Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  268 59961
Det er mye som peker på, at homofili er fysiske forskjeller i hjernen. Det samme gjelder også transvestitter eller transseksuelle (usikker på hvem av dem, men jeg tipper de tr.seksuelle). Å kritisere disse som hver gruppe, er som å kritisere parkinsonpasienter og diabetikere for at de er det de er...
kilde: 1, 2 og 3.
AMDB: Ser bare 3 youtube videoer som peker mot dette at homofile/tr.seksuelle har en fysisk og unik eller særegen forskjell i hjernen kontra heterofile.

Men samme om de er identisk fysisk bygget som oss eller ikke, det å dømme en gruppe mennesker ut ifra hvordan de er født - har alltid vært, er og forblir helt feil, det er umoralsk og en fryktelig egenskap hos noen trangsynte mennesker.
Vedkommende MÅ først ha gjort en handling før noen skal ta seg friheten til å dømme/misslike/hate denne personen - og som nevnt xx antall ganger i denne trådet - homofili er ikke et valg eller en handling noen gjør, det er en medfødt egenskap som blå øyne, sort hudfarve eller fregner.

Så det å misslike holdningen eller væremåten til en homofil som dere møter er helt greit, man behøver ikke like alle som man møter, men å misslike vedkommende før du møtt h*n er feil.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvis homofili er en medfødt sykdom som lett kureres vil det si at å være homo er et valg. Det endrer en del: som gruppe øker de smitting av HIV, mange ting er upraktisk som homofil; sex, familieforhold osv. Velger du å være homo spiller du livet på hard mode, og drar med deg familien ned.
Vis hele sitatet...
Som slashdot påpeker er dette sirkelargumentasjon. Men det er også offerklandring: stakkars den intolerante familien som må leve med en homofil sønn eller datter. Moralen her er selvsagt snudd på hodet. Det er den homofile det er synd på, som må leve med en intolerant familie. Derfor er det holdningene til familien som må kritiseres – nådeløst – slik at situasjoner som dette ikke oppstår. Og om familien er aksepterende, men andre velter sitt hat på familien blir argumentet det samme: man klandrer offeret. Unge homofile og transpersoner er blant gruppene som topper selvmordsstatistikken, og uavhengig av om det i fremtiden skulle bli mulig å endre legning, er det helt kritisk at homofobe holdninger som de vi ser i denne tråden sies beint i mot. Å stilltiende akseptere homofobe ytringer er å stilltiende akseptere at unge mennesker blir dyttet ett skritt nærmere selvmord.

Men la oss nå si at vi plutselig finner en metode for å skifte noens legning. Vil homofobi da være bedre og mer akseptabelt? Selvsagt ikke. Hva om vi finner en metode for å få venstrehendte til å bli høyrehendte? Er det da greit å si at det er noe alvorlig galt, forstyrrende, pervertert og ekkelt med venstrehendte? Nei, det vil være akkurat like fordomsfullt, idiotisk, destruktivt og meningsløst uansett. Homofobi er et problem som sitter hos den homofobe, og ingen andre. Og det løses da ikke ved å be andre skamme seg over, og eventuelt medisinere seg mot, sine romantiske og seksuelle tiltrekninger til personer av samme kjønn.
Sist endret av Provo; 3. desember 2014 kl. 16:25.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Heldigvis så endrer de aller aller fleste seg over tid. Det ville jo vært helt skrekkelig om vi alle skulle gått rundt med en livsvisdommen til 16 åringer hele livet.

Sett nå at du får barn som står frem som homofile? Vil din reaksjon da være å fortelle din sønn eller datter at det er noe "feil" med dem? Vil du være mindre glad i barnet ditt?

Eller kanskje du har en bror eller søster som en dag forteller om en skjult legning og et liv i løgn. Som endelig har samlet mot til å dele dette med den personen h*n er nærmest av alle. Ville du slått hånden av h*n fordi "du har din mening om homofile"?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke homofob, jeg aksepterer at det er homofile å hvis noen i min familie eller en sønn hadde stått frem så hadde jeg akseptert det å.
Men sånn som det er i dag så ser jeg på det som en unaturlig ting allikevel, men jeg hadde vært like glad i sønnen min uansett.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hva tenker du om alle dyrene som viser homoseksuell atferd?
Sitat av Olympic Vis innlegg
Hva tenker du om alle dyrene som viser homoseksuell atferd?
Vis hele sitatet...
Hva tenker du om alle dyrene som dreper avkommet sitt? Det dyret-argumentet synes jeg er noe av det mest idiotiske jeg hører. Det er ganske enkelt veldig lite relevant for om et fenomen er noe vi skal like/akseptere/omfavne eller ikke. Hvor mange dyr fremstår som trans? Er mangelen på trans-dyr et bevis på at transkjønnhet ikke er "ekte"/naturlig, men en konstruert idé/psykisk forstyrrelse/avvik?

Synes hele diskusjonen blir teit. Du står selvfølgelig fritt til å isolere deg fra resten av verden, eller de delene av verden hvor mennesker du ikke liker oppholder seg. Blir fort ensomt dog.
Sitat av nikita Vis innlegg
Hva tenker du om alle dyrene som dreper avkommet sitt?
Vis hele sitatet...
Like normalt som homofile dyr. Hvordan kan noe som forekommer i naturen være unaturlig?
Sitat av nikita Vis innlegg
Det dyret-argumentet synes jeg er noe av det mest idiotiske jeg hører.
Vis hele sitatet...
OK, kult.
Sitat av nikita Vis innlegg
Det er ganske enkelt veldig lite relevant for om et fenomen er noe vi skal like/akseptere/omfavne eller ikke. Hvor mange dyr fremstår som trans? Er mangelen på trans-dyr et bevis på at transkjønnhet ikke er "ekte"/naturlig, men en konstruert idé/psykisk forstyrrelse/avvik?
Vis hele sitatet...
Poenget Olympic prøver å få fram er at homofili ikke er unaturlig, da det forekommer i naturen.
At noe ikke forekommer hos noen arter betyr ikke at det er unaturlig for andre arter.
Spørsmålet er hvorfor vi skal bry oss om andre er hetro, bifil eller homo? Pass på oss selv, så slipper vi stress og unødvendig tenking!
Sitat av lofed Vis innlegg
Jeg er ikke homofob, jeg aksepterer at det er homofile å hvis noen i min familie eller en sønn hadde stått frem så hadde jeg akseptert det å.
Men sånn som det er i dag så ser jeg på det som en unaturlig ting allikevel, men jeg hadde vært like glad i sønnen min uansett.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvordan det er å være hetero men for meg er min biseksualitet noe av det mest naturlige i verden.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvordan det er å være hetero men for meg er min biseksualitet noe av det mest naturlige i verden.
Vis hele sitatet...
det er jo kjempe fint det, å håper du er stolt av det.
Å det at jeg synes at det er unormalt håper jeg ikke at påvirker deg på noe vis, det er tross alt ikke deg som person jeg snakker negativt om selv om det kanskje kommer frem som det.
Det virker bare unaturlig i mine øyne mtp. naturens gang at noen ikke blir tiltrukket av det motsatte kjønn.
Jeg sitter ikke å føler ubahag eller noe sånt, eller vil ha bukt på det.

