Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4398
Hei.


Kom plutselig på en serie jeg så på som ung som jeg var helt hemningsløst fan av. Dessverre gikk episodene sent på kvelden (etter 21 kanskje?), og jeg fikk sett langt fra alle. Fikk heller ikke sett den siste episoden.

Plottet etter min hukommelse var som følger:

Ei jente fra fremtiden, mørkhåret, het muligens "Alana" eller lignende. Drev å reiste med ei tidsmaskin i forskjellige tidsepoker, alltid med en badguy eller flere etter seg. Hadde noen kompiser og venninner i "vår tid" på den tida, etc. Stort mer husker jeg ikke.

Jeg vet ikke om alt dette stemmer, men jeg skriver det jeg husker, eller tror jeg husker.
Husker ikke kanal, sendetidspunkt, eller noe sånt.

Som nevnt i topic tror jeg den gikk på tidlig 90-tallet/midten av 90-tallet.


Takk for all hjelp
Ja jeg husker den serien jeg også. Trodde greie var at hun var fra en annen dimensjin eller noe. er ikke sikker. Mener og huske at det gikk på NRK.
Jenta fra framtida - Alana '85

Jenta fra framtida (NRK Barne-TV ca. 1992)

Jenta fra framtida var en australsk filmserie med originaltittel "The Girl from tomorrow". Serien handlet om en tenåringsjente fra år 3000 som blir tvunget til å gå tilbake i tid med en kriminell fra år 2500. Alana måtte stoppe den onde Silverthorn fra å ødelegge jorda. Med hjelp av Petey (10) og den spirituelle Jenny Kelly (14) får hun hjelp til å forhindre at Silverthorn ødelegger den nordlige halvkule. Barna finner tidskapselen som tok Alana og Silverthorn til jorda. Serien ble første gang sendt i 1990 i Australia, da med 12 episoder á 25 minutter.

Den andre serien "Tomorrows End" ble sendt i 1991, med like mange episoder. Den andre serien starter der den første serien slutter, og handlingen går for seg i år 2500. I "Tomorrow's End" finner man ut at man har ødelagt tidsstrømmen med sine eksperimenter. Forskerne fra 3000 greier å få Jenny og Silverthorn tilbake til sine tider - og ødelegger tidskapselen før den kan gjøre enda mer harme. Problemer i år 2500 gjør at Alana og beskytteren Tulista kommer hjem til en ødelagt fremtid i 3000. De returnerer til 2500 for å finne ut hva som var galt, og som gjorde at Den Store Katastrofen kom til Australia.

I rollen som Alana var Katharine Cullen, mens Jenny Kelly ble spilt av Melissa Marshall og Petey av James Findley. Silverthorn ble spilt av John Howard. Serien var laget av Film Australia, Nine Network og The Australian Film Finance Corporation, med produsentene Ron Saunders og Noel Price.

"Jenny hadde rosa hår helt til hun kom til år 3000, da en maskin vasket all fargen ut av det. Hun hatet å bo i Sydney og kjedet seg før Alana kom. Broren Petey hadde briller og brukte av og til en superhelt-drakt og kalte seg "Captain Zero". Silverthorn var tidlig i 30-åra og hadde tatoveringer på armene. Han kom til 3000 fordi han hadde gått tom for medisin mot hjernesvulsten sin." Kari

Begge seriene var skrevet av Mark Shirrefs og John Thomson, som fikk mange priser for disse. Disse to skrev også senere seriene Spellbinder og Spellbinder 2.

edit: wow, dæven hvor nyttig google og archive.org er
Sist endret av meitemark; 5. september 2005 kl. 00:25.
Jøss, nice work. Thanks

Nå er neste skritt å finne disse sesongene, noe som helt sikkert er umulig.
Det ser ut til at rettighetene til "The Girl From Tomorrow" og "Spellbinder 1/2" er overtatt av ACTF og jeg tror de bare leverer til lærere, så det å finne det som warez kan bli vanskelig.

Katalogen til ACTF.

Infoside

Du skulle vært litt tidligere ute: eBay
Sist endret av meitemark; 6. september 2005 kl. 00:17.
Takk igjen.

Hørte fra en fyr som er ute etter samme serien at den visstnok aldri ble utgitt på DVD, men at det skulle finnes en VHS-rip der ute en plass.

Jeg får søke videre og se om jeg er heldig.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg og noen fra klassen lette desperat etter denne serien for et halvt år tilbake, morsomt å se at andre også leter etter den. Her er fan side med bilder osv:

The Girl From Tomorrow
Tror jeg har en epidose liggende en plass som jeg fant på nettet.
Søkte i eMule, men fant ikke noe nå
Ah, ja. Jenta fra fremtiden har vært oppe her før for noen år siden også. Husker den serien utrolig godt, og det var drit spennende. Skrik ut om du finner noe!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Pass nå bare på så du ikke føkker opp gamle gode barndomsminner nå da. jeg har selv klart å knuse mine illusjoner om a-team som en fet serie og første mario cart som et avansert spill, ville mye heller hatt minnene.
Hehe, jeg likte turtles filmene som faen.
Har ikke sett de på år og dag, lasta ned Turtles 1,2 og 3 og må si jeg ble litt skuffa
Litt sant det du sier Apraksin, jeg ville heller hatt minnene om at turles var bra
▼ ... noen måneder senere ... ▼
For dere som har tilgang til bitmetv.org ble den nettop lagt ut der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei der!

Var helt tilfeldig å leste rundt på dette forumet og så innlegget. Har lett lenge etter denne serien selv sånn av og på når man kommer på det. Og det er sikkert bare 2-3 ganger i året! :P
Men uansett, tenkte det ikke ville skade å ta et søk på ebay på nytt. Og vips! Der var begge seriene å finne på DVD!!
Så da måtte jeg bare registrere meg her sånn at man fikk bringt denne glad nyheten videre til dere som fortsatt er på leting.

http://cgi.ebay.co.uk/The-Girl-From-...QQcmdZViewItem


disse ligger også greit spredt på emule (ED2k-nettverket)
Hei, ROFLe

Søk på *Girl Tomorrow* på torrentspy trackeren,
det ser ut til at det er liv i den der...

http://www.torrentspy.com/default.asp