Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2051
Hei

Skrev et innlegg tidligere at jeg ville bygge et bra mediasenter, men jeg har heller funnet ut at jeg vil bygge en kraftig stasjoner pc som jeg kan bruke til alt.
Jeg har bygget pc før men det er noen år siden nå, så jeg er ikke helt oppdatert på nyeste som har kommet.

Jeg har funnet meg en liste på komplett.no. Hadde vært fint med noen innspill på om dette kan fungere bra sammen. Om det har eller kommer noe snrt på markedet som er bedre? Er åpent for det meste.

Bruksområde: -Kjøre flere program samtidig (bilde, tegneprogram etc)
-Mediasenter
-Spill
Link kanskje?
Her er lista

Acer 23" LED T232HLbmidz 1920x1080, 5ms, 100M:1, VGA/DVI/HDMI, Touch
ASUS BW-12B1ST, Blu-Ray Writer SATA, BD-R:12x, BD-R DL: 8x, DVD±R: 8x, Cyberlink BD Suite, 3D support, Retail
ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX,HDMI,DP, Dual band-WiFi, BT,DLNA,UEFI
Cooler Master Cosmos II Ultra Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Topp, 1x 140mm Bak, ATX, m/e/XL-ATX, USB 3.0
Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/260MB/s read/write
Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK 1920x1080, 5 års garanti, VA-panel, 10000:1, VGA/DVI/HDMI
Intel® Core i7-3770 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan
Intel® High Performance Liquid Cooling for Socket-LGA1155, LGA1156, LGA1366 and LGA2011, Boxed
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB 8GB 2Rx8 1G x 64-Bit x 2, DDR3-1600, CL10, 240-Pin DIMM Kit
Kingston HyperX Cooling Fan dual 60mm fans, supports up to 6 Memory Modules in a Motherboard Array
Logitech G35 Gaming headset 7.1 surround sound powered by dolby
Logitech Marble Mouse, Trackball USB
Logitech Speaker System Z313 Sort, 25 watts RMS
Logitech Wireless Keyboard K750 KB Layout Norwegian, Wireless Keyboard, Unifying
Microsoft Windows 8 Pro OEM, 64bit, Norsk
Samsung DVD Writer, SH-224BB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, BLACK
Western Digital® Desktop Black 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor
Western Digital® Red 3TB NAS Harddrive SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB, 3.5", 24x7 reliability, IntelliPower, NASware
XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, with Crysis 3 and BioShock: Infinite

Får aldri til det der med link, hehe
Sitat av mediafreak Vis innlegg
Her er lista

Acer 23" LED T232HLbmidz 1920x1080, 5ms, 100M:1, VGA/DVI/HDMI, Touch
ASUS BW-12B1ST, Blu-Ray Writer SATA, BD-R:12x, BD-R DL: 8x, DVD±R: 8x, Cyberlink BD Suite, 3D support, Retail
ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX,HDMI,DP, Dual band-WiFi, BT,DLNA,UEFI
Cooler Master Cosmos II Ultra Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Topp, 1x 140mm Bak, ATX, m/e/XL-ATX, USB 3.0
Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/260MB/s read/write
Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK 1920x1080, 5 års garanti, VA-panel, 10000:1, VGA/DVI/HDMI
Intel® Core i7-3770 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan
Intel® High Performance Liquid Cooling for Socket-LGA1155, LGA1156, LGA1366 and LGA2011, Boxed
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB 8GB 2Rx8 1G x 64-Bit x 2, DDR3-1600, CL10, 240-Pin DIMM Kit
Kingston HyperX Cooling Fan dual 60mm fans, supports up to 6 Memory Modules in a Motherboard Array
Logitech G35 Gaming headset 7.1 surround sound powered by dolby
Logitech Marble Mouse, Trackball USB
Logitech Speaker System Z313 Sort, 25 watts RMS
Logitech Wireless Keyboard K750 KB Layout Norwegian, Wireless Keyboard, Unifying
Microsoft Windows 8 Pro OEM, 64bit, Norsk
Samsung DVD Writer, SH-224BB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, BLACK
Western Digital® Desktop Black 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor
Western Digital® Red 3TB NAS Harddrive SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB, 3.5", 24x7 reliability, IntelliPower, NASware
XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, with Crysis 3 and BioShock: Infinite

Får aldri til det der med link, hehe
Vis hele sitatet...
hva er budsjettet? her kan du se hvordan du deler link til handleliste på komplett Blir litt lettere og se igjennom da.
Sist endret av Luc1d; 23. februar 2013 kl. 21:37.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg har en guide som tar for seg litt mer en den til ruudi
http://freak.no/forum/showthread.php?t=243211
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-1D3619D4A696

Sitat av mediafreak Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan denne funke??

Budsjettet ligger på rundt 25.000-28.000,-
Du bruker mere på kabinett, enn på skjermkort!?

Jeg ville bestilt fra Dustin.
Valgt enten 670 eller R7970 i SLI/Crossfire.
En Samsung 840 SSD.
Ikke kjøpt Windows.
Gå for et Define R4 case.
Gått for et MSI mPower Z77 HK.
Lagt litt penger i en PSU fra Corsair.
Droppet RAM kjøler og valgt Vengeance LP minne fra Corsair.
Gått for K versjonen av CPUen, (3770K).