Det er bare at det ikke føles naturlig for MEG.
Sist endret av lofed; 3. desember 2014 kl. 19:50.
Sitat av lofed Vis innlegg
Det blir som at jeg skal føle meg diskriminert til en hver tid bare for at jeg har rødt hår selv om det ikke er like normalt som mørkt eller blondt hår, det er sikkert mange damer som ikke liker det, men jeg kan jo ikke kreve at alle damer jeg prøver meg på skal like hårfargen min.
Nå sidestiller jeg ikke rødt hår med hva homofile føler, men tar bare et eksempel fra min hverdag.
Vis hele sitatet...
Nå er homofile reelt diskriminert og forfulgt. I store deler av verden blir de henrettet på grunn av legningen sin. I de fleste land får de ikke gifte seg. De utsettes for direkte diskriminering.

Å sammenligne hårfarge med homofili er derfor direkte tåpelig.

Sitat av lofed Vis innlegg
nei er fortsatt ikke noe mer forskrekkelig i mine øyne for at hvis det bare er en mening noen har så påvirker ikke det verden på noe vis.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. De negative holdningene mange har til homofile kommer selvsagt også til uttrykk. Du skriver jo også negativt om homofile her. Du bidrar altså til et negativt press på homofile.

Dette negative presset gjør at homofile er overrepresentert på selvmordsstatistikken. Du er "medskyldig" i dette (eller til å skape et samfunn der homofile sliter så ille at de ikke ser noen annen løsning enn å ta livet sitt) på grunn av meningene dine.

Det er mange som ikke liker svarte heller HVA så?
Skal ikke folk få ha egne meninger lenger, jeg liker ikke hårete damer med skjegg er det helt forskrekkelig det å?
Alle kan ikke være for alt, folk er forskjellige sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Meninger har konsekvenser. Og så er det ikke slik at du har krav på å gå fri for kritikk for meningene dine. Å sutre over at du får kritikk for uttalelsene og holdningen dine blir noe tåpelig.

Derimot dere som er ihuga forkjempere for homofili går jo nesten over til diskriminering bare for at dere mener at dere har rett. De aller fleste som ikke har noe til overs for homofile sier ikke noe som helst og du vet ikke om det.
Vis hele sitatet...
Å kjempe mot diskriminering og intoleranse er det motsatte av diskriminering. Du får velfortjent kritikk for dine ugjennomtenkte meninger og uttalelser. Å sutre over dette gjør ikke at du kan unndra deg kritikken.
Sitat av lofed Vis innlegg
Det er bare at det ikke føles naturlig for MEG.
Vis hele sitatet...
Du skulle bare skrevet dette med en gang lofed

Det er helt vanlig at det ikke føles naturlig for deg som er heterofil å putte slurva di i en annen gutt.
De samme følelsene sitter nok alle homofile med også når det kommer til å putte den i ej jente.

Det er dette som definerer deg som hetro og homofile som homofile, men det å misslike de med en annen tiltrekkning på grunn av hva de føler - noe som du startet med å skrive her, blir noe helt annen.

Jeg er ganske nyskjerrig på hva du forresten mener med "naturlig" kanskje det er naturens lover, circle of life, balanere planeten som fremmer den homofile delen av menneskligheten for å reglure ned en overbefolket planet? Hva er vel mer naturlig en det?
Ytringsfrihet er en like stor rettighet som legning,uansett hvor begrunnet/rasjonell den måtte være
Sitat av Gloss Vis innlegg
Ytringsfrihet er en like stor rettighet som legning,uansett hvor begrunnet/rasjonell den måtte være
Vis hele sitatet...
Ja, for hvis det er en ting man må si, for å understreke vår vestlige ytringsfrihet, vårt lysende demokrati, vår selvstendighet og vår kamp mot undertrykking verden over...hvis det er en ting vi si, for å vise den undertrykte, fattige, diktatoriske verdenen rundt oss som ikke er kommet like langt som oss, at ytringsfriheten er den viktigste friheten av alle tenkelige friheter, så er det: JEG LIKER IKKE HOMOER!

Da tenker jeg de stakkarslige menneskene i usle diktaturer, de som lever som dyr, de som ikke har oppnådd det som VI NORDMENN har oppnådd, da tenker jeg at de lærer seg å kjempe for rettferdigheten, sannheten og en bedre fremtid for verdens befolkning. La oss alle sammen, over hele kloden, bror og søster, svart og hvit, hund og katt, stå frem med verdens viktigste budskap for å understreke at den å, så hellige YTRINGSFRIHETEN er noe vi bør verdsette høyere enn våre egne liv, og la oss alle rope ut i kor: JEG LIKER IKKE HOMOER!
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=355133

Straffeloven § 135 a, som ble tilføyd i 1970, er godt egnet til å illustrere den overordnede problemstilling. Bestemmelsen retter seg mot "den som ved uttalelse eller annen meddelelse som framsettes offentlig eller på annen måte spres blant allmennheten ...". At den tar sikte på å gjøre innhogg i ytringsfriheten, var på det rene allerede under lovforberedelsen. De ytringer som rammes, er slike som "truer, forhåner eller utsetter for hat, forfølgelse eller ringeakt en person eller en gruppe av personer på grunn av deres trosbekjennelse, rase, hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse".

I 1981 fikk paragrafen et tillegg som setter et tilsvarende forbud mot ytringer rettet mot noens "homofile legning, leveform eller orientering" føyd til.
Vis hele sitatet...
Joda om du vil være en kriminell så bare kjør på Gloss.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Gloss Vis innlegg
Ytringsfrihet er en like stor rettighet som legning,uansett hvor begrunnet/rasjonell den måtte være
Vis hele sitatet...
Er det noen som har prøvd å innskrenke noen ytringsfrihet her? Ytringsfrihet er ikke det samme som at meninger er beskyttet fra kritikk.
Sist endret av Olympic; 3. desember 2014 kl. 22:24.
Jeg sier ikke at ytringsfrihet er den viktigste av alle friheter, og da særlig ikke når den kommer i uttrykk med tanke på homofobi
Men det er nå en gang en retighet, og jeg skjønner ikke hvorfor alle skal være så hårsåre mtp. det med homofili
Det virker ikke engang som de homofile er like prippene på dette som mange av oss andre

Det er så mange områder ytringsfriheten kommer ut på feil grunnlag
Sist endret av Gloss; 3. desember 2014 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Det er dette som definerer deg som hetro og homofile som homofile, men det å misslike de med en annen tiltrekkning på grunn av hva de føler - noe som du startet med å skrive her, blir noe helt annen.
Vis hele sitatet...
Homofili/heterofili har ikke automatisk noe med sex å gjøre. Det finnes aseksuelle som likefullt er homofile/heterofile.

