Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2650
Hei.

Jeg har nå trålet nettet etter et oppsett som er i stand til å drive FSX på full grafikk, med diverse add-ons. Slik jeg har forstått det er FSX "bygd" på en tungvind måte for datamaskiner, noe som stiller høye krav til komponentene. Jeg er ikke så veldig datakyndig av meg, men jeg har grunnleggende ferdigheter, så jeg tenkte å høre om det var noen av dere mer kyndige enn meg som kunne bruke noen minutter av deres verdifulle tid til å hjelpe meg.

Jeg har et budsjett på pluss minus 15 000,-, og det skal da helst inkludere skjerm, tastatur og mus. Jeg innser at det kanskje er litt lite penger for et godt oppsett, men det vet dere bedre enn meg.

Jeg har også tenkt å bygge pc'en selv, og på den måten håper jeg å redusere kostnadene litt.

Takk for hjelpen!
Har lite peiling på ekstrautstyr, men lagde en liste. Lurte seg inn et ekstra skjermkort.
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...09713f48662a28
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har lite peiling på ekstrautstyr, men lagde en liste. Lurte seg inn et ekstra skjermkort.
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...09713f48662a28
Vis hele sitatet...
Han kan jo spare på å ikke kjøpe den ekstra CPU vifta du har i listen. Den trengs jo bare hvis han skal overklokke
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Han kan jo spare på å ikke kjøpe den ekstra CPU vifta du har i listen. Den trengs jo bare hvis han skal overklokke
Vis hele sitatet...
CPU vifte er en stor fordel om man ikke ha lyden til spillet hørbart. Er litt kjedelig om alle fly hørets ut som et jagerfly
Noe sånt?
-Rar på fulltid.
Jeg har aldri satt opp liste før, men det ser gøy ut
Så jeg prøver...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1119683
Slang på flykontroll også.

Mulig at noen freaks kommer til å le seg i hjel av oppsettet...
Sist endret av djrubber; 25. august 2012 kl. 18:03.
Sitat av djrubber Vis innlegg
Jeg har aldri satt opp liste før, men det ser gøy ut
Så jeg prøver...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1119683
Slang på flykontroll også.

Mulig at noen freaks kommer til å le seg i hjel av oppsettet...
Vis hele sitatet...
"Access denied" :P
Sitat av djrubber Vis innlegg
Jeg har aldri satt opp liste før, men det ser gøy ut
Så jeg prøver...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1119683
Slang på flykontroll også.

Mulig at noen freaks kommer til å le seg i hjel av oppsettet...
Vis hele sitatet...
Det er et oppsett jeg ofte ser, de fleste kaller det Access Denied. Vet ikke hvorfor

Sist endret av Alger; 25. august 2012 kl. 18:06.
-Rar på fulltid.
Sitat av Alger Vis innlegg
Det er et oppsett jeg ofte ser, de fleste kaller det Access Denied. Vet ikke hvorfor

Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...5-DD4348719B66
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av djrubber Vis innlegg
Vis hele sitatet...
640 i et oppset til 14k?
Eneste jeg kan si til det er at det er noe umensklig galt med oppsettet ditt!!!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
640 i et oppset til 14k?
Eneste jeg kan si til det er at det er noe umensklig galt med oppsettet ditt!!!
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at han har HDD og dårlig gpu så er jo ikke oppsettet hans ille.
Sist endret av Alger; 25. august 2012 kl. 19:27.
Sitat av Alger Vis innlegg
Bortsett fra at han har HDD og dårlig gpu så er jo ikke oppsettet hans ille.
Vis hele sitatet...
Jeg ville hvertfall aldri lagt 14-lapper på bordet for en gaming-pc med mekanisk disk og dårlig skjermkort...
Før du kjøper noe som helst, ville jeg tatt kontakt med folkene på www.flightsim.no - Dette er et forum for entusiaster, og de kan hjelpe deg med akkurat det du trenger.
Det betyr ikke at de kan noe om hardware, men om ekstrautstyr, kanskje.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det betyr ikke at de kan noe om hardware, men om ekstrautstyr, kanskje.
Vis hele sitatet...
Det er et PC spill.

Selvfølgelig er det endel sjeler der inne som vet hvilke komponenter som kreves for å makse spillet.

Men, et opsett til 10 - 14k BURDE klare dette spillet på maks.

Et 670 makser da elegant de aller fleste spillene på markedet idag.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det betyr ikke at de kan noe om hardware, men om ekstrautstyr, kanskje.
Vis hele sitatet...
Hvis den var til meg så vil jeg bare si at det er x antall personer der som har bygget FSX maskiner før, og vet hva man burde ha, og hva man burde styre unna. Sier ikke at folk her ikke kan noe som helst. Men med et spill som er så sært når det kommer til hardware som FSX ville det ikke skadet å fått to forskjellige forslag.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Hvis den var til meg så vil jeg bare si at det er x antall personer der som har bygget FSX maskiner før, og vet hva man burde ha, og hva man burde styre unna. Sier ikke at folk her ikke kan noe som helst. Men med et spill som er så sært når det kommer til hardware som FSX ville det ikke skadet å fått to forskjellige forslag.
Vis hele sitatet...
100% enig.

jeg ante ikke at spillet var så sært, men det virker som det kan være mere nyttig å høre der framfor her.
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Hvis den var til meg så vil jeg bare si at det er x antall personer der som har bygget FSX maskiner før, og vet hva man burde ha, og hva man burde styre unna. Sier ikke at folk her ikke kan noe som helst. Men med et spill som er så sært når det kommer til hardware som FSX ville det ikke skadet å fått to forskjellige forslag.
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall 2 ting de kunne svart på.
1. Har det nytte av flere kjerner?
2. Er spillet optimalisert for AMD eller Nvidia skjermkort?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det er ihvertfall 2 ting de kunne svart på.
1. Har det nytte av flere kjerner?
2. Er spillet optimalisert for AMD eller Nvidia skjermkort?
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har fått med meg så kjører ikke spillet flere kjerner ut av boksen. Men at det er muligheter for å endre dette. Men spillet er utrolig CPU krevende. Og de fleste som spiller dette aktivt har som regel overklokket maskinen sine.

Jeg sitter med AMD og har det intrykket at det er mye mer du kan gjøre med et Nvidia kort, og flertallet velger å bruke dette.
Takker for svar.

Hvordan ser dette ut?

Corsair Graphite 600T Midi Tower Hvit
Corsair strømforsyning HX750W
ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155
Intel Core i7 3770K Quad Prosessor
Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz CL9
Intel 120GB SSD 320 series 2,5" S-ATA II
Western Digital 2,5TB Green 3,5" S-ATA
Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA
LG BH10LS38 Blu-Ray brenner/spiller
Razer Lycosa gaming tastatur - Nordisk
Logitech Trådløs Mus M510 sort/grå
Corepad® C1 Large
Dell 24" LED Ultrasharp U2412M Sort

Det kabinettet jeg linket til har 3 vifter, 1x 200mm front, 1x 200mm topp, 1x bak 120mm. Hvis jeg legger til vannkjøling, nærmere sagt Corsair H-80, vil jeg ha nok kjøling til å overklokke? Og rekker det med 750W PSU?

Takk.
Ser veldig bra ut, bortsett fra SSDen som er av forrige generasjon. For samme pris som den du har valgt er Crucial M4, Samsung 830 og Intel 330 gode valg.
Takk for raskt svar. Tror du kjølingen vil være tilstrekkelig til overklokking?
ikke gå for H80, gå heller for noctua nh-d14 mer stillegående, generelt mindre trøbbel/mer driftsikkerhet og like god ytelse