Valgt et annet tastatur (Mekanisk), annen mus, og andre høyttalere. Men det er opp til deg hva du liker.
Sist endret av Fekillix; 23. februar 2013 kl. 22:42.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du bruker mere på kabinett, enn på skjermkort!?

Jeg ville bestilt fra Dustin.
Valgt enten 670 eller R7970 i SLI/Crossfire.
En Samsung 840 SSD.
Ikke kjøpt Windows.
Gå for et Define R4 case.
Gått for et MSI mPower Z77 HK.
Lagt litt penger i en PSU fra Corsair.
Droppet RAM kjøler og valgt Vengeance LP minne fra Corsair.
Gått for K versjonen av CPUen, (3770K).

Valgt et annet tastatur (Mekanisk), annen mus, og andre høyttalere. Men det er opp til deg hva du liker.
Vis hele sitatet...
Litt uenig i valg av skjermkort, ville uten tvil valgt titan over sli/cfx løsning, anny time. Stabil ytelse og ingen av problemene som man får med multigpu.
Atpåtill er titan det beste kortet til multigpu nvidia har laget.
Ser på Benchmarks jeg, 1080 og 1600..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ser på Benchmarks jeg, 1080 og 1600..
Vis hele sitatet...
ja, jeg vet at på papiret og på benchmarks ser 670 sli ut som en super løsning.
jeg kan av personlig erfaring si at det ikke bare er fryd og gammen med 6xx serien i sli, 4xx og 5xx serien er langt mer stabil i sli, og titan skal også være helt konge i sli. Men jeg har MASSE problemer med mine 680 kort i sli, og skal derfor selge unna 680 kortene mine og kjøpe 1x titan, da vil jeg få stabilt høy ytelse, og ikke bare høy ytelse i spillene som sli funker bra i.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du bruker mere på kabinett, enn på skjermkort!?

Jeg ville bestilt fra Dustin.
Valgt enten 670 eller R7970 i SLI/Crossfire.
En Samsung 840 SSD.
Ikke kjøpt Windows.
Gå for et Define R4 case.
Gått for et MSI mPower Z77 HK.
Lagt litt penger i en PSU fra Corsair.
Droppet RAM kjøler og valgt Vengeance LP minne fra Corsair.
Gått for K versjonen av CPUen, (3770K).

Valgt et annet tastatur (Mekanisk), annen mus, og andre høyttalere. Men det er opp til deg hva du liker.
Vis hele sitatet...
Har du noen kommentar til hvorfor jeg burde gå for dette hovedkortet og ikke det første jeg hadde valgt?

Hva mener du jeg bør ha istedenfor windows da?

Hvilken produsent på CPU?

Er disse kabinettene like gode eller er det prisen som er forskjell?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ja, jeg vet at på papiret og på benchmarks ser 670 sli ut som en super løsning.
jeg kan av personlig erfaring si at det ikke bare er fryd og gammen med 6xx serien i sli, 4xx og 5xx serien er langt mer stabil i sli, og titan skal også være helt konge i sli. Men jeg har MASSE problemer med mine 680 kort i sli, og skal derfor selge unna 680 kortene mine og kjøpe 1x titan, da vil jeg få stabilt høy ytelse, og ikke bare høy ytelse i spillene som sli funker bra i.
Vis hele sitatet...


Som Frufsa sier så er 6xx serien helt forferdelig på SLI. Har selv 680 i SLI og det er totalt fucked. Rett og slett.

Skal selv gjøre som Frufsa og selge unna mine 680 kort og skaffe meg Titan.
Titan fungerer knall i SLI ifølge mine egne tester som jeg har tatt igjennom jobben (avtale om å få test kort) og tester utført av forskjellige andre selskaper.
Sitat av mediafreak Vis innlegg
Har du noen kommentar til hvorfor jeg burde gå for dette hovedkortet og ikke det første jeg hadde valgt?

Hva mener du jeg bør ha istedenfor windows da?

Hvilken produsent på CPU?

Er disse kabinettene like gode eller er det prisen som er forskjell?
Vis hele sitatet...
Bare glem det med CPU, tok an nå
Sitat av mediafreak Vis innlegg
Har du noen kommentar til hvorfor jeg burde gå for dette hovedkortet og ikke det første jeg hadde valgt?

Hva mener du jeg bør ha istedenfor windows da?

Hvilken produsent på CPU?

Er disse kabinettene like gode eller er det prisen som er forskjell?
Vis hele sitatet...
Du anskaffer Windows fra TPB, kabinettet er mindre men støyisolert. CPUen er av samme merket som den forrige du har valgt, Intel.