Sitat av Gloss Vis innlegg
Ytringsfrihet er en like stor rettighet som legning,uansett hvor begrunnet/rasjonell den måtte være
Vis hele sitatet...
Nei, selvsagt ikke! Det er begrensninger på hva du kan uttrykke. http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=355158


Det var da svært så kjappe dere var i dag da..
Sist endret av Zepur; 3. desember 2014 kl. 22:35. Grunn: ninjaed
OK, min feil, bytt ut ytringer med holdninger/meninger, men hva blir forskjellen?
Jeg er uansett ingen stor forkjemper for ytringsfriheten selvom det selvfølgelig ble tolket slik i første omgang
Sitat av Gloss Vis innlegg
jeg skjønner ikke hvorfor alle skal være så hårsåre mtp. det med homofili
Det virker ikke engang som de homofile er like prippene på dette som mange av oss andre
Vis hele sitatet...
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!

Det er kanskje ikke så enkelt å si ifra når du blir banket opp og/eller drept.

Folk blir angrepet, hatet, sett ned på, tråkket på, fengslet, drept, ikke fordi de vil noen noe vondt, ikke fordi de har gjort noen noe vondt, ikke fordi de vil nekte noen noe, men fordi de har andre, gode, følelser for noen. Hvordan kan du IKKE reagere på dette? Ser du ikke hvor sykt feil dette er?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Gloss Vis innlegg
OK, min feil, bytt ut ytringer med holdninger/meninger, men hva blir forskjellen?
Vis hele sitatet...
Altfor mange spyr eder og galle og gjemmer seg bak ytringsfriheten og frie meninger når de blir kritisert. Ytringsfriheten er en rettssikkerhet som skal beskytte deg fra å bli straffeforfulgt av staten for å si din mening. Men, som jeg sa i forrige innlegg, du kan ikke forvente å møte aksept i befolkningen.
Jo, jeg ser det er sykt feil, og homofobi er en ekstremt irrasjonell tanke,
men det finnes mange rare tanker der ute

Sitat av Olympic Vis innlegg
Altfor mange spyr eder og galle og gjemmer seg bak ytringsfriheten og frie meninger når de blir kritisert. Ytringsfriheten er en rettssikkerhet som skal beskytte deg fra å bli straffeforfulgt av staten for å si din mening. Men, som jeg sa i forrige innlegg, du kan ikke forvente å møte aksept i befolkningen.
Vis hele sitatet...
Da er det ihvertfall på tide å poengtere at dette ikke er min holdning
Jeg mener bare at man skal akseptere at folk kan ha den,
på samme måte som man skal akseptere folk med annen legning
Sist endret av Gloss; 3. desember 2014 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Jeg er ganske nyskjerrig på hva du forresten mener med "naturlig" kanskje det er naturens lover, circle of life, balanere planeten som fremmer den homofile delen av menneskligheten for å reglure ned en overbefolket planet? Hva er vel mer naturlig en det?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med "naturlig" er vel kanskje circle of life da.

Men ja kanskje det er "planeten som fremmer den homofile delen av menneskligheten for å regulere ned en overbefolket planet" for alt jeg vet.

Jeg formulerer meg kanskje litt galt i innleggene dessverre.
Jeg har aldri ment at det er direkte galt eller noe med homofile, men at jeg ikke helt klarer å forstå det at noen som ikke føler for å formere seg med det motsatte kjønn, eller det som i mine tanker er den "naturlige" prosessen alt levende på jorden er skapt for.

Å den tanken er det jeg mener at jeg fult skal få kunne ha uten at noen skal bry seg.
Sitat av lofed Vis innlegg
Å den tanken er det jeg mener at jeg fult skal få kunne ha uten at noen skal bry seg.
Vis hele sitatet...
Det spørs hva man bruker disse tankene til. Hvis man sitter musestille på rommet uten å si disse tankene til noen som helst, noensinne, så er det ingen som kan stoppe en i å tenke hva som helst. Hvis man derimot sier høyt at det ikke er naturlig, at homoer er unaturlige, unormale, at det kan velges vekk eller at de har andre avvik så må man forberede deg på motargumenter hver eneste gang. Det er ingen menneskerett å komme med meninger uten å bli utfordret på dem.

Forøvrig mistenker jeg at du fokuserer for mye på sex når du tenker på homofile. Homoer betyr at man blir glade i mennesker i det samme kjønn, at man har lyst til å snakke med dem, bli kjent med dem, dele opplevelser osv, og ikke nødvendigvis først og fremst drive med analsex.
Sitat av Provo Vis innlegg
Som slashdot påpeker er dette sirkelargumentasjon. Men det er også offerklandring: stakkars den intolerante familien som må leve med en homofil sønn eller datter.
Vis hele sitatet...
Vi er på samme side, altså imot homofobi, så jeg skal gjøre dette så kort som mulig. Jeg antar at du mener "Toleranse for alle, utenom de med intoleranse" var sirkel-logikken. Til syvende å sist handler det om at flest mulig har det bra, og jeg finner ingen eksempler hvor intoleranse vil hjelpe menneskeheten. Historie har heller ikke gitt noen langvarige eksempler på det, tror jeg.
Dessuten er det nok mange homofile av ulike grunner som aldri vil bli komfortable med legningen sin, og disse ville hatt meget god, kanskje livsviktig nytte av en slik "kur".

Så lenge en ikke blir presset av noen, syns ikke du at de homofile som kunne ønske de kunne forelsket seg i kvinner, kunne fått tatt en slik "kur", og at det derfor er verdt å forske på?

Sitat av Provo Vis innlegg
Er det da greit å si at det er noe alvorlig galt, forstyrrende, pervertert og ekkelt med venstrehendte? Nei, det vil være akkurat like fordomsfullt, idiotisk, destruktivt og meningsløst uansett. Homofobi er et problem som sitter hos den homofobe, og ingen andre.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalt en homofil "ekkel", men det er mange av de som gjør ting jeg ikke er veldig fan av. Og det samme gjelder heterofile! Så hva er problemet?

Jeg føler du allerede har settet meg i en bås, kanskje pga andre holdninger jeg har postet om her. En av de, og kanskje den største grunnen til at jeg misliker doktrinen til Islam er nettopp pga behandlingen av homofile i land hvor Koranen tolkes litt for bokstavelig. Bibelen er ikke mye bedre (men jeg antar at du vet at Jesus og Muhammed var totalt motsatte), men etter 2014 år har endelig religionen modnet seg og tilpasset seg et samfunn basert på annet enn religion.

Som jeg sa i stad, homofobi vil nok eksistere en god stund fremover, og det langsiktige målet bør jo være å bringe homofobi til et minimum.
Sist endret av bloodshotEyes; 3. desember 2014 kl. 23:56.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Homoer betyr at man blir glade i mennesker i det samme kjønn, at man har lyst til å snakke med dem, bli kjent med dem, dele opplevelser osv, og ikke nødvendigvis først og fremst drive med analsex.
Vis hele sitatet...
Hmm hva skiller det på å være kompis med noen og det å være homo etter din norm?

