Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1167
ja har fått noe som ligner en blåsjerm, rett før maskinen starter opp windows.
følgende står på sjermen:'

STOP: c0000221 {Feil kontrollsum}
Bildet NETAPI32.dll er kanskje skadet. Initialkontrollsummen er ikke lik beregnet kontrollsum.



Håper noen kan hjelpe meg, takk på forhånd.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tilsynelatende en feil på nettverksdriverne. Vanskelig å si hvorfor problemet har oppstått. Kan du si oss hva du har drevet med i tida før problemet kom?
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Det eneste jeg har holdt på med før problemet oppstod var å skrive i word dokument og chatte med folk på msn.

jeg er forøvrig koblet til ett domene som heter unett her på skolen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Litt beskrivelse av maskinen, laptop\stasjonær\alder hadde vært fint :-) Siste reinstall ?
Sikkert en softwarefeil. Reinstaller maskinen (ta backup først), så blir nok alt gulle godt igjen
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Maskinen er av merket Asus A6T og er 1/2 år gammelt (Ca) og er en Laptop.
Sist jeg reinstallet den var for 2 dager siden, og installerte Windows Xp Pro på den.

__
BAckup er en problem og lage, kommer ikke inn i windows uten at feilmeldingen kommer,
kommer akuratt til windows boot sjermen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Booter den i det hele tatt nå da? prøvd å starte i sikkerhetsmodus og oppgradert drivere?
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
Booter den i det hele tatt nå da? prøvd å starte i sikkerhetsmodus og oppgradert drivere?
Vis hele sitatet...
kommer akuratt til windows boot menyen (2sec) før sjermen kommer.
det er heller ikke mulig og komme inn i sikkerhetsmodus uten at feilmeldingen kommer.
Installer Windows på nytt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
meitemark : HAHA! jeg kvalifiserte uten å lese KB'en, jeg tror jeg trenger venner

Men dersom du ikke klarer å komme deg inn i sikkerhetsmodus engang må driveren virkelig være på bærtur.