Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4459
Rana politistasjon holder nå og bygger nytt byg i utkantet av byen, det ligger på andre siden av jernbanen, og i den frunn må de kjøre åver en bru for og komme in i byen, men dem har tre mulige bruer, men bare 2stk. ligger nert stasjonen og i den grunn tenker jeg litt på nokas saken, de plaserte en brennende lastebil foran utkjøringa:
http://img98.imageshack.us/img98/2460/perfektranzu8.png

tegnestift er politistasjon.
Lilla er brennende lastebil.
Rødt er banken.

dere ser planen ja? det er jo helt idioti!? skurken har jo vunnet ekstremt med tid

politiet må vel da ha noe forsteerkende da? nermeste stasjon er jo i mosjøen
da må jo politiet slokke bilen først eller bruke en hjullaster.

ville bare dele dette med freakene for og vise det er idioti at politiet skall flytte ut av centrum.

hva synes dere om detta da?

edith: sorry skrivefeil, er syk
Sist endret av Jorgens; 13. september 2006 kl. 12:17.
Genial plan! Når er brekket? :P Nei seriøst, kjenner ikke saken, men det virker jo ganske idiotisk. Jeg vet ikke årsaken til at de skal flytte, men de har sikkert sine grunner.
De har vel noen biler ute på patrulje i byen, og om det skulle bli et brekk. Så ville jeg ikke lagt ut planen min på nettet
Sitat av Adrian
De har vel noen biler ute på patrulje i byen, og om det skulle bli et brekk. Så ville jeg ikke lagt ut planen min på nettet
Vis hele sitatet...
ikke det at jeg skulle brekke(til og begynne med), men hvisd et er en eller to biler på patrulje så er det jo ikke så mye styrke til et ran da

DreieR, de ville ha større plass
LOL.. Dette ser nesten for perfekt ut.. og hvis du legger til 2 ekstra veisperringer har de jo ikke sjangs.. Happy raning !!!

EDIT: så ikke de 2 ekstra.. perfekt scenario..
Sist endret av Bang_Master; 13. september 2006 kl. 13:25.
Hvordan får du råd til brennende lastebil? Eller skal du stjele dem? Hvem skal tenne på dem? Og når? Like før ranet? Du må ha minst 3 menn/damer som er villige til å stjele, parkere midt i veien og brenne lastebilene. Mens dere utfører ranet.

Forresten, jeg vet ikke hvem er den dummeste - poltiet eller raneren som legger ut ransplan på nett...
Sist endret av marsboer; 13. september 2006 kl. 13:31.
Han har selvfølgelig 3 lastebiler\busser stående i garasjen.. Nei serriøst, de som ikke forstår at dette bare er en teori om hvordan man KAN gjøre det, ikke hvordan han skal gjøre det!..
Sitat av marsboer
Forresten, jeg vet ikke hvem er den dummeste - poltiet eller raneren som legger ut ransplan på nett...
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at dette er et planlagt ran, mer en kilde til informasjon. Ala tråden om hvordan skjule alle spor etc.

Edit: Noen var litt raskere på avtrekkeren enn meg der.
jeg har ikke tenkt og gjøre det, jeg bare sier hvordan, tror du at hvis jeg skall rane så sier jeg: inmorgen kl 10.00 skall jeg rane banken?

hvis jeg skulle gjort det hadde jeg enten stjælt 3 gamle busser, eller kjøp 3 gammle busser som var kondemnert.
toska greide det ho
Så vist banken der blir ranet, så er det bare for meg til og si hvem du er ?
drQ
Egendefinert
1. Som allerede påpekt. _Brannvesenet_ rykker ut fra stasjonen når noe skjer, politiet gjør ikke alltid det.

2. Styrken vil kanskje ikke være så veldig stor (se 1.), og man vil kanskje ikke få fullt så mye politi "ekstra" dersom planen lykkes. Men så veldig ofte er det ikke at alt som er av politifolk på statsjonen kommer ut. Dette blir kanskje litt anderledes siden dette er et lite sted, men fortsatt er det bilene som er ute som hovedsaklig vil håndtere situasjonen.

3. Selv om stasjonen er innesperret og politibiler derfra ikke vil komme ut er det ikke umulig for politiet å komme til banken. De kan gå til fots/sykle (som i NOKAS-saken). I tillegg kan de skaffe seg biler fra andre siden av jernbanen. Ikke ideelt, men fortsatt mulig.