Har du ingen venner av samme kjønn som du er glad i, du sier det nok ikke men du hadde nok blitt deppa om de hadde død eller om de ignorerte deg totalt helt pluttselig? noen du henger med å snakker med? Noen du ble kjent med en gang i tiden og fortsatte å deler opplevelser/hobby med?
Sitat av lofed Vis innlegg
Jeg har aldri ment at det er direkte galt eller noe med homofile, men at jeg ikke helt klarer å forstå det at noen som ikke føler for å formere seg med det motsatte kjønn, eller det som i mine tanker er den "naturlige" prosessen alt levende på jorden er skapt for.
Vis hele sitatet...
Så det du er imot, er at folk ikke reproduserer, eller har et ønske om det? Det er mer enn nok av personer der ute som har levd fullverdige liv uten å reprodusere. Du må nok pent innse at med dagens samfunn kan man fint få barn i homofile forhold med hjelp av andre - er homofili mer naturlig for deg da? Hvis alle homofile eller lesbiske har seg en kveld eller tre for å reprodusere - fjerner du all tvil ved deres naturlighet? Hvorfor skal et ønske om barn definere om noen lever et naturlig liv?

Jeg spør ikke dette retorisk, men fordi det er noe du både kan og bør tenke over. Jeg forbeholder meg retten til å synes det er vanvittig homofilt å tenke på hvor andre menn putter penisen sin, eller mangelen på det, ikke er det særlig naturlig heller - du bør tenke på hvor du putter din egen for å reprodusere og lever naturlig.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sex er ei privatsak, og at val har uheldige konsekvenser for dei som tar valet er relativt ukontroversielt å akseptere. Ei heller sprer det HIV - det er kunnskapløyse og idiotiske handlinger som sprer HIV. Mindre stigmatisering kunne antakeleg hjelpt på den statistikken ein del.
Vis hele sitatet...
Disse idiotiske handlingene ble hyppig utført av homofile da HIV var nytt, og ikke helt forstått enda . Sier du at stigmatisering har hindret homofile i å kjøpe kondomer/unngå sex med mange tilfeldige? Isåfall hvordan? Ikke at jeg syns tilfeldig sex blandt homser er på noen måte "dårlig" elns, hadde jenter vært like "løse" som mange oss gutter ville jeg nok ligget med folk i samme grad som skinkeryttere (no offence til homofile, har bare alltid syntes det er et artig ord).

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Forøvrig mistenker jeg at du fokuserer for mye på sex når du tenker på homofile. Homoer betyr at man blir glade i mennesker i det samme kjønn, at man har lyst til å snakke med dem, bli kjent med dem, dele opplevelser osv, og ikke nødvendigvis først og fremst drive med analsex.
Vis hele sitatet...
De forelsker seg vel i samme grad som heterofile, men siden det er snakk om gutter med testosteron som er tiltrukket av hverandre, blir det seff mye mer tilfeldig sex enn hos den hetero befolkningen, der sex er et slags spill gutten må vinne.

Det er en grunn til at det bare er homofile som kan ha sex "gratis" på saunaer (steder de drar for ONS), mens gutter må betale for å få det gjort så enkelt.

edit: mens hetero gutter må betale

edit2: testosteron er nok en veldig enkel, og sansynligvis unøyaktig forklaring på hvorfor homofile har mer tilfeldig sex

Sitat av Gloss Vis innlegg
Ytringsfrihet er en like stor rettighet som legning,uansett hvor begrunnet/rasjonell den måtte være
Vis hele sitatet...
De fleste her er enige i at folk bør kunne si hva de vil (og forvente kritikk), så lenge det ikke oppfordrer til vold etc. Det tragiske er at de færreste passe-til-store fora er strengt moderert. Både VG og DB har moderatorer som godkjenner hver kommentar før de blir publisert. Og når moderatorene er ferdig på jobb kan man verken poste, eller i det hele tatt LESE kommentarene. Det hjelper lite med ytringsfrihet når nesten ingen populære medium følger den. Aviser og fora har såklart lov til å gjøre hva man vil, men jeg syns det er dårlig etikk. Hva skjedde med "hatkommentarer må bli møtt med argumenter etc etc" etter 22. juli?
Sist endret av bloodshotEyes; 4. desember 2014 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
De forelsker seg vel i samme grad som heterofile, men siden det er snakk om gutter med testosteron som er tiltrukket av hverandre, blir det seff mye mer tilfeldig sex enn hos den hetero befolkningen, der sex er et slags spill gutten må vinne.
Vis hele sitatet...
Hva med homofile jenter?

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er en grunn til at det bare er homofile som kan ha sex "gratis" på saunaer (steder de drar for ONS), mens gutter må betale for å få det gjort så enkelt.
Vis hele sitatet...
Jeg ville trodd at sex i saunaer og lignende mye kommer av at homofile har måttet gjemme seg, og sine eventuelle lyster, i langt større grad enn det heterofile har. Og om du tror jenter ikke har tilfeldig sex, og one-night-stands, bør du ta deg en tur ute blant folk. Jeg sier ikke noe om antall forekomster, men kjenner uendelig mange flere jenter som har hatt tilfeldig sex, enn gutter som har betalt for det.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Hva med homofile jenter?
Vis hele sitatet...
De vet jeg svært lite om desverre.

Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg ville trodd at sex i saunaer og lignende desverre kommer av at homofile har måttet desverre seg, og sine eventuelle lyster, i langt større grad dessvere det heterofile har. Og om du tror jenter ikke har desverre sex, og one-night-stands, bør du ta deg en tur ute blant folk. Jeg sier ikke noe om antall forekomster, men kjenner uendelig mange flere jenter som har hatt tilfeldig sex, enn gutter som har betalt for det.
Vis hele sitatet...
De har neppe problemer med å arrangere fester med exlusivt homofile, som sikkert fører til nach av annen type enn vi heterofile er vant til (men hvis folk er fulle nok er det meste mulig lol), og med mindre man er i skapet har man da svært få grunner til å gjemme seg bort.

Ja, jenter har mye ONS i fylla, men der kommer det spillet jeg snakka om igjen, da jenter over snittet kan velge og vrake. Jeg kjenner også flere av "løse" jenter enn gutter som har kjøpt sex.

Men er du uenig i at gutter har mer lyst på sex med tilfeldige enn jenter? Etter alt jeg har lest og erfart om jenter og sex setter de mer pris på sex med en de liker/elsker enn det gutter gjør, selvom begge kjønn liker begge. Saunaer for heterofile eksisterer kanskje ikke pga jentene kan være redde for overgrep og creepy menn.. likevel, har aldri hørt om sauna for lesber.
Sist endret av bloodshotEyes; 4. desember 2014 kl. 01:09.
Sitat av lofed Vis innlegg
Det jeg mener med "naturlig" er vel kanskje circle of life da.

Men ja kanskje det er "planeten som fremmer den homofile delen av menneskligheten for å regulere ned en overbefolket planet" for alt jeg vet.

Jeg formulerer meg kanskje litt galt i innleggene dessverre.
Jeg har aldri ment at det er direkte galt eller noe med homofile, men at jeg ikke helt klarer å forstå det at noen som ikke føler for å formere seg med det motsatte kjønn, eller det som i mine tanker er den "naturlige" prosessen alt levende på jorden er skapt for.

Å den tanken er det jeg mener at jeg fult skal få kunne ha uten at noen skal bry seg.
Vis hele sitatet...
Men det kan være indirekte galt?

Jeg er også glad for at du benytter deg av din rettighet til å ytre deg, slik at det kommer klart frem at du mangler helt elementær forståelse for naturlige prosesser. Det er åpenbart noe vi må løse, gjennom skolering og opplysning.

