?
jeg syns det ser veldig bra ut til og begynne med, jeg skal kjøpe meg et sånt kit jeg også en gang etter jeg får BP kjemikaliene mine fra likurg så jeg får lift og break.
tipper det kittet ineholder en god del forskjellige chems, noe som tollen sikkert reagerer litt på,
oppdater oss når du får det er du snill tipper mange er spent på hvordan det er.
Trådstarter
55 0
ja, er litt urolig for at tollen kan stoppe denne pakken, har allerede handlet inn til noen kg med sortkrutt og TT stjerner selv. men kan oppdatere her viss den kommer gjennom tollen.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tjah, sikkert ålreit sett, men det forekommer meg som lite i forhold til hva du betaler. 800 kr for 2 kg kjemikalier er ikke akkurat rørende billig, selv om porto er inkludert. 400 gram komposisjon forsvinner skuffende fort, nok til omlag 5-6 3"-shells, tenker jeg.
Sist endret av Nygaard; 19. juli 2011 kl. 09:18.
Som som jeg og nygaard nevnte, kjemikaliene forsvenner fort! derfor vil ikke en slik pakke være noen god løsning med mindre du kun har planer om få, små lutbomber :P Jeg regnet ut at jeg (og to til) brukte ca. 8 kg kjemikalier til nyttår 2010-2011! Viss ikke jeg husker feil, var dette uten svartkrutt.. altså ca. 8 kg stjerner..! Da skal det sies at vi hadde to 6" på over en kilo hver (med casing, bp osv.) og 10 4".. men som sagt, kjemikaliene brenner fort opp!

Tenkte å regne ut pris i forhold til likurg, men det stod ikke hvor mye det er av hvilke kjemikalier på ebay.. :P Du kan jo gjøre dette når du vår pakka, så kan du sammenligne pris for oss
Trådstarter
55 0
tenkte og regne ut prisforskjellen jeg også, men det gikk jo ikke nei, men en får se når det kommer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
55 0
fikk det ene settet her om dagen og må si at innpakningen var forholdsvis grei, lå i dobble poser som var smeltet at i endene, derimot prisen sammenlignet med likurg var det nesten dobbel pris. Fikk tilsendt blandingene til de forskjellige stjernene på mail og etter og ha sett litt på pyroguide, var de like med disse her:
http://www.pyroguide.com/index.php?t...arlon_Bound%29

Er dette noen stjerner og satse på? må evt. bestille fra likurg med tilsvarende kjemikaler før nyttår hvertfall!
▼ ... over en uke senere ... ▼
prøv noen av de stjærnene som han sendte til deg på mail, og legg gjærne til en video av tester
har fått den ene pakken og laget de stjernene så det kan hende en får lage en test video, venter på et sett til som ikke har kommet, spørs om det er borte i tollen
Trådstarter
55 0
fikk testet noen stjerner nå, lagde meg et mini 4 skudds starmine/batteri og ladet det med 1 stjerne delt i 3, altså 3mini stjerner som ble dyppet i en svovelfri BP slurry med litt magnalium og 400mesh aluminium, så strødd på litt granulert BP, og det funket helt fint. Ble også filmet, men ble bare 30 sekunder og da var minnekortet fullt, så det ble ikke noe bra.
men litt om stjernene:

Rød stjerne lyser veldig fint, veldig skarp rødfarge.

Grønn stjerne er litt hvit i fargen, men nokså grei.

Blå stjerne er også litt hvit i fargen.

Lilla stjerne var rød, håper at jeg har pakket de feil.

Gul stjerne har jeg ikke testet enda.
Sist endret av visløff; 10. august 2011 kl. 23:07.