4. Nærmeste politistasjon er nok Mosjøen ja, men det finnes noe som heter lensmannskontor, hørt om det?. Det finnes det sannsynligvis i alle nabokommunene til Rana. De vil selvfølgelig reagere og komme dersom det skjer et ran.

5. Et jernbanespor er ikke noen total hindring. Nå er ikke jeg kjent, men det er langt i fra umulig at det fint går an å krysse andre steder enn broene. Kanskje vil det koste masse i reparasjoner etterpå, men det er av mindre betydning. Det er vel heller ikke umulig at politiet allerede har laget planer for alternative utrykningsveier.

6. Dette er i Nordland. Såvidt jeg kjenner til er det forholdsvis øde. Når det settes opp veisperringer er det derfor sannsynligvis ikke så vanskelig å finne gjerningsmennen. Skulle de gjemme seg i en liten by som Mo i Rana burde det heller ikke være vanskelig å finne dem.

7. Dette er Mo i Rana. Pengesummene som er i denne banken er laaaaaaangt mindre enn i NOKAS. I tillegg har gjerne banker litt andre rutiner enn disse tellesentralene i forhold til mengde penger. Skal man ha tre brennende lastebiler sprenger det helt sikkert "budsjettet", og sitter man igjen med hundre kroner er det da verdt å kunne bli fengslet i lang tid?

Ellers skal jeg være enig i at det ikke virker som det smarteste stedet å plassere en politistasjon. Men man kan ikke alltid tenke "så-worst-case-som-det-kan-bli". Hva hvis noen kommer med et bombefly og bomber politistasjonen først - skal de ha antiluftskyts?
i know drQ, men eneste mulighet er jo og dra under hjernbane overgangen, men der er det jo ei trapp da, men hvis ranerne er bevæpnet da, så må vel patruljebilene dra og hente våpen? eller ligger det i bilen?

edith: mo i rana har 3biler+ noen sivile.
Sist endret av Jorgens; 13. september 2006 kl. 13:45.
Sitat av larrizzz
i know drQ, men eneste mulighet er jo og dra under hjernbane overgangen, men der er det jo ei trapp da, men hvis ranerne er bevæpnet da, så må vel patruljebilene dra og hente våpen? eller ligger det i bilen?
Vis hele sitatet...
Tror ikke dem reiser bort åsså tenker dem " å faen vi glemte våpen" så snur dem og henter dem. Dem har de med seg.
Dette er mo i rana.. og politiet her kan ikke tenke så langt.. men det er jo bare å skaffe en liste over alle politibilene og se at alle er på stasjonen og sperre for brannstasjonen..

BTW: brannstasjonen er faktisk ganske enkel å sperre.. 2 lastebiler til..
Sitat av Bob_marley
Tror ikke dem reiser bort åsså tenker dem " å faen vi glemte våpen" så snur dem og henter dem. Dem har de med seg.
Vis hele sitatet...
ok, det var det jeg ikke var helt sikker på, har bare sedt pepperspray i beltet.
hva med automat våpen da? har de det og med?

Sitat av Bang_Master
Dette er mo i rana.. og politiet her kan ikke tenke så langt.. men det er jo bare å skaffe en liste over alle politibilene og se at alle er på stasjonen og sperre for brannstasjonen..

BTW: brannstasjonen er faktisk ganske enkel å sperre.. 2 lastebiler til..
Vis hele sitatet...
ikke bare det, det er jo lett og sabotere framkomstmidler og område rundt.

ps. på bildet der det er markert lilla, det er jo på ei bru så den brua kan sprenges lett av(det er ei lita bru).
Vist det er noe stort ran på gang, så tar dem automat våpena med
Sitat av Bob_marley
Vist det er noe stort ran på gang, så tar dem automat våpena med
Vis hele sitatet...
ja, men hvis de ligger på stasjona i denna sammenhengen da? det er jo litt kjipern da
Sitat av larrizzz
ja, men hvis de ligger på stasjona i denna sammenhengen da? det er jo litt kjipern da
Vis hele sitatet...
Hehe :P ja det bler jo det
Hmm. Hvordan hadde du tenkt å gjøre det med flukten? Tar jeg ikke feil har de roflkopter i nærheten av Mo? Men tilbake til flukten. Hvor hadde du planlagt å stikke av? Mo er ikke den største plassen i verden, å med tanke på at det vil sikkert være en del vitner, vil du sikkert ikke få anledning med å stoppe med det første! Så hvor går veien for deg da? Politiet som står fast vil be andre patruljer sperre av E6 å E12. Desuten er det såppas sentralt der du er, det vil være et stort minus på tur ut av byen.

