Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1230
hei, skal ha ny gaming pc til 9k, skjermkort er viktigere en SSD så helst pc uten SSD grunnet prisen, og helst 1TB HDD
Trenger litt mer info her.
Har du skjerm tastatur osv?
Skal du bygge selv? (anbefaler deg dette)
Jeg kan komme med ett opsett i morgen
1: Hva skal du spille, og hvor høye krav har du til grafikken?
2: Har du skjerm, tastatur og mus?
3: Skal du bygge selv eller ha ferdig bygget. (ferdig anbefales ikke).
4: 9k uten moms eller inkl. moms?
5: Skaffer du windows på alternative måter, eller MÅ du ha det med på kjøpet?
Sist endret av Nikon01; 20. juli 2012 kl. 03:12.
Trådstarter
8 0
1: vil ha en pc som kan kjøre det meste og det beste!
2: bare pc!
3: bygge selv
4: inkl.
5: skaffer windows selv.
sånn
Takk.


Du kan se på denne.
Det blir ca 9200 ,- med moms og frakt.

Du kan sjekke Dustin.no for de samme delene og se om du får det billigere der.
http://imgur.com/HcSOb.png
Her lagde det på mobilen
Dette klarer alt på full guffe uten noe probleme, jeg har ca samme oppsettet selv bare med litt dårligere prossesor (2500k)
Men husk å legge til et kabinett som du liker også fractal design har noen fine kabinetter som også er støy dempet
Trådstarter
8 0
tusen takk, ska se litt på den du lakte coldman
Så nå at jeg glemte HDD og CD-rom.

Denne er oppdatert.
Sist endret av Nikon01; 20. juli 2012 kl. 03:42.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Så nå at jeg glemte HDD og CD-rom.

Denne er oppdatert.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har du h77 chipset? Og rammen bør vere low profile typen. Strømforsyningen har jec ikke noe erfaring med men tror ikke den er super god og den er heller ikke modulær.
Sist endret av iColdman; 20. juli 2012 kl. 03:47.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hvorfor har du h77 chipset? Og rammen bør vere low profile typen. Strømforsyningen har jec ikke noe erfaring med men tror ikke den er super god og den er heller ikke modulær.
Vis hele sitatet...
Jeg må tenke på prisen han har satt.
H77 er faktisk god, kjøper bare H77 på jobb. Har ca 50-60 stk og har ikke hatt noen det har vært feil med.

Rammen kan han bytte hvis han vil, men ser ikke noen grunn til at han skal bytte.

PSU'en er veldig god. Den er veldig stille. Skal han ha modulær, så må han litt opp i pris. Dette går ikke om han vil ha et så kraftig grafikk kort.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg må tenke på prisen han har satt.
H77 er faktisk god, kjøper bare H77 på jobb. Har ca 50-60 stk og har ikke hatt noen det har vært feil med.

Rammen kan han bytte hvis han vil, men ser ikke noen grunn til at han skal bytte.

PSU'en er veldig god. Den er veldig stille. Skal han ha modulær, så må han litt opp i pris. Dette går ikke om han vil ha et så kraftig grafikk kort.
Vis hele sitatet...
Grunnen til å bytte rammen er for st den ikke snal kolidere i en stor cpu kjølere hvis han skal ha det senere.
Han må ikle veldig opp i pris for modulær. Og modulær gjør det også mye enklere få orden i kablene og da igjen bedre luftflyt så jeg vil anbefale han det vertfall
Ja modulær er enklere. Men han får avgjøre selv. Jeg satt opp til prisen han sa han skulle ha, så må han endre om han vil det og føler han kan gå litt opp i pris.

Har selv brukt de minne brikkene der med en gigantisk kjøler på det hovedkortet, og kan ikke si jeg hadde problemer. Du får ikke Ram kjøler oppå, men det behøver man ikker.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du ender jo opp på ca. 8500kr så du får fint plass til et Z77-kort. Liten vits med K-utgaven av CPU når man ikke får utnyttet det. Corsair CX er heller ikke spesielt god. Lavt støynivå er ikke ensbetydende med kvalitet.