Du må også akseptere at prisen for å ytre seg offentlig er at du kan og vil bli motsagt. Spesielt når du blander inn tanken om en skaper og et vagt definert mål med menneskeheten.
lofed, jeg skjønner godt at du kan tro homofili er en defekt, da det ikke er på gli med det man lærte i naturfagen. Det er ulike hypoteser om hvordan det ble til, her fant jeg en 5-10 min lang artikkel om noen av dem;
Homosexual men make more diligent uncles than their heterosexual counterparts (and thus are better at ensuring the survival of their relatives) to the notion that the same gene that codes for homosexuality in men makes women more fertile.

Er også en teori om at legninger formes i livmoren, og at homofile mottar visse hormoner fra moren mer enn heterofile.

Er dog lite bevis, kanskje grunnet lite forskning pga controversy, så det meste er bare spekulasjoner, men fra folk som har peiling.

Det med at homofile unkler skal være så bra for "stammen" med mennesker syns jeg er litt out there, men om det faktisk er genetisk ville jeg tippa at genene for homofili hos menn gjør kvinner mer fruktbare er interessant. Har lite tro på at hormoner i livmoren kan få en mann til å ikke være interessert i kvinner, da det er jo åpentbart et av menneskets evolusjons viktigste komponent.
Sist endret av bloodshotEyes; 4. desember 2014 kl. 02:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå er homofile reelt diskriminert og forfulgt. I store deler av verden blir de henrettet på grunn av legningen sin. I de fleste land får de ikke gifte seg. De utsettes for direkte diskriminering.

Å sammenligne hårfarge med homofili er derfor direkte tåpelig.
Vis hele sitatet...
Jeg vil langt ifra si at dette er en tåpelig sammenligning. Ikke vet jeg hvor du vokste opp, men fra min erfaring som rødhåret selv, så har jeg opplevd mye forutinntatthet og også hat, bare pågrunn av hårfargen jeg har.

Det er ikke til å komme vekk fra, at dette er noe som ligger dypt inne hos enkelte. Heldigvis vokser en del fra seg dette, spesielt når de f.eks. starter på universitet, men at det på lavere utdanningsnivå er et problem med unges holdninger til rødhårete, burde det være liten tvil om. Selvfølgelig, kan fint møte voksne folk som fremdeles sitter igjen med disse holdningene, men som voksen så er det enklere å unngå disse. Vil anta at homofile har det lignende.

At du kan dra fram at dette er en tåpelig sammenligning er tåpelig, det gjør det ikke stort bedre at du bruker argumentet med at de blir direkte forfulgt osv. i andre land, og derfor er verre. Skal ikke sette de to opp mot hverandre, fordi det ville vært idiotisk, men vil igjen få understreke at fra mitt perspektiv, så er det langt fra tåpelig å trekke en parallel her.
Sitat av lofed Vis innlegg
Det er bare at det ikke føles naturlig for MEG
Vis hele sitatet...
Hva som føles naturlig ut for DEG er vel ganske uviktig iforhold til andres privatliv?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Vi er på samme side, altså imot homofobi, så jeg skal gjøre dette så kort som mulig. Jeg antar at du mener "Toleranse for alle, utenom de med intoleranse" var sirkel-logikken.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jeg enig i. Står man for toleranse kan man ikke tolerere intoleranse. Sirkelargumentasjonen ligger i det samme som offerklandringen; man kan se ned på homofile fordi de gjør det vanskelig for sine omgivelser, mens det er vanskelig for deres omgivelser fordi de ser ned på homofile. (Jeg forsto det først som at det var familien som var intolerante, mens du kanskje mente at familien var tolerante, men fikk støyten fra andre – i så fall er det ikke sirkelargumentasjon, men likevel offerklandring.)

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Dessuten er det nok mange homofile av ulike grunner som aldri vil bli komfortable med legningen sin, og disse ville hatt meget god, kanskje livsviktig nytte av en slik "kur".

Så lenge en ikke blir presset av noen, syns ikke du at de homofile som kunne ønske de kunne forelsket seg i kvinner, kunne fått tatt en slik "kur", og at det derfor er verdt å forske på?
Vis hele sitatet...
De er kun ukomfortable med legningen sin fordi det er et stigma festet til det å være homofil. Dersom homofili vakte like mye oppsikt og forargelse som venstrehendthet ville det å snakke om en kur være bortimot helt absurd.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg føler du allerede har settet meg i en bås, kanskje pga andre holdninger jeg har postet om her.
Vis hele sitatet...
Nei, absolutt ikke.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Hmm hva skiller det på å være kompis med noen og det å være homo etter din norm?
Vis hele sitatet...
Romantisk tiltrekning.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Jeg sier ikke at ytringsfrihet er den viktigste av alle friheter, og da særlig ikke når den kommer i uttrykk med tanke på homofobi
Men det er nå en gang en retighet, og jeg skjønner ikke hvorfor alle skal være så hårsåre mtp. det med homofili
Det virker ikke engang som de homofile er like prippene på dette som mange av oss andre
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor du driver og maser om ytringsfrihet. Det er ikke et brudd på ytringsfriheten å bli motsagt. Når noen ytrer en mening i et forum og noen f.eks. kritiserer dem, uansett hvor krass kritikken måtte være, så har det ingen verdens ting med ytringsfrihet å gjøre.

Så hvorfor driver enkelte her fortsatt og maser om ytringsfrihet?

Sitat av Sargasm Vis innlegg
At du kan dra fram at dette er en tåpelig sammenligning er tåpelig, det gjør det ikke stort bedre at du bruker argumentet med at de blir direkte forfulgt osv. i andre land, og derfor er verre. Skal ikke sette de to opp mot hverandre, fordi det ville vært idiotisk, men vil igjen få understreke at fra mitt perspektiv, så er det langt fra tåpelig å trekke en parallel her.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det tåpelig. "Rasisme" mot homofile blir ikke bedre av at det er noen andre som ikke engang kommer i nærheten av å må gjennomgå det homofile må gjennomgå som ytrer det.

Tvert imot, hvis noen blir mobbet på grunn av hårfargen så burde de være de første til å forsvare homofile med nebb og klør. Når de ikke gjør det så viser det at noe er alvorlig galt et eller annet sted. Når de selv mener å ha følt negatiiteten på kroppen så er det utrolig at de ikke klarer å presse frem en eneste liten dråpe med empati for homofile.

Hvordan er det mulig? Er det svekkede evner et eller annet sted, eller hva er det som gjør at man er så hyklerske og lite empatiske?
Sist endret av hemmeligegreier; 5. desember 2014 kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har ingen verdens ting imot homofile,
men jeg misliker homofili - for å mislike
en handling betyr ikke at man hater alle
mennesker som skulle være uenige.

Jeg syns golden showers er temmelig disgusting
også, men jeg driver ikke politisk aktivitet for å
avskaffe wet sex av den grunn.

Nei, i realiteten så legger jeg meg fint lite borti andres
private affærer, selv om jeg personelig synes den
rent "praktiske" delen av homofili er kvalm (og da prater
jeg bare om det rent fysiske).

