Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1638
Hallo!

Tenkte da å kjøpe meg en SSD til PCen, for å legge in OS og diverse spill som krever litt lang loadingtid. Krava mine er ikke så store, bare den ikke er en SSD som krasjer og er mye tull med.

Krav:
Ikke for dyr.
Ikke noe tull med den.
60-100GB

Sett litt på denne. Er den å anbefale? Følger det med SATA-kabel.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Crucial m4!
du får 128gb til 1k på komplett, har den selv og den er dønn stabil. og har ikke vert noe tegn til tull med den.

et sikkert valg

hvis ikke er 330 serien fra intel helt kurrant til prisen, og stabil.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Den du linker til der er vel en av de mest stabile, om du kan kaste inn litt til er det vel 520 versjonen som teller.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Den du linker til der er vel en av de mest stabile, om du kan kaste inn litt til er det vel 520 versjonen som teller.
Vis hele sitatet...
jeg vil egentlig ikke anbefale og kjøpe 320 nå, siden den kjører på sata-II da er 330 et langt bedre valg
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg vil egentlig ikke anbefale og kjøpe 320 nå, siden den kjører på sata-II da er 330 et langt bedre valg
Vis hele sitatet...
Jaja, men om du absolutt skal spare litt
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Da blir det en m4 Ser også at den har gode anmeldelser på komplett også
Får jeg med Falcon XL ?
Sist endret av Oatre; 28. mai 2012 kl. 19:11.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jaja, men om du absolutt skal spare litt
Vis hele sitatet...
så får du en 128gb m4 til mindre :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Oatre Vis innlegg
Da blir det en m4 Ser også at den har gode anmeldelser på komplett også
Vis hele sitatet...
Om du vil kan jeg sende en melding om hvordan min oppfører seg (får den imorra)

Sitat av Frufsa Vis innlegg
så får du en 128gb m4 til mindre :P
Vis hele sitatet...
Fair point.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Trur ikke det:
Sitat av Oatre Vis innlegg
Krav:
Ikke noe tull med den.
Vis hele sitatet...
Ville gått for 830 serien til Samsung.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648573
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av MonkeyMusic Vis innlegg
Ville gått for 830 serien til Samsung.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648573
Vis hele sitatet...
Ikke noe dårlig valg den heller
jeg anbefalte 330 og m4 fordi det er disker jeg har erfaring med,
har m4 selv og har satt 330 i en kamerat sin pc. og begge er helt konge ssd'er. har hatt min m4 i snart 3 mnd. og det har ikke vert noe tegn til tull med den. rett og slett konge. kameraten sin 330 har vert opprativ i 2 uker nå uten problemer.
Har testet Samsung SSD 830 en uke nå. Har oppgradert fra en Intel SSD X25-M som jeg har brukt et par år. Samsungen har (selvsagt) fungert helt prikkfritt og det fulgte med både brakett, kabel og skruer i pakka, samt to plater med sw.
Programmet Norton Ghost er vedlagt og gjør flyttingen fra en vanlig harddisk / SSD til denne nye lekende lett og enkelt!
Kan trygt anbefale denne!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg trur vi kan trekke en fin konklusjon her:

Marvell baserte disker er KONGE,
SF er noe ditt (med untak av intel, som er minst like bra som Marvell diskene)

så TS uansett om du kjøper Intel 330, Crucial m4 eller samsung 830 vil du bli fornøyd



Kan komme med noe som taler til fordel for Crucial sine disker:

Da m4 kom, fant folk en SW feil på denne, denne feilen rettet crucial på over helgen

personlig trur jeg aldri jeg kommer til og ha noe annet en crucial ssd'er, da jeg er kjempefornøyd med den jeg har nå. og skal gå til innkjøp av en 256gb nå når jeg skal ha ny pc.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ikke noe dårlig valg den heller
jeg anbefalte 330 og m4 fordi det er disker jeg har erfaring med,
har m4 selv og har satt 330 i en kamerat sin pc. og begge er helt konge ssd'er. har hatt min m4 i snart 3 mnd. og det har ikke vert noe tegn til tull med den. rett og slett konge. kameraten sin 330 har vert opprativ i 2 uker nå uten problemer.
Vis hele sitatet...
Når satte du inn SSD'n for kompisen din? Kjenner en som nylig har bygd PC, med 330 SSD'n, men det kan jo være mange^^
Hva du enn gjør, ikke kjøp en Kingston SSDnow. Forbanna dritt som kveiler etter et år.
Gamma Goblin
TinnSoldat's Avatar
Har en kingston hyperx 120gb, hadde et par bsod de første dagene før jeg oppgraderte firmwaren, etter det har den vært dønn stabil og lynkjapp i et halvår nå.
Sist endret av TinnSoldat; 29. mai 2012 kl. 15:47.
Jeg ville kjøpt Samsung 830, eller Crucial M4

Eller Intel 330 hvis du vil ha stabilitet over ytelse.

https://www.deal.no/deal/default.asp...Z-7PC128B%2FWW
Sist endret av Grix; 29. mai 2012 kl. 16:15.
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Har en kingston hyperx 120gb, hadde et par bsod de første dagene før jeg oppgraderte firmwaren, etter det har den vært dønn stabil og lynkjapp i et halvår nå.
Vis hele sitatet...
Sitter med den samme SSD'n. Har hatt noen BSoD jeg også, men nå funker det bare fjell.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av GregHouse Vis innlegg
Sitter med den samme SSD'n. Har hatt noen BSoD jeg også, men nå funker det bare fjell.
Vis hele sitatet...
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Har en kingston hyperx 120gb, hadde et par bsod de første dagene før jeg oppgraderte firmwaren, etter det har den vært dønn stabil og lynkjapp i et halvår nå.
Vis hele sitatet...
Jeg liker at jeg har en M4 og har ikke hatt en eneste BSOD med den, og den har funket 100% rett ut av boksen

appsolutt null tøys med den
Holder i masse med denne:
http://www.dustinhome.no/product/501...25nm-reseller/
Er vel ikke no vits å ha noe særlig annet enn os, nettleser og kanskje et antivirus? Spill har vel ikke så mye å si om ligger på en ssd eller vanlig hardisk
Sist endret av packman; 30. mai 2012 kl. 12:50.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
Sitat av packman Vis innlegg
Spill har vel ikke så mye å si om ligger på en ssd eller vanlig hardisk
Vis hele sitatet...
skal love deg att slikt skal ligge på en ssd ja
merka vill forskjell fra vanlig 7200 spinn disk til ssd disk på load tiden når du bytter soner osv på wow, og ikke minst åpning av programmer osv, ssd blir nok det som brukes frammover ja...
Sitat av packman Vis innlegg
Holder i masse med denne:
http://www.dustinhome.no/product/501...25nm-reseller/
Er vel ikke no vits å ha noe særlig annet enn os, nettleser og kanskje et antivirus? Spill har vel ikke så mye å si om ligger på en ssd eller vanlig hardisk
Vis hele sitatet...
Jeg mener 60GB blir for lite. Jeg har en ssd med 60gb selv, er konstant full, må hele tiden legge ting inn på HDD'en, og der er det så treigt at eg river meg i håret i hver loading