Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1349
Halla freaks. Har jalla pc nå så tenkte jeg skulle oppgradere den "litt". har en liste på komplett jeg mekka med overkill cpu og ok ram, psu og hk. Gpu vet jeg lite om så jeg tok en som virket bra. http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-A7083CD2EF4E kom med forslag som gjør at jeg for mer bang for the buck eller gir bedre ytelse i spill. Har ynkelige 25 fps i LOL nå og kunne tenke meg og komme opp på 60. Og gjerne 100fps i cs:s vist det er mulig. Takker for svar på forhånd og håper på raske svar.

-Spørsmåltegn?

Edit: veit 3k er lite men er en fattiglus uten jobb atm.
alt unntatt ram'n er absolutt søppel... spar opp til i5 3570k, asus p8z77, en ordentlig strømforsyning og ett 7850
Virkelig? ble litt lei. Hår ikke råd til tingene du nevner så det blir ikke. Noen som har tenkt til og hjelpe meg? (vet det var et godt forslag du komm med)
hva har du fra før av da?
eh...Intel pentium jalla 2,7ghz med inegrert gpu 4gb 1333mhz ram og 220w psu..

edit: og et ukjent socket 1155hk
da ville jeg startet med skjermkort og strømforsyning så kan du ta prosessor og hovedkort neste gang du har råd
forslag? *titegn*
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
eh...Intel pentium jalla 2,7ghz med inegrert gpu 4gb 1333mhz ram og 220w psu..

edit: og et ukjent socket 1155hk
Vis hele sitatet...
Behold hovedkortet. Kjøp en i5 3570K, 2x4GB Corsair XMS3 RAM 1600MHz(x2), Corsair CX 600W og et MSI 650Ti PE
fortsat 1k over, Hadde det ikke funka med amd? dem er liksom kongen på budsjett.

btw: hva er forskjellen på det zendium linka til og dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753175 jeg mener det jeg linka til har mere vram og my høgare frekvens.likevel er det han linka til mye dyrare?
Sitat av Zendium Vis innlegg
Behold hovedkortet. Kjøp en i5 3570K, 2x4GB Corsair XMS3 RAM 1600MHz(x2), Corsair CX 600W og et MSI 650Ti PE
Vis hele sitatet...
da blir det vel faktisk like billig å kjøpe ett 8 gb-kitt med vengeance brikker?

Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
fortsat 1k over, Hadde det ikke funka med amd? dem er liksom kongen på budsjett.

btw: hva er forskjellen på det zendium linka til og dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753175 jeg mener det jeg linka til har mere vram og my høgare frekvens.likevel er det han linka til mye dyrare?
Vis hele sitatet...
joda, amd funker selvfølgelig, men er ikke i nærheten av intel men du kan alltids gå for en firekjerners amd, hovedkort, skjermkort og strømforsyning men prosessor og ett brukbart hovedkort blir fort like dyrt som 3570k'n, altså får du bare mindre for pengene...
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
fortsat 1k over, Hadde det ikke funka med amd? dem er liksom kongen på budsjett.
Vis hele sitatet...
Jo, men på bekostning av ytelse. AMD FX-8350(AMD's toppmodell!) yter likt ca. som en midt på treet i5.

Om det er spillytelse du er ute etter beholder du HK og kjøper en i5 3350P (god nok om målet er 60+ FPS i LoL. Kjøp Corsair CX 430W/600W. 8GB Corsair minne og ASUS/MSI GeForce GTX 630/650/650Ti (alt etter hva du har råd til)
Sist endret av Zendium; 14. februar 2013 kl. 22:09.
Jeg ville ventet med å oppgradere rammen og heller kjøpt en ny strømforsyning, skjermkort og kanskje til og med en prosessor.
Sist endret av Bombasa; 14. februar 2013 kl. 22:07.
så dette funker heller ikke? http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-619DB4F8BAB4

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg ville ventet med å oppgradere rammen og heller kjøpt en ny strømforsyning, skjermkort og kanskje til og med en prosessor.
Vis hele sitatet...
Forslag? titegn.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
så dette funker heller ikke? http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-619DB4F8BAB4



Forslag? titegn.
Vis hele sitatet...
Om du beholder HK'et du har slipper du å kjøpe nytt og du kan legge pengene GPU, CPU, PSU og RAM.

