Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1631
Hallo!

Jeg tenker på å kjøpe meg en macbook air til 9950kr.
Jeg har tenkt til å bruke den for å spille spill som Team fortress 2 og andre små spill, Se mye film og bruke den som en jobb/skole pc.

Har dere mac og andre laptop brukere noe idet om den funker for mine behov og kan vare opptil 3 år.

Link:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756486




Tar gledelig imot hjelp fra alle og enhver
skal du spille anbefaler jeg PC (windows basert)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg har mba, og den takler i hvertfall wow og lol, som er de spillene jeg har testet på den
Trådstarter
5 0
Frufsa

Vis jeg kjøper meg en MBA, hva syns du er best, 11 eller 13 tommer?

er MBA veldig lett å farte rundt med og stiger prisen?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Ponatz Vis innlegg
Frufsa

Vis jeg kjøper meg en MBA, hva syns du er best, 11 eller 13 tommer?

er MBA veldig lett å farte rundt med og stiger prisen?
Vis hele sitatet...
jeg har 11" og jeg angrer ikke et sekund på valget av størrelse, den er rett og slett herlig
Trådstarter
5 0
Er det mulig å bruke MBE For å spille wow og lol? eller er pc for svak til å klare det?
Regner med at det blir salg på mba nå. Elkjøp skal ha salg på mbp iallfall
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Ponatz Vis innlegg
Er det mulig å bruke MBE For å spille wow og lol? eller er pc for svak til å klare det?
Vis hele sitatet...
som jeg sa tidligere, så er det spillene jeg har testet på den
og de spiser den uten problemer
Trådstarter
5 0
Nå har jeg en dårlig compaq og grafikk kortet er nesten det samme noe jeg tror ikke har noe med saken å gjøre når du skal spille. Har dere noen anelser om jeg trenger et veldig bra grafikk kort for å spille?
Grafikkort er veldig viktig når det kommer til filming
Trådstarter
5 0
Sitat av trygve Vis innlegg
Grafikkort er veldig viktig når det kommer til filming
Vis hele sitatet...
Så vis jeg skal spille eksempel bo2,bf3 og slike spill så må jeg gå for en sterkere pc?

takk for hjelpen
Sitat av Ponatz Vis innlegg
Så vis jeg skal spille eksempel bo2,bf3 og slike spill så må jeg gå for en sterkere pc?

takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
Vanskelig å spille de spillene på integrert grafikk, ja.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
som jeg sa tidligere, så er det spillene jeg har testet på den
og de spiser den uten problemer
Vis hele sitatet...
Det Frufsa sier, stemmer ikke helt. Den spiser IKKE disse spillene helt uten problemer, du må nemlig inne i spillene og justere ned litt på grafikken slik at du får en god fps du vil være fornøyd med. Om ikke vil spillene oppleves noe "trege/laggy".

Just sayin
Jeg mente spilling ikke filming x)
Du bør ha et kraftig skjermkort til spilling ja
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Det Frufsa sier, stemmer ikke helt. Den spiser IKKE disse spillene helt uten problemer, du må nemlig inne i spillene og justere ned litt på grafikken slik at du får en god fps du vil være fornøyd med. Om ikke vil spillene oppleves noe "trege/laggy".

Just sayin
Vis hele sitatet...
å? så dette vet du alt om?

ja jeg har stilt på grafikken, men det er ikke fordi det lagget!, men fordi jeg har andre prefferanser en de spillet trudde jeg hadde.

Men jeg har ikke hat noe som helst tegnt til lagg på noen av dem, sefølgelig klarer den ikke spillene på max, men det har jeg vel heller ikke sagt?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
å? så dette vet du alt om?

ja jeg har stilt på grafikken, men det er ikke fordi det lagget!, men fordi jeg har andre prefferanser en de spillet trudde jeg hadde.

