Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 877
Hey!

Har noen NiMH-batterier, som har lagt i sikkert ~1,5 år uten å bli ladet. Hvis jeg ikke tar helt feil, så ladet jeg opp batteriene før jeg la de fra meg for siste gang. Idag skulle jeg bruke de (i en RC-bil, hvis det er relevant), og begynte å lade et batteri. Kapasiteten etter at laderen rapporterte om at batteriet var fullt, var ikke mer enn to minutter med variert kjøring. Forløbig har det ene batteriet gått igjennom to ladesykluser og holder på å lade det opp igjen.

Spørsmålet er egentlig, vil batteriene få opp igjen kapasiteten dems hvis jeg lader de opp med svak-strøm (0,5A), for deretter å la de ligge i trickle? Eller må jeg gå igjennom en 6-7 ladesykluser med ovennevnte lademetode før de er brukbare igjen?

Laderen jeg bruker er av typen Vector NX81 Fusion og batteriene er ett standard Traxxas 3Ah og to GM Powerpack 3,6Ah.

Takk på forhånd for svar.