MEN basert på dette så hadde jeg nok også besvart den
aktuelle undersøkelsen med at jeg var "mot",
til tross for at jeg har nøyaktig 0 interesse av å "bekjempe"
verken homofile eller homofili.
For sannheten er at homosex er "feil" - for Meg.
Så, akkurat som at jeg aldri ville spist avføring eller
bitt tånegler så ville jeg heller aldri hatt sex med
en person av samme kjønn.

Hva andre gjør driter jeg glatt i, men den undersøkelsen
spurte rett ut hva jeg følte i forhold til homofili.

Synes egentlig at den testen kunne (og burde) vært mye
tydeligere formulert enn den var, for ut ifra en del av
kommentarene her og dømme så er det flere forskjellige
måter å tolke det at "4/10 er imot" på.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Jeg har ingen verdens ting imot homofile,
men jeg misliker homofili - for å mislike
en handling betyr ikke at man hater alle
mennesker som skulle være uenige.

MEN basert på dette så hadde jeg nok også besvart den
aktuelle undersøkelsen med at jeg var "mot",
til tross for at jeg har nøyaktig 0 interesse av å "bekjempe"
verken homofile eller homofili.
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel at å være mot noe, og å ikke ønske å delta i noe er to forskjellige ting? Spørsmålet er ikke om du er homo, men om du er mot homofili – altså om du synes homofili ikke bør praktiseres og leves ut. Dersom undersøkelsen spurte "Er du mot proffboksing i Norge?", ville du da sagt nei hvis du ikke har lyst til å drive med proffboksing selv? Er du mot ølsalg i butikk hvis du ikke har lyst til å jobbe med det?

På samme måte er det å "mislike homofili" noe annet enn å ikke ønske samleie med andre menn. Hvis det er alt du mener, og samtidig noe du ønsker å dele med andre, bør du passe på å formulere deg på en måte som ikke bidrar til å stigmatisere en allerede utsatt gruppe.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Jeg har ingen verdens ting imot homofile,
men jeg misliker homofili - for å mislike
en handling betyr ikke at man hater alle
mennesker som skulle være uenige.
Vis hele sitatet...
Homofili er ikke en handling, men en medfødt, ufrivillig, permanent, uforanderlig egenskap ved et menneske.

For sannheten er at homosex er "feil" - for Meg.
Vis hele sitatet...
Det er et håpløst utsagn. Hvorfor legger du til "for meg" på den måten? Hvorfor formulerer du deg akkurat slik? Hvis noen hadde spurt deg om du liker en matrett du ikke liker hadde du sagt "det liker jeg ikke," men når det er snakk om noe som har med homofili å gjøre så er det "feil." Hvorfor bruker du ordet "feil" om homofili?

Det viser at du har ekstremt dårlige holdninger.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Homofili er ikke en handling, men en medfødt, ufrivillig, permanent, uforanderlig egenskap ved et menneske.



Det er et håpløst utsagn. Hvorfor legger du til "for meg" på den måten? Hvorfor formulerer du deg akkurat slik? Hvis noen hadde spurt deg om du liker en matrett du ikke liker hadde du sagt "det liker jeg ikke," men når det er snakk om noe som har med homofili å gjøre så er det "feil." Hvorfor bruker du ordet "feil" om homofili?

Det viser at du har ekstremt dårlige holdninger.
Vis hele sitatet...
1. Så du skal hisse deg opp over noe jeg ikke har argumentert imot nå?
Burde være rimelig tydelig hva jeg mente der, men for sikkerhets skyld,
la meg gjenta: jeg misliker den fysiske, utøvende delen av homofili.

2. Nei, det viser at du ikke følger spesielt godt med.
Jeg brukte ordet "feil", og i anførselstegn spesielt fordi det var dette
ordet artikkelen og undersøkelsen brukte - og som jeg selv ikke
ville brukt i annen sammenheng enn at det var alternativet som
jeg ble gitt på en slik undersøkelse.

Sitat av Provo Vis innlegg
Du skjønner vel at å være mot noe, og å ikke ønske å delta i noe er to forskjellige ting? Spørsmålet er ikke om du er homo, men om du er mot homofili – altså om du synes homofili ikke bør praktiseres og leves ut.

[...]bør du passe på å formulere deg på en måte som ikke bidrar til å stigmatisere en allerede utsatt gruppe.
Vis hele sitatet...
1. Nettopp derfor jeg synes den undersøkelsen var dårlig formulert,
for jeg synes, som sagt, det er temmelig ekkelt og vil derfor - om spurt,
alltid svare at det byr med imot. Ville jeg svart "ja" dersom spørsmålet var om homofili burde ulovliggjøres? Nei, absolutt ikke,
men det betyr ikke at jeg synes det er en fin ting personlig.

2. Altså, det siste jeg kommer til å gjøre er å "gå på eggeskall" for ikke å fornærme en gruppe som jeg virkelig ikke synes har det så ille, relativt sett.
Det er mange fordommer folk blir hetset for i samfunnet, og, slik jeg ser
det er så godt som alle verre enn det her.
Om folk ikke tåler å høre at jeg, personlig synes enkelte ting de måtte gjøre
er ekle så kunne det ikke bry meg mindre - spesielt når det er snakk om en forumtråd som spør etter disse meningene.

Det et ikke som at jeg går opp til noen på gata og sier "det du driver med er ekkelt!" i fjeset på dem. Det her er en tråd som etterlyser folks synspunkter,
ikke et ekkokammer der alle skulle snakke hverandre etter munnen for å
komme overens - og jeg tør si at meningene mine er temmelig tolerante,
alt tatt i betraktning, så hvis det å tolerere andre uansett hva de gjør, men
innrømme (når spurt) at jeg syns noe er kleint er "forferdelige holdninger" så vil
jeg si at noen er overfølsomme til de grader.
Sist endret av Neptunia; 6. desember 2014 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
1. Nettopp derfor jeg synes den undersøkelsen var dårlig formulert, for jeg synes, som sagt, det er temmelig ekkelt og vil derfor - om spurt, alltid svare at det byr med imot.
Vis hele sitatet...
Undersøkelsen til side, når man sier at man er "mot homofili", slik du gjorde, så betyr ikke det kun at man ikke ønsker å delta i et homofilt samleie. For å gjenbruke et eksempel: Ville du virkelig gitt deg ende over i forvirret forfjamselse om noen hadde spurt deg om du er mot proffboksing i Norge? Ville du ment at det er umulig å vite om det spørres om du er negativ til at det praktiseres, eller om du kunne tenke deg å delta i en proffboksingkamp? Dette er så enkelt at jeg tror rett og slett ikke på deg hvis du sier at dette er tvetydig.

Når det er sagt, var formuleringen i undersøkelsen "Sex mellom to menn er ganske enkelt feil", noe man skulle svare at man er enig eller uenig i. 40 prosent av spurte norske menn svarte ja. 24,4 prosent av de spurte mennene sa de var enige i påstanden "Jeg synes homofile menn er frastøtende". Jeg ser ikke at dette er dårlig formulert.