Men jeg har ikke hat noe som helst tegnt til lagg på noen av dem, sefølgelig klarer den ikke spillene på max, men det har jeg vel heller ikke sagt?
Vis hele sitatet...
Å justere på grafikken er ofte nødvendig på litt svakere hardware for å få bedre fps. Litt forskjell på å gjøre det, og hevde at maskinen spiser alt. Viktig at folk for ordentlig hjelp her inne, ikke at jeg trur du ikke mener det godt. Men her tok du feil.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Å justere på grafikken er ofte nødvendig på litt svakere hardware for å få bedre fps. Litt forskjell på å gjøre det, og hevde at maskinen spiser alt. Viktig at folk for ordentlig hjelp her inne, ikke at jeg trur du ikke mener det godt. Men her tok du feil.
Vis hele sitatet...
har apsolutt ikke på noen måte hevdet at naskinen drar alt, har hevdet at den ikke har noe problemer med WOW eller LOL, som er de eneste spillene jeg har testet på den. om ved ingen av disse har jeg fått lav fps.
Så her tar du feil!
Er ikke noe problem å spille på mac. Har spilt en god del spill uten problemer, men utvalget er begrenset. Til jobb og skole er den ypperlig, ikke minst til redigering med for eksempel adobeprogrammene. Mac er først og fremst et verktøy, og jeg liker operativsystemet mye mer enn Windows.

Når du først skal bruke mange tusen på å handle en Mac ville jeg forresten gått for en Macbook Pro med en gang.
Sist endret av tgod; 25. desember 2012 kl. 23:47.
Jeg har en MacBook Pro 15" (late 2011) og den kjører bl.a. Mafia 2, og Black Ops. Men spilling er ikke min store tidstyv. Jeg bruker den til det kreative. Etter å ha kjøpt 8GB RAM fra komplett (399,-) kjører den lett Premiere Pro, Photoshop Elements, Logic Pro 9 og Cubase 6.5 på en gang.

Glem PC. Når du har gått over til Mac vil du aldri se deg tilbake. Jeg bruker Macen like mye til Skole som alt annet, og jeg klager ikke over vekta. Klart, en Air veier mye mindre, men jeg synes det er verdt å bære bitte litt tyngre for en kraftigere maskin.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg har selv en MacBook Pro 13" late 2011, med 8GB minne og SSD disk. Jeg klarer å spille diablo på den, men grafikken er ikke noe å skryte av for å si det mildt. Så spill som krever like mye eller mer, vil du ikke ha sjangs til å kjøre noe serlig godt på en MacBook Air...
Sitat av Ponatz Vis innlegg
Så vis jeg skal spille eksempel bo2,bf3 og slike spill så må jeg gå for en sterkere pc?

takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
BF3;
EA's Battlefield 3 is notorious for its demanding requirements. Consequently, we suggest playing the title with mid-range or high-end GPUs only. The HD 4000 can barely crack the 30 FPS mark even at the lowest resolution and settings.
Vis hele sitatet...
MW3; (De hadde ikke benchet BO2, men grafikken er lik uansett)
The aging graphics engine of the Call of Duty series can especially benefit weaker graphics cards. Medium details with all graphical options active under 1366x768 pixel resolution can return a steady >40FPS average.
Vis hele sitatet...
Kommer med en vild løsning her; Hva med en billig drittmaskin eller et tablet til skole og en stasjonær PC til Gaming
Ville absolutt gått for Pro. Hvis du er litt som meg som plutselig klarer å miste PCen litt i bakken osv. så ville jeg definitivt gått for Pro. Etter min erfaring så holder Proene lengre enn Airene, rett og slett fordi de er mer kompakte
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har en MBP 15" 2012 med 8GB ram.

Kjører HL2 og Team Fortress 2, Mafia 2, Borderlands 2, Splinter Cell Conviction, Dirt 2, Walking Dead-serien m.m.

Det beste er at jeg ikke har betalt en krone for ett av spillene :P Ville aldri betalt penger for de.

Og Logic Pro.
Sist endret av Pope; 2. januar 2013 kl. 22:20.