Til 9000kr får man dette hos Dustinhome. Altså er det ingen grunn til å fire på kvalitetskravene til verken PSU eller hovedkort. Komplett bør heller ikke være førstevalget hvis man er på et stramt budsjett.

TS: Jeg foreslår at du vurderer oppsettet jeg laget til deg her. Det vil dra alt av dagens spill, er støysvakt og oppgraderingsvennlig. Du kan også vurdere en tredjeparts CPU-kjøler da den medfølgende kjøleren kan støye litt i tillegg til at den absolutt ikke egner seg til overklokking. Cooler Master Hyper Evo 212 koster ca. 300kr og er mye kjøler for pengene.
Sist endret av 83leo; 20. juli 2012 kl. 17:01.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Du ender jo opp på ca. 8500kr så du får fint plass til et Z77-kort. Liten vits med K-utgaven av CPU når man ikke får utnyttet det. Corsair CX er heller ikke spesielt god. Lavt støynivå er ikke ensbetydende med kvalitet.
Vis hele sitatet...

8500 uten moms ja. Han skulle ha 9000 inkl. moms. Så da blir budsjettet fortsatt stramt.

Har bare kjøpt CX, HX eller TX når jeg kjøper PSU på jobb, og alle yter like bra. Har enda ikke sett noen forskjell på disse på kvalitet.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Tror du prisene på Komplett er uten mva?
Sitat av 83leo Vis innlegg
Tror du prisene på Komplett er uten mva?
Vis hele sitatet...
Beklager.

Handler alltid på Norek.no så er vandt til at det ikke er Moms i prisen
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Skjønner
Da kunne jeg ha slengt på Z77 selv om jeg har hatt mye problemer med det :P
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvilke problemer?
Kanskje fikset nå, men BIOS er utdatert og den oppdateringen på siden til Asus sitt kort var helt forferdelig.

Wake-on-lan fungerer ikke på kortet, 4 kort som hadde ødelagte PCI-e spor, 2 kort hadde ødelagt socket osv.
Litt sånn forskjellig. Ringte inn til Norek.no når vi fikk masse feil og de kontaktet ASUS og sa de hadde 4 partier som hadde gått ut til kunder som det var masse feil på :P

Så vi løste det med å kjøpe H77, og ingen problem hittil
Sitat av markusen1 Vis innlegg
hei, skal ha ny gaming pc til 9k, skjermkort er viktigere en SSD så helst pc uten SSD grunnet prisen, og helst 1TB HDD
Vis hele sitatet...
Gode gud, skaff deg en SSD.

Jeg regnet på det når jeg skulle bygge PC, og fant ut at bare ved boot, så sparer jeg ca. 7-8 timer i året ved å bruke SSD kontra en HDD.

Du sparer masse tid, og det går sykt fort. Også veldig deilig når du skal reinstallere Windows. Du mister ingen annen data om du kun har Windows på en 60GB SSD =D.

Burde vært obligatorisk å kjøpe en SSD.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Gode gud, skaff deg en SSD.

Jeg regnet på det når jeg skulle bygge PC, og fant ut at bare ved boot, så sparer jeg ca. 7-8 timer i året ved å bruke SSD kontra en HDD.

Du sparer masse tid, og det går sykt fort. Også veldig deilig når du skal reinstallere Windows. Du mister ingen annen data om du kun har Windows på en 60GB SSD =D.

Burde vært obligatorisk å kjøpe en SSD.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer meg fint uten SSD Han burde heller kjøpe en god pc som takler spill først og så heller kjøpe en SSD senere, men det er min mening da
Trådstarter
8 0
Sitat av iColdman Vis innlegg
Jeg klarer meg fint uten SSD Han burde heller kjøpe en god pc som takler spill først og så heller kjøpe en SSD senere, men det er min mening da
Vis hele sitatet...
var det jeg tenkte, å kjøpe SSD senere