Her er 152 kr over budsjett og det jeg ville kjøpt om jeg hadde 3K til oppgradering
Ok, takker medmindre noen kommer med bedre forslag vil zendium sit bli neste kjøpet jeg gjør.
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Halla freaks. Har jalla pc nå så tenkte jeg skulle oppgradere den "litt". har en liste på komplett jeg mekka med overkill cpu og ok ram, psu og hk. Gpu vet jeg lite om så jeg tok en som virket bra. http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-A7083CD2EF4E kom med forslag som gjør at jeg for mer bang for the buck eller gir bedre ytelse i spill. Har ynkelige 25 fps i LOL nå og kunne tenke meg og komme opp på 60. Og gjerne 100fps i cs:s vist det er mulig. Takker for svar på forhånd og håper på raske svar.

-Spørsmåltegn?

Edit: veit 3k er lite men er en fattiglus uten jobb atm.
Vis hele sitatet...
Bestill fra Dustin, bruk pengene du sparer på et annet hovedkort.

EDIT; 8350'en er et beist av en prosessor, du vil ikke angre!
Sist endret av Fekillix; 14. februar 2013 kl. 22:20.
Nå ble jeg usikker igjen. ....
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Nå ble jeg usikker igjen. ....
Vis hele sitatet...
I spill vil du merke null forskjell på i5'en jeg linket til og 8-kjerneren fra AMD i spill. Det er knapt noen spill i dag som utnytter mer en 2 kjerner så jeg vil anbefale å beholde hovedkortet du har, kjøpe ny prosessor, RAM, PSU og GPU. Gå for Intel
Dette er en Trinity APU basert liste, det er en komplett PC. (Alt du trenger)
http://upit.no/bilder/WHVk.png
Jeg syns det er litt idiotisk å kombinere en dyr prosessor med et forhistorisk skjermkort, dette er en komplett maskin. Trenger du mere kraft kan du kjøpe et skjermkort når du har råd.

Sitat fra ITAvisen;
Synes du nitrogen er i overkant kan CPU-delen fint overklokkes med 10 prosent, og GPU-en med 15 til 17 prosent. Et annet overklokkings-lag klarte forøvrig å klokke den til 5.1 GHz, kun ved hjelp av luftkjøling.
Vis hele sitatet...
Du kan klokke prosessoren. Uklokket kjører den MW3 i 150FPS, BF3 på low, 25 FPS.

Jeg har ikke funnet noen benchmarks av LoL, så jeg kan ikke så sånn cirka hvoran den yter, men med litt klokking, tror jeg ikke det blir et problem.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Dette er en Trinity APU basert liste, det er en komplett PC. (Alt du trenger)
http://upit.no/bilder/WHVk.png
Jeg syns det er litt idiotisk å kombinere en dyr prosessor med et forhistorisk skjermkort, dette er en komplett maskin. Trenger du mere kraft kan du kjøpe et skjermkort når du har råd.

Sitat fra ITAvisen;


Du kan klokke prosessoren. Uklokket kjører den MW3 i 150FPS, BF3 på low, 25 FPS.

Jeg har ikke funnet noen benchmarks av LoL, så jeg kan ikke så sånn cirka hvoran den yter, men med litt klokking, tror jeg ikke det blir et problem.
Vis hele sitatet...
Hva skal han med komplett maskin når han allerede har kabinett, HK og harddisk?
Og at GTX 650 er et forhistorisk skjermkort er bare tull. 650 var slipp ut på markedet cirka samtidig som 5800K
Sitat av Zendium Vis innlegg
Hva skal han med komplett maskin når han allerede har kabinett, HK og harddisk?
Og at GTX 650 er et forhistorisk skjermkort er bare tull. 650 var slipp ut på markedet cirka samtidig som 5800K
Vis hele sitatet...
*GT 630 er skjermkortet i hans orginale liste.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Og at GTX 650 er et forhistorisk skjermkort er bare tull. 650 var slipp ut på markedet cirka samtidig som 5800K
Vis hele sitatet...

GTX 630 (som TS hadde listet opp og IKKE 650) er et low budget kort som ikke yter noe bra.
Forhistoriskl, Nei. Dårlig, Ja. Så å ha et sånt skjermkort i en sånn PC og vil ha 60 FPS i LoL er bare å glemme.
Sist endret av Nikon01; 14. februar 2013 kl. 23:02.
Har 220w psu så vist den går med fekillex sin cpu, ram og hk så e det flått! Men e null stress og kjøpe psu siden det fortsatt er under budsjett når jeg fjerna det jeg ikkje trengde.

Sitat av Nikon01 Vis innlegg
GTX 630 (som TS hadde listet opp og IKKE 650) er et low budget kort som ikke yter noe bra.
Forhistoriskl, Nei. Dårlig, Ja. Så å ha et sånt skjermkort i en sånn PC og vil ha 60 FPS i LoL er bare å glemme.
Vis hele sitatet...
Ok, lærer aldtid nokke nytt på nnf.