Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 999
Jeg fant en mobil på bussen hvem fra skolen idag. Den så helt ny ut også var det ikkeno sim-kort i den så jeg tok den med hjem Når jeg kom hjem så jeg litt mer på den.. Den var helt ny med et tomt 512mb minnekort i, Uten noenting på. så jeg prøvde sim-kortet min på den og litt sånn..

Men den starter ikke ånkli AV/PÅ knappen er sånn halveis most nedi men når jeg trykker på den hører jeg et lite klikk, Men da starter skjermen og lyse i 2sec, Så stopper den..Lyser litt igjen også stopper den, Sånn er den hele tida! Noen som har no idè om hva det kan være untatt av/på knappen, For det virker som den er helt ok det er nesten ikkeno riper i den!

takker for svar!
tom for strøm?
sorry glemte og skrive at jeg har prøvd og bytte batteri, lade den osv
ta av deksle og skjekke om du kan ta og rette opp av/på knappen, også skjekke om det er sølt no i den, viss det er det så bør du la den ligge og tørke et par dager...
Har du prøvd å holde inne av/på knappen hele tiden mens det starter opp også?

Det virker som den er vannskadet.
ja, har prøvd alle mulig triks med av/på knappen, men jeg skal prøve og få skrudd den opp og se om jeg ser no feil på av/på knappen invendig, håper ikke den er vannskadet for mobilen er strøken!
kan den være sperret på noen måte?

- takk for svar
takk for linken prøver en sånn oppdatering jeg! for det var ikke no søl eller no på av/på knappen:P
------------------------------------
Netopp tatt en oppdatering av telefonen på sony erricson, Men er forsatt det samme problemet Nå lurer jeg fælt på hva feilen kan være! Men får jeg sjekka om den er vannskadet på noen måte?

- takk for svar
Sist endret av Antrax-Vtec; 1. november 2007 kl. 02:35.
du kan hvertfall sjekke fuktskader ved å se om det ellers hvite lille klistemerket som sitter på kanten av batteriet fortsatt er hvitt. hvis den har blitt lilla (tror det var den fargen) så har den fuktskader
Hmm, det var hvitt. Kan de sperre mobilen så man ikke kommer inn på set inn sim-kort meny'n engang?

Bare lurer for mobilen har ikke en skramme derfor litt kjipt at den ikke virker
Sist endret av Antrax-Vtec; 1. november 2007 kl. 03:00.
Sånne fuktindikatorer står på flere plasser.. se bak batteriet også.. og inn i evt små åpninger under der..

SE's 8-serie er et kapittel for seg selv når det gjelder software, så en oppgradering via nettet hjelper ikke alltid.

Lever den inn til service, si at du har kjøpt den via finn.no og ikke har kvittering, kanskje de kan finne ut om den har garanti enda på basis av imei Er den fuktskadet, skroter verkstedet den gratis..

Men, på en annen side, leverer du den inn, har du ditt navn knyttet til imei-nummeret. Imei kan sperres og spores hvis eier leverer en anmeldelse på tapet. Dette kan de finne ut bare du slår den på med ditt simkort også..
Mener jeg leste et sted at når en SE mobiltelefon blinket hvitt, så var det programvaren som prøvde å "fikse" seg selv. Som kjent hadde w810i en del software problemer i de første batchene som ble solgt.

Noen av de var bare helt døde, og måtte inn til et mobilverksted for ytterligere rep. Men som oftest får du bare beskjed om at det er fuktskader p.g.a dårlig feilsøking. Det har iallefall jeg erfart når jeg jobbet i elkjøp.
Dårlig feilsøking?
Det blir bare konstatert fuktskade når det er bevis på det da... verkstedene tjener ikke noe på fuktskader. Garantireparasjoner de tjener på, så det er like dumt for de som for kunde når det er fuktskade...

Jeg jobber i Elkjøp nå, på service.
Formulerte meg litt feil der.

Det jeg skulle nevne var at et visst service firma med navnet "strax service" gjør dette. De gikk konk nylig, og ble kjøpt opp. De skjerpa seg ikke noe spesielt. Stort sett ufaglærte folk som "er flink med mobiler" var ansatt der. Jeg vet derimot ikke hvordan det er nå.

*edit*
Stemmer det ja!
Bomma litt, det er ikke strax men Delta jeg mener.
Sist endret av catolh; 1. november 2007 kl. 19:21.
Strax reparerer ikke telefoner såvidt jeg vet
Infocare kjøpte opp straxservice, og jo, de har blitt bedre

Hovedverkstedet for SE i Norge (og sverige tror jeg) heter Deltaservice (mulig det er de du mener)

De er ganske profesjonelle, men man kan selvfølgelig være uheldig, siden ikke alle teknikere er like flinke desverre.
A Novo reparerer også telefoner, men Deltaservice som ligger i Drammen er de mest brukte.