Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5417
Hei har hørt om at det finnes te som faktisk gjør deg høy, altså ikke som dop eller noe sånt men er det lett og få tak i noe naturlig te som gjør deg høy på pæra?

har dere noen tips? eller opplevd en høy te?
FORTELL

Takker for svar:-)
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Du har noen teer med høyere koffein(tein) innhold, de kan du bli litt gira av. Merker øya blir ganske O.O hvis jeg uten mat i magen hiver i meg en sterk kopp med Chai f.eks.

Har også hørt at grønn te, eller kamomille te vistnok skal gjøre deg trøtt, men har ikke merka noe til det.
Tror koffein er det mest spennende du finner uten å ha i noen ekstra eksotiske urter
Sist endret av Bothrops; 24. januar 2012 kl. 20:47.
Hva med slik energite? Goji Acai. Skal visstnok har større dokumentert virkning enn ginseng. Syns fungerer greit, og smaker ganske godt.

Ville forøvrig ikke brukt ordet "høy".
Sist endret av Lucy In The Sky; 24. januar 2012 kl. 20:57.
noe som Bothrops sier hehe eksotiske urter kunne vert litt morosomt og eksprimentert litt på sterke greier
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du får ingen rus av å røyke te.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Hei har hørt om at det finnes te som faktisk gjør deg høy, altså ikke som dop eller noe sånt men er det lett og få tak i noe naturlig te som gjør deg høy på pæra?
Vis hele sitatet...

Det må nesten gå under "dop" hvis det gir en rus. Kanskje ikke akseptert generelt i samfunnet, men forklar meg gjerne forskjellen. Det at det står på en liste som gjør noe ulovlig og dermed "narkotika" er vel egentlig ikke noe godt argument.
Skulle han røyke det, altså?

Greit nok at ikke regnes som narkotisk ettersom det er såppas mye mildere og mindre avhengighetsskapende men effektmessig har det jo mange likheter med stimulerende narkotiske midler. Stoffet som påvirker adferden, ingen tvil om det. Jeg vet ikke om noen lovlig form for te som vil gjøre deg høy, som sagt. Men det finnes ulike typer te som er mer effektive enn andre. Det var jo dette med å bli mer opplagt og få redusert søvnbehov som ble utlyst.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Man kan vell lage te av Khat som er av de mildeste naturlige rusmidlene man finner, blader som normalt tygges men også kan drikkes som te.
Rusen er litt frempå, man blir våken.
Sist endret av Kimbobo; 25. januar 2012 kl. 02:01.
noen som har navn på disse typene te? trenger et kick om morgenen men liker ikke kaffe:/
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Merker øya blir ganske O.O hvis jeg uten mat i magen hiver i meg en sterk kopp med Chai f.eks.
Vis hele sitatet...

Er det vanligvis noe mer koffein i Chai enn kaffe/te? Jeg drikker skummelt mye av det...
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Er det vanligvis noe mer koffein i Chai enn kaffe/te? Jeg drikker skummelt mye av det...
Vis hele sitatet...
Chai er jo bare svart te med en kryddertilsetning så det inneholder like mye koffein som annen svart te, med andre ord har chai ca halvparten så mye koffein som kaffe.
Jeg bruker matcha grønn te istedet for kaffe. Det spørs på kvaliteten men siden man drikker selveste bladet (pulver) får man mye mer ut av innholdet. Stor forskjell fra hylle grønn te (som ikke engang er grønn). Macha te er grodd på en måte i skyggen for å øke koffein innholdet.

Hentet fra wiki: In 2003, researchers from the University of Colorado found that the concentration of theantioxidant EGCG available from drinking matcha is up to 137 times greater than the amount of EGCG available from other commercially available green teas.[11] Matcha is also said to boost metabolism[12] and help reduce cholesterol levels when drunk regularly.[13]

På kveldene drikker jeg ofte damiana te som ved litt større doser gjør meg småsløv men igjen har viktige helse effekter : )

Damiana kan også røykes (god combo etter te) men gir såvidt noe effekt. Noen foretrekker damiana ustedet for tobakk ved mekking.

Om man kombinerer passionflower med damiana synker de fint sammen som gir mer vivid drømmer.
For spesielt interesserte inneholder planten også MAOI egenskaper som (søk i google har ikke ref. links, skriver fra mobil) ved visse mengder kan forsterke trips
Kjøp deg Yerba Mate og drikk 1-2 liter av det så får du en weed lignende rus. Er ganske chill.
Mate er en urtete som er populær i søramerika og intas tradisjonelt med en bombilla (metallsugerør) og en gourd.
Selve teen kan du kjøpe på f.eks stockfleths.
Sitat av Sensi Vis innlegg
Kjøp deg Yerba Mate og drikk 1-2 liter av det så får du en weed lignende rus. Er ganske chill.
Mate er en urtete som er populær i søramerika og intas tradisjonelt med en bombilla (metallsugerør) og en gourd.
Selve teen kan du kjøpe på f.eks stockfleths.
Vis hele sitatet...
Yerba Mate inneholder bare koffein. Koffein er koffein, uansett hvor mye du vrir og vender på det.
Kaffe har en kraftigere effekt per milligram koffein enn te siden te'en inneholder noen fettsyrer som reduserer absorpsjonen av koffeinet. Jeg vet ikke om dette gjelder Yerba Mate også da...
Sist endret av Azarat; 29. januar 2012 kl. 22:56.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Yerba Mate inneholder bare koffein. Koffein er koffein, uansett hvor mye du vrir og vender på det.
Kaffe har en kraftigere effekt per milligram koffein enn te siden te'en inneholder noen fettsyrer som reduserer absorpsjonen av koffeinet. Jeg vet ikke om dette gjelder Yerba Mate også da...
Vis hele sitatet...
Inneholder en annen type kaffein som heter matein, som gir en litt annen effekt enn vanlig kaffein. Kaffein er ikke noe dårlig rusmiddel det heller, stor fan av å ta kaffeinpiller, men er noe annet å drikke Mate. Du må som sagt drikke svært mye for å få en solid effekt, og du bruker kanskje et 1:1 (i volum) forhold med te og vann. Dont knock it till you try it.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av Sensi Vis innlegg
Inneholder en annen type kaffein som heter matein, som gir en litt annen effekt enn vanlig kaffein. Kaffein er ikke noe dårlig rusmiddel det heller, stor fan av å ta kaffeinpiller, men er noe annet å drikke Mate. Du må som sagt drikke svært mye for å få en solid effekt, og du bruker kanskje et 1:1 (i volum) forhold med te og vann. Dont knock it till you try it.
Vis hele sitatet...
Hørtes spennendes ut

Hvor mange liter holder 100g med Yerba Mate til?
Sitat av Sensi Vis innlegg
Inneholder en annen type kaffein som heter matein, som gir en litt annen effekt enn vanlig kaffein.
Vis hele sitatet...
Mate contains three xanthines: caffeine, theobromine and theophylline, the main one being caffeine.
Vis hele sitatet...
A substance previously called "mateine" is a synonym for caffeine (like theine and guaranine)
Vis hele sitatet...
Kanskje du har rett, men jeg tror ikke det er så veldig stor forskjell. Men jeg har jo ikke prøvd det, så jeg har jo egentlig ikke noe å si
Sist endret av Azarat; 29. januar 2012 kl. 23:20.
Det er mye man kan få rus fra. Er jo alt etter hva som er i teen.
Sitat av Sensi Vis innlegg
Kjøp deg Yerba Mate og drikk 1-2 liter av det så får du en weed lignende rus. Er ganske chill.
Mate er en urtete som er populær i søramerika og intas tradisjonelt med en bombilla (metallsugerør) og en gourd.
Selve teen kan du kjøpe på f.eks stockfleths.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si meg enig at Yerba Mate gir en slik effekt.