Hovedkortet er godt egnet for overklokking, ser finere ut og har massevis med fornøyde brukere her på Freak.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
ja, jeg vet at på papiret og på benchmarks ser 670 sli ut som en super løsning.
jeg kan av personlig erfaring si at det ikke bare er fryd og gammen med 6xx serien i sli, 4xx og 5xx serien er langt mer stabil i sli, og titan skal også være helt konge i sli. Men jeg har MASSE problemer med mine 680 kort i sli, og skal derfor selge unna 680 kortene mine og kjøpe 1x titan, da vil jeg få stabilt høy ytelse, og ikke bare høy ytelse i spillene som sli funker bra i.
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg gått for R7970 i CfX. Eventuelt versjonen med 6GB minne.
Sitat av mediafreak Vis innlegg
Har du noen kommentar til hvorfor jeg burde gå for dette hovedkortet og ikke det første jeg hadde valgt?

Hva mener du jeg bør ha istedenfor windows da?

Hvilken produsent på CPU?

Er disse kabinettene like gode eller er det prisen som er forskjell?
Vis hele sitatet...
Han mener at du skal laste ned windows fra bukta istedenfor kan jeg tenke meg. Du bør helt klart gå for Intel cpu i maskina di, når du har såppass til budskjett. Fractal sitt R4 kabinett er bedre på mange måter.
1. Det er lyddempet.
2. Det veier ikke 22 kg.
3. Det er mye mer stilrent.
4. Det har mange smarte løsninger.
5. Det er mindre.
6. Og selvfølgelig lavere pris, men det virker ikke som noe du bryr deg om.
Sist endret av Julenisse97; 23. februar 2013 kl. 23:54.
Sist jeg bygget pc så hadde jeg den i 6-7år, like greit å kjøpe noe skikkelig slik at den ikke går ut på dato med det første.

Jeg er enig i at R4 kabinettet ser mye mer stilrent ut, vil nok passe meg best det ja.

Men hvis jeg skal gå for et slikt Titan skjermkort ryker nok budsjettet mitt, den ligger jo på rundt 8000,- pris

Da er det slik at det er Dustin jeg bør handle hos og ikke Komplett?

Sist jeg brukte et downloadet windows, ble jeg plaget i hel med feil meldinger, gikk heller ikke an og oppdatere det på normal måte, er jo litt stress hvis det enda er slikt??

Takk for mange tips forresten
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
En ting jeg lurer på, hva skal du med 3 skjermer? alle skjermene er ikke like, så til spilling er de ubrukelige, og personlig bruker jeg bare 2 av 3 skjermer nå som jeg har gått overt til 24"

og jeg tror det med god margin skal la seg gjøre å få presset inn et titan kort om budskjettet er på 28k!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
En ting jeg lurer på, hva skal du med 3 skjermer? alle skjermene er ikke like, så til spilling er de ubrukelige, og personlig bruker jeg bare 2 av 3 skjermer nå som jeg har gått overt til 24"

og jeg tror det med god margin skal la seg gjøre å få presset inn et titan kort om budskjettet er på 28k!
Vis hele sitatet...
Tanken med 3 skjermer var å ha en på touch og 2 stk vanlige. Slik at jeg hadde mer mulighet til og drive med flere ting samtidig. Har også Overvåknigskamer kan f.eks være greit og ha det på en skjerm...

Du må gjærne sette opp et totalt forslag til meg, der du kommer med hva du syns er best sammen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
mtp valg av mus regner jeg med du har en skikkelig mus fra før av, eller ikke har planer om å spille i hele tatt?

kan settet opp et oppsett til deg jeg


Om du skjekker opp prisene med netonnet også kan du nok spare endel, det er ikke farlig å kjøpe både fra netonnet og dustin
Sitat av Frufsa Vis innlegg
mtp valg av mus regner jeg med du har en skikkelig mus fra før av, eller ikke har planer om å spille i hele tatt?

kan settet opp et oppsett til deg jeg


Om du skjekker opp prisene med netonnet også kan du nok spare endel, det er ikke farlig å kjøpe både fra netonnet og dustin
Vis hele sitatet...
Har ei ganske bra mus for før av ja. Den musa var til andre formål

Mange takk for bra innsats

Nå får jeg sette meg tilbake i tenkeboksen og gruble, hehe

Med tanke på at jeg skal ha windows 8 burde jeg ikke ha touchskjerm også?

Hvilken spiller bør jeg gå for?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg kjører windows 8 uten touch, og det funker helt fint, om du legger noen få kroner i start8 får du også en starmeny som er helt elsk.

Når du mener spiller? tenker du da på bluray spilleren?
isåfall er jeg stor forkjemper for ekstrene enheter, da de gjør det lettere å rydde i maskinen, samt de kan legges vekk når de ikke skal brukes
Start 8 er det et tilleggsprogram til windows 8?

Var det jeg mente ja. Var jo ikke så dum tanke det nei. Er jo ikke så ofte man bruker disk fortiden
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
start8 er et program man kan kjøpe
http://www.stardock.com/products/start8/

da vil man få denne lille lekrebisken tilbake i windows8

sammen med at man kan fjærne mye av det som gjør en gal i windows 8, som usynlige vegger og metro...
Sist endret av Frufsa; 24. februar 2013 kl. 20:33.