Sitat av Neptunia Vis innlegg
2. Altså, det siste jeg kommer til å gjøre er å "gå på eggeskall" for ikke å fornærme en gruppe som jeg virkelig ikke synes har det så ille, relativt sett. Det er mange fordommer folk blir hetset for i samfunnet, og, slik jeg ser det er så godt som alle verre enn det her.
Vis hele sitatet...
10 prosent homofile menn og 12 prosent bifile menn oppgir i undersøkelsen at de har forsøkt å begå selvmord, mens 49 prosent homofile menn og 51 prosent bifile menn oppgir at de har hatt tanker om at de ikke orker å leve lenger. For heterofile menn er tallene henholdsvis 4 og 30 prosent.

12 prosent lesbiske kvinner og 19 prosent bifile kvinner oppgir at de har forsøkt å begå selvmord, mens 51 prosent lesbiske kvinner og 65 prosent bifile kvinner har hatt tanker om at de ikke orker å leve lenger. For heterofile kvinner er tallene henholdsvis 5 og 39 prosent.

Det er altså, basert på rapporteringer fra dem som ikke enda har tatt livet sitt, to og en halv ganger vanligere blant homofile menn og tre ganger vanligere blant bifile menn å ha forsøkt å ta sitt eget liv enn blant heterofile menn. Og det er nesten to og en halv ganger vanligere blant lesbiske kvinner og nesten fire ganger vanligere blant bifile kvinner å ha forsøkt å ta sitt eget liv enn blant heterofile kvinner. Homofile menn og kvinner er også blant gruppene med absolutt høyest selvmordsrate – altså gjennomførte selvmord.

Finnes det grupper og mennesker i Norge som har det like ille, eller kanskje verre? Sikkert. Men man skal være rimelig idiot for å ikke være enig i at dette er svært problematisk. Og om du velger å plassere deg blant de som svarer bekreftende til påstander som "Sex mellom to menn/kvinner er ganske enkelt feil" eller "Jeg synes homofile menn/lesbiske kvinner er frastøtende", så er du en like stor del av problemet som hvem som helst andre.
Sitat av Provo Vis innlegg
De er kun ukomfortable med legningen sin fordi det er et stigma festet til det å være homofil. Dersom homofili vakte like mye oppsikt og forargelse som venstrehendthet ville det å snakke om en kur være bortimot helt absurd.
Vis hele sitatet...
Om det en dag skulle bli 100% aksept for homofili ville man fortsatt skilt seg ut fra normalen i mye større grad en venstrehendhet. I 12-årsaldern når alle kompisene flørter rundt med jentene ville en homofil stått der med et valg mellom 2-3 andre homofile (Klasse A, B, C feks). 10 år senere når de drar på byen måtte de nok skilles når den homofile drar på en homsebar hvor han har flere å velge mellom. Og fyllesex i stumpen går jo ikke alltid like bra.

En kur for venstrehendthet er absurd fordi det er et ikke-problem. Jeg tror en homofil i et samfunn som bekskrevet over selv ville hatt noen problemer, uansett hvor mye aksept han får. Men jeg er enig i at å fokusere på toleranse er viktigere enn en kur.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Om det en dag skulle bli 100% aksept for homofili ville man fortsatt skilt seg ut fra normalen i mye større grad en venstrehendhet. I 12-årsaldern når alle kompisene flørter rundt med jentene ville en homofil stått der med et valg mellom 2-3 andre homofile (Klasse A, B, C feks). 10 år senere når de drar på byen måtte de nok skilles når den homofile drar på en homsebar hvor han har flere å velge mellom. Og fyllesex i stumpen går jo ikke alltid like bra.
Vis hele sitatet...
Om stigmaet hadde forsvunne hadde nok fleire komt ut av skapet langt tidlegare. Det hadde gjerne ført til at det vart lettare å komme i kontakt med andre, slik at dei situasjonane du nevner gjerne ikkje hadde skjedd? Og det er jo langt frå alle som har si første kvinnfolkerfaring før dei er ferdig med VGS - så kvifor skulle det vere spesielt problematisk?

Og litt av grunnen til at homsebarer har oppstått er nok stigmaet - vald mot homofile er noko som førekjem, og styrke i grupper er ein god strategi om ein er litt stigmatisert. Om stigmaet forsvann vil eg ikkje sjå vekk frå at homsebarane hadde tapt terreng.

Og FYI så finst det rimeleg mykje utanom analsex ein kan finne på om du skulle få lyst. Det verkar som du har litt fordommer? Veldig mykje av argumentasjonen din føl iallefall linjene frå i dag, utan å reflektere over om det er realiteter på grunn av stigmaet, eller på trass av stigmaet.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om stigmaet hadde forsvunne hadde nok fleire komt ut av skapet langt tidlegare. Det hadde gjerne ført til at det vart lettare å komme i kontakt med andre, slik at dei situasjonane du nevner gjerne ikkje hadde skjedd? Og det er jo langt frå alle som har si første kvinnfolkerfaring før dei er ferdig med VGS - så kvifor skulle det vere spesielt problematisk?
Vis hele sitatet...
Med stigma er det ca 0 åpne homofile er i 12-årsalderen. Det er derfor jeg sa 2-3, i en verden uten stigma. Da jeg var i den alderen kjente jeg ikke fler mennesker enn 3 skoleklasser (noen fra skolen kjente jeg ikke, mens jeg kjente noen andre utenfor skolen). Det er sant at mange ikke får sitt første kyss før etter VGS, men det er da ingen som selv ønsker det, og derfor problematisk i min bok. At homofile kan få møtes i en slags klubb er jo en mulighet.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Og litt av grunnen til at homsebarer har oppstått er nok stigmaet - vald mot homofile er noko som førekjem, og styrke i grupper er ein god strategi om ein er litt stigmatisert. Om stigmaet forsvann vil eg ikkje sjå vekk frå at homsebarane hadde tapt terreng.
Vis hele sitatet...
Jeg vurderte muligheten om homsebarer ville en gang eksistert i scenarioet jeg beskrev, men hvorfor ikke? Et utested hvor enhver person kan være en eventuelt partner er jo ypperlig. På et vanlig utested er det jo vanskelig/umulig å vite hvem som er homofil og derfor en elendig sjekke-arena for denne gruppen.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Og FYI så finst det rimeleg mykje utanom analsex ein kan finne på om du skulle få lyst. Det verkar som du har litt fordommer? Veldig mykje av argumentasjonen din føl iallefall linjene frå i dag, utan å reflektere over om det er realiteter på grunn av stigmaet, eller på trass av stigmaet.
Vis hele sitatet...
Det andre man kan finne på går jo under forspill hos heterofile par, og det er jo en grunn til det. Husker å ha lest at bare 50% av homofile praktiserer analsex, og hvis det er sant er jo det enda en grunn til å ønske å være hetero i et samfunn hvor homofili er 100% akseptert, da penetrering er det nærmeste du kan komme en annen person, og nytelsen selvsagt. Hvordan fordommer er det du tror jeg har?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Med stigma er det ca 0 åpne homofile er i 12-årsalderen. Det er derfor jeg sa 2-3, i en verden uten stigma. Da jeg var i den alderen kjente jeg ikke fler mennesker enn 3 skoleklasser (noen fra skolen kjente jeg ikke, mens jeg kjente noen andre utenfor skolen).
Vis hele sitatet...
Skeiv Ungdom, folk som kjenner flere enn det du gjorde, bifile.
Det er sant at mange ikke får sitt første kyss før etter VGS, men det er da ingen som selv ønsker det
Vis hele sitatet...
Jo.
Det andre man kan finne på går jo under forspill hos heterofile par, og det er jo en grunn til det.
Vis hele sitatet...
Hos mange heteroseksuelle par. For mange er puling så mye mer enn penis i vagina. Det finnes preferanser og hindringer som gjør at mange sjelden eller aldri bedriver det.
penetrering er det nærmeste du kan komme en annen person, og nytelsen selvsagt.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke siste delsetning om nytelse, og kommer til å tenke på undersøkelsene som viser at kvinner som har sex med kvinner er de som er mest fornøyde med sexlivene sine. Men er den geografiske nærheten så veldig viktig? Er de få centimetrene mellom å tørrhumpe og råkline med noen man elsker per definisjon mindre intime/nytelsesfulle enn pumping med fyllepenis på halv mast inni noen man møtte for 20 minutter siden? *sette ting på spissen*

Inntrykket mitt her er at du baserer mye, om ikke alt, på egne erfaringer, og at disse ikke går så bredt. =)
Jeg liker ikke den moderne meningen av ordet fordommer fordi definisjonen av det er utvasket med all mulig svada. Hva betyr det å ha fordommer? Er det en definisjon av uenighet eller å ta på seg maske og brenne ned hus til folk man hater?

Uansett. Jeg liker ikke å se mange ting, men for at de som gjør det jeg ikke liker å se skal være fri, så må jeg tåle det. Og den er helt grei. Hva jeg ikke skjønner er alt det gnålet fra homofile som tydeligvis ikke syns jeg burde være fri til å ha mine 'fordommer' fordi jeg ser styggt på de. Jeg er en hetrofil mann og sier f ikke unnskyld for det.

Er ikke debatten over når vi alle har likhet for loven?

Tydeligvis ikke. For nå skal vi hetse kirken for de's 'fordommer', les:meninger. Selv om de homofile syns de burde ha rett til å tvinge seg på kirken sin frihet. Ingen hensyn til kirkens frihet som en uavhengig organisasjon altså. Ja, jeg vet, men hvem får ikke penger av staten. Og en hetroseksuell politiker i bergen som ikke vil ta del av en homseparaden skal henges ut offentlig i medier. Hva f hetro mann vil være i nærheten av en homseparade? Ingen.

Kanskje det er på tide at homofile holder godt kjeft og slutter å gjemme seg bak den onde bølgen av politisk korrekthet som lammer landet, og ikke dukker det stygge hodet sitt frem igjen før det faktisk finnes ett brudd på loven, som vi alle skulle liksom være lik under.
Sitat av mocp Vis innlegg
[...]
Tydeligvis ikke. For nå skal vi hetse kirken for de's 'fordommer', les:meninger. Selv om de homofile syns de burde ha rett til å tvinge seg på kirken sin frihet. Ingen hensyn til kirkens frihet som en uavhengig organisasjon altså. Ja, jeg vet, men hvem får ikke penger av staten.
Vis hele sitatet...
Dersom kirken endrer ståsted så gjør den det via interne (demokratiske) prosesser. Det var nesten dødt løp sist dette var oppe, men jeg tror det er uunngåelig at etter som den eldre genereasjon dør ut og unge, mer moderate krefter kommer til vil dette endre seg. Men det skjer ikke fordi de homofile "tvinger" seg på kirkens frihet, men fordi kirkens medlemmer velger inn liberale medlemmer i kirkerådet.

Sitat av mocp Vis innlegg
Og en hetroseksuell politiker i bergen som ikke vil ta del av en homseparaden skal henges ut offentlig i medier. Hva f hetro mann vil være i nærheten av en homseparade? Ingen.
Vis hele sitatet...
Homoparaden i Bergen var "full" av hetrofile mennesker, menn såvel som kvinner. Men ingen skal "henges ut" fordi de ikke ønsker å delta. Jeg kjenner ikke til den aktuelle saken du henviser til, men misstenker at dersom noen ble "hengt ut" så lå det mer bak enn at de takket nei til å delta i paraden.


Sitat av mocp Vis innlegg
Kanskje det er på tide at homofile holder godt kjeft og slutter å gjemme seg bak den onde bølgen av politisk korrekthet som lammer landet, og ikke dukker det stygge hodet sitt frem igjen før det faktisk finnes ett brudd på loven, som vi alle skulle liksom være lik under.
Vis hele sitatet...
Du og andre intolerante mennesker er mer enn god grunn til at de homofile burde stikke hodene sine frem så mye som mulig også i tiden fremover.
Sitat av mocp Vis innlegg
Uansett. Jeg liker ikke å se mange ting, men for at de som gjør det jeg ikke liker å se skal være fri, så må jeg tåle det. Og den er helt grei. Hva jeg ikke skjønner er alt det gnålet fra homofile som tydeligvis ikke syns jeg burde være fri til å ha mine 'fordommer' fordi jeg ser styggt på de. Jeg er en hetrofil mann og sier f ikke unnskyld for det.
Vis hele sitatet...
Bare se stygt på dem, du. Men da må du forvente at en veldig stor mengde mennesker synes du oppfører deg som en forbanna idiot. Akkurat som du står fritt til å mislike homofile, står homofile – og andre – fritt til å mislike deg. Men når du mener det er uhørt at homofile misliker deg fordi du misliker dem, så har vi trampet med begge bena langt over i idiotland.
Blir jo som å si at en 60 år gammel mann er sammen en 20 år gammel jente. Skal det ikke være lov til å synes at det er litt feil, bare fordi de det gjelder kan bli støtt av det? Jeg mener helt klart at det må være lov til å være imot homofile, men det er jo alltid bra om man holder det for seg selv. Personlig har jeg ingenting imot homofile.
Sitat av Provo Vis innlegg
Bare se stygt på dem, du. Men da må du forvente at en veldig stor mengde mennesker synes du oppfører deg som en forbanna idiot. Akkurat som du står fritt til å mislike homofile, står homofile – og andre – fritt til å mislike deg. Men når du mener det er uhørt at homofile misliker deg fordi du misliker dem, så har vi trampet med begge bena langt over i idiotland.
Vis hele sitatet...
Jeg gir ikke en nok faen til å sende onde blikk, hvis de ikke står og kliner men da går jeg helst vekk. Hvorfor er det så gale? Hvorfor er det idioti å ikke like noe? Hvorfor skal folk fortelle meg hva som er akseptabelt å ikke like? Snakker om idiotland.

Homofile har prøvd å sjekke meg opp og jeg har sagt nei uten å lage noe mer drama ut av det. Men så lenge det er likhet for loven burde ingen klage som om det ikke er likhet under loven. For da får vi lover som går ut over alle sine friheter. Så å støtte homofile som klager er å skyte deg selv i foten, siden de er beskyttet under samme lov som alle andre.

At hetrofile menn har en vanskelig tid å like homofile er deres problem, og hvis du snakker om idoti er det å lovfeste at hetrofile skal like homser.

Personlig har jeg få problemer med andre mennesker fordi jeg syns seksualitet er det mindre interessant ved ett menneske, men jeg skjønner og folk som ikke tenker slik.
Sist endret av mocp; 13. desember 2014 kl. 11:39.