Hver dag er det rundt 40 millioner folk i Argentina som drikker betydelige mengder med Yerba Mate. For å lese mer om Yerba Mate kan dere sjekke ut denne siden som spesialiserer seg på yerba mate: www.yerbamate.no
Sist endret av Argentina; 30. januar 2012 kl. 15:15.
Personlig synes jeg det bare er en te som gir rus, flein te.

Tørk soppen, pulveriser den, ha den oppi en boks med honning. Når du vil ha deg te, en teskje med flein honning oppi varmt vann. Flein + honning gjør vist slik at des lengre fleinen er i honningen des mer potent blir den(ingen kilder, mulig bs). Du blir jo dog litt mer enn litt ruset. Du blir jo faktisk "fette-på-hau tura", å det er jo kos
Te laget av valeriana urten skal vistnok være nokså beroligene, men du blir kanskje ikke høy på teen da.
http://en.wikipedia.org/wiki/Valerian_%28herb%29
Går det an å røyke te?
Smaker det te da?
Er jo nevnt allerede, men i forhold til røyking av te så er det bare bull. Hvis man blir høy av å røyke te så har man opplevd et prakteksempel av det som kalles en placeboeffekt. Dette gjelder iallefall for all te man generelt får i butikker, selv om det er ganske åpenbart. Vet om en god del kids som mener man kan bli høy av å røyke feks. Earl Grey, men det blir under samme konsept som å bli full på energidrikker.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Personlig synes jeg det bare er en te som gir rus, flein te.

Tørk soppen, pulveriser den, ha den oppi en boks med honning. Når du vil ha deg te, en teskje med flein honning oppi varmt vann. Flein + honning gjør vist slik at des lengre fleinen er i honningen des mer potent blir den(ingen kilder, mulig bs). Du blir jo dog litt mer enn litt ruset. Du blir jo faktisk "fette-på-hau tura", å det er jo kos
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig. Man har da ayahuasca også!
Yerba mate gjør deg ikke høy på samme måte som cannabis, langt ifra. Det fungerer synergisk med cannabis faktisk, ganske fin effekt
Mate inneholder stimulanter som påvirker deg på chill måte, i motsetning til kaffe. I stede for å stimulere sentralnervesystemet til de grader, så avslapper mate muskulaturen og gir deg mental klarhet.


Hørt om kava kava? Virkestoffene i kava-roten heter kavalaktoner og gir deg faktisk en kjennbar rus. Rusen blir sammenlignet med alkohol, men uten nedsatte mentale evner. Jeg syntes ikke rusen ligna på en alkoholrus, men mer en hybrid mellom alkohol og marijuana. Fikk latterkick og ble avslappet(kjent effekt).

Kava kava skal i følge internettkilder ikke gi bakrus, men alt som går opp må ned igjen.
Chai teen er helt annerledes i India en det den er i Norge. Det kan ikke sammenlignes. Men har ikke merket noe spesielt bortsett i fra at det er skam godt!
Du kan jo alltids prøve Muskatt te, Men er ikke noe og anbefale
Sitat av daaa Vis innlegg
Mate inneholder stimulanter som påvirker deg på chill måte, i motsetning til kaffe. I stede for å stimulere sentralnervesystemet til de grader, så avslapper mate muskulaturen og gir deg mental klarhet.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg nysjerrig, hadde vært fint om du hadde hatt noen kilder til dette Som jeg har nevnt tidligere i tråden inneholder Yerba Mate akuratt de samme stimulantene som kaffe;
Mate contains three xanthines: caffeine, theobromine and theophylline, the main one being caffeine.
Vis hele sitatet...
Det er noe som kalles for matein I Yerba Mate, men det er bare et synonym for koffein.

A substance previously called "mateine" is a synonym for caffeine (like theine and guaranine)
Vis hele sitatet...
Off/on-topic: Prøvde hvit-te for andre gang i dag, sykt godt! Hvit-te er litt vanskelig å finne i vanlige butikker men skaffes lett på kaffe/te-butikker.
Avslappende (lite koffein) og smooth smak, worth a try