Ha vertfall en alternativ bil stående klar på parkerings plassen til høyre for kirka. Sånn at du kommer deg vekk fra Mo.
Sitat av tomiz
Hmm. Hvordan hadde du tenkt å gjøre det med flukten? Tar jeg ikke feil har de roflkopter i nærheten av Mo? Men tilbake til flukten. Hvor hadde du planlagt å stikke av? Mo er ikke den største plassen i verden, å med tanke på at det vil sikkert være en del vitner, vil du sikkert ikke få anledning med å stoppe med det første! Så hvor går veien for deg da? Politiet som står fast vil be andre patruljer sperre av E6 å E12. Desuten er det såppas sentralt der du er, det vil være et stort minus på tur ut av byen.

Ha vertfall en alternativ bil stående klar på parkerings plassen til høyre for kirka. Sånn at du kommer deg vekk fra Mo.
Vis hele sitatet...
ikke det at jeg har tenkt og gjøre detta da men det går ant og ta seg til fots opp mot gamle politistasjon, og deretter bli picka op av en bil, og så dra til en plass ved vannet? henta med båt, bli sluppe av en plass, gådd et stykke? noe alla det
Sitat av Bang_Master
BTW: brannstasjonen er faktisk ganske enkel å sperre.. 2 lastebiler til..
Vis hele sitatet...
Lastebilene kommer ikke helt plutselig på veiene. Hvem skal plassere dem?

Økonomisk sett er det mye pengersløsing på grunn av du trenger flere folk. Det vil si at du må dele med ransummen. En person per lastebil + ranere (bør ha minst 3-4 stykker for å klare å kontrollere og rane banken). Og banken der kan ikke ha så mye penger. Dere får kanskje en million kroner hver hvis dere er heldige.

Så hva kan man kjøpe for en million kroner? Alt man får av det er PR... og masse sjokolade i fengsel...
Sist endret av marsboer; 13. september 2006 kl. 14:53.
Sitat av marsboer
Lastebilene kommer ikke helt plutselig på veiene. Hvem skal plassere dem? Og hvordan skal de unnslippe? Løpe som faen fra lastebilen? Hva får dem for det?
Vis hele sitatet...
jeg har ikke tenkt og gjøre det da, men det er noen av ranerne som blir picka opp av ranerbilen.
Sitat av larrizzz
jeg har ikke tenkt og gjøre det, jeg bare sier hvordan, tror du at hvis jeg skall rane så sier jeg: inmorgen kl 10.00 skall jeg rane banken?

hvis jeg skulle gjort det hadde jeg enten stjælt 3 gamle busser, eller kjøp 3 gammle busser som var kondemnert.
toska greide det ho
Vis hele sitatet...
Greide og greide fru blom. mannen er bak lås og slå. Så , så genial var han no ikke.
Sitat av stiansj
Greide og greide fru blom. mannen er bak lås og slå. Så , så genial var han no ikke.
Vis hele sitatet...
know, men dem kom bort ifra plassen da
Sitat av larrizzz
jeg har ikke tenkt og gjøre det da, men det er noen av ranerne som blir picka opp av ranerbilen.
Vis hele sitatet...
Da trenger du 4 biler for å picke opp alle sjåførene samtidig. Og det bør ikek være samme sjåfør som henter ranere etter ranet i banken. Da trenger du 5 sjåfør (enda flere å dele penger med)

Kanskje du har laget en grei sperringsplan - men det vil aldri fungere pga økonomi.
Sitat av marsboer
Da trenger du 4 biler for å picke opp alle sjåførene samtidig. Og det bør ikek være samme sjåfør som henter ranere etter ranet i banken. Da trenger du 5 sjåfør (enda flere å dele penger med)

Kanskje du har laget en grei sperringsplan - men det vil aldri fungere pga økonomi.
Vis hele sitatet...
okei, men hvis man heller sprenger bruene trenger man bare og ha en el-tenner, men ingen fluktbiler++

hva med det?
la oss se. hvis du flekker sammen ett ranslag stort nok til denne planen og raner rana sparebank vil vell hver raner sitte igjen med... fantastike 100k hver eller noe:P Rana ekke akkurat NKS med 57mill liggende...

genial plan:P
Sist endret av righton; 13. september 2006 kl. 15:07.
Sitat av righton
la oss se. hvis du flekker sammen ett ranslag stort nok til denne planen og raner rana sparebank vil vell hver raner sitte igjen med... fantastike 100k hver eller noe:P Rana ekke akkurat NKS med 57mill liggende...

genial plan:P
Vis hele sitatet...
det du trenger: sprengstoff(lage selv)
fluktbiler(stjele de)
du stjeler jo alt da!?
ja ikke sant? du tenkte å koke sammen nok hjemmelaget shit til å sprenge 3 betongbroer? Hør med bin laden, han er kanskje interessert i ferdighetene dine.
Sitat av righton
ja ikke sant? du tenkte å koke sammen nok hjemmelaget shit til å sprenge 3 betongbroer? Hør med bin laden, han er kanskje interessert i ferdighetene dine.
Vis hele sitatet...
har du hørt om ANFO? billig og lage, og funker godt

edith: les ffs! JEG hadde ikke tenkt og gjøre dette, men det var muligheten!

les på pyroteknikk forumet righton, du ser, ikke mye som skall til!
Sist endret av Jorgens; 13. september 2006 kl. 15:20.
Lol, jeg hadde likt å se en av pyrokids sprenge en betongbro. Har du tenkt å sprenge dem, må du jo ha personene på plass for å tenne på sprengstoffene? Eller skal du koble dem til en radio?
Sitat av marsboer
Lol, jeg hadde likt å se en av pyrokids sprenge en betongbro. Har du tenkt å sprenge dem, må du jo ha personene på plass for å tenne på sprengstoffene? Eller skal du koble dem til en radio?
Vis hele sitatet...
el-tenner med digital klokke? det funker fett, det er det jeg bruker når jeg sprenger

anfo: http://en.wikipedia.org/wiki/ANFO
http://no.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City-bombingen
Sist endret av Jorgens; 13. september 2006 kl. 15:47.
drQ
Egendefinert
(JA, jeg vet vi snakker hypotetisk)

Men skal du da sprenge en bro (med hjemmelagde greier), kjøre (gå?) til neste, sprenge og så gå til neste? Da tror jeg politiet i et ganske stort område allerede er i maks kriseberedskap. Og skulle du klare å komme deg unna alle spregningene og komme til banken er politiet i litt mer enn hvilepuls.

Poenget er at selv om sprengstoff og biler kan skaffes forholdsvis billig, trengs det folk. Si at det er 10 millioner i banken. Tre broer må hindres. Et absolutt minimum med folk som trengs er tre, en på hvert sted, og det er helt sikkert for lite. Da sitter hver igjen med 3 mil.

Ingen regnskapsfører vil godkjenne ett slikt ran som dette...
Sitat av drQ
(JA, jeg vet vi snakker hypotetisk)

Men skal du da sprenge en bro (med hjemmelagde greier), kjøre (gå?) til neste, sprenge og så gå til neste? Da tror jeg politiet i et ganske stort område allerede er i maks kriseberedskap. Og skulle du klare å komme deg unna alle spregningene og komme til banken er politiet i litt mer enn hvilepuls.

Poenget er at selv om sprengstoff og biler kan skaffes forholdsvis billig, trengs det folk. Si at det er 10 millioner i banken. Tre broer må hindres. Et absolutt minimum med folk som trengs er tre, en på hvert sted, og det er helt sikkert for lite. Da sitter hver igjen med 3 mil.

Ingen regnskapsfører vil godkjenne ett slikt ran som dette...
Vis hele sitatet...
ok, men det er jo som du sier hypotetisk, men med el-tenner med digital timer som er stilt in på klokken 12.00 sprenger akkurat kl.12.00.
anfo koster meg maks 100kr og lage.
Sitat av larrizzz
ikke det at jeg har tenkt og gjøre detta da men det går ant og ta seg til fots opp mot gamle politistasjon, og deretter bli picka op av en bil, og så dra til en plass ved vannet? henta med båt, bli sluppe av en plass, gådd et stykke? noe alla det
Vis hele sitatet...
Jeg vet _du_ ikke har planlagt dette. Men når man svarer trådstarter, bruker man å si _du_. Ja det finnes mange måter å stikke av på. Men tror du ikke det finnes en del overvåknings kamera i Mo også? For å sikte mot stjernene å se på NOKAS, så var det litt fellende bevis å få slengt en overvåknings kasett fra en buss på bordet.

På den siden finnes det nesten ikke gjennomførte forsøk på å rane en større bank i USA for tiden. Mye skummelt der ute som fort kan bli fellende bevis mot de individene som planlegger et ran. Kan fort dukke opp noe som ikke var planlagt under et ran.
Dette med å "planlegge" det perfekte ran er jo litt moro å diskutere da.

Dette bør gjøres mens det er noe annet stort arrangement i byen, helst karneval så kan dere kle dere ut som klovner.
På forhånd ødelegger du 2 eller 1 av broene de som ligger nærmest banken, så de blir stengt grunnet vedlikehold, vips der har du eliminert endel folk.

Imens har du kopiert opp en haug av penger plassert nær karnevalets sentrum med en eller annen sprengladning som gjør at masse mennesker blir ville når de ser MASSE penger blir spredd utover i lufta, det tiltrekker politi å du raner banken ifred
Man trenger faktisk bare 4 folk. 2 stjelte biler og 1 båt.

Si at politiet ikke klarer rykke ut fort nok til å finne ut hvor ranerne tok veien.

4folk har kontroll over banken og tar med seg en bag med penger la oss si 10mill. Norsk/utenlands valuta. løper mot gammle politi stasjonen som ble nevnt, og der står en stjelt bil dere har plasert der 5 timer før ranet. kjører mot en havn, Tar båten dere har stjelt og plassert der. Kjører til et planlagdt sted hvor bil nr 2 står kjører og kjører lang ned i sverige, tar båt over til danmark fly fra danmark til brasil og koser dere der i et par månter, kommer hjem og har 2 mill vær.
du burde ikke ha så stort problem med og rane en bensinstasjon, hvis ikke du er helt syk. det du trenger er:

2 biler + at dem ikke skal stoppe så det burde ikke være en lada
en partner som kan fly helikopter
helikopter
pistol
finlandshette
pose rema prix elns
2 biletter til haiti
hemmelig landingplass

da gjør du følgende:

spring inn på bensinstasjonen med finlandshetta på hue og pistolen i handa.
tving folkene i kassa til og putte pengene i posen, når de har gjort det springer du ut til bilen din og kjører til der helikopteret og partnern din venter på deg. så flyr dere til deres hemmelige landingsplass (som ikke er så langt unna en flyplass) så kjører dere til flyplassen med bil nummer 2 og flyr til haiti med alle pengene. og voalla! dere har kommet dere unna med pengene!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Nei altså! Hvorfor skulle purken stoppe for to brennende lastebiler? Det er jo brannvesenet sin jobb. Dem prioriterer nok ranet bank over brennende biler Og dessuten, har du ressurser til å få tre lastebiler stående på veien og brenne, har du sikkert nok ressurser til å bare sperre politiet inne i politistasjonen med de lastebilene. Sette dem nærmere stasjonen og dermed forsikre at dem ikke kjører igjennom smug elns Og skal de gå, så blir distansen enda lenger. Men det hadde aldri gått. Hvor skulle dere dratt? Spesialstyrker elns hadde nok rykket ut på minuttet. Det høres lett ut men..
Iiik.. *skylle ned alle skrivefeilene i do*
Sitat av Proxick
Nei altså! Hvorfor skulle purken stoppe for to brennende lastebiler? Det er jo brannvesenet sin jobb. Dem prioriterer nok ranet bank over brennende biler Og dessuten, har du ressurser til å få tre lastebiler stående på veien og brenne, har du sikkert nok ressurser til å bare sperre politiet inne i politistasjonen med de lastebilene. Sette dem nærmere stasjonen og dermed forsikre at dem ikke kjører igjennom smug elns Og skal de gå, så blir distansen enda lenger. Men det hadde aldri gått. Hvor skulle dere dratt? Spesialstyrker elns hadde nok rykket ut på minuttet. Det høres lett ut men..
Vis hele sitatet...
sprengladning under broen? da er den satt helt ut av spill
Sitat av marsboer
Dere får kanskje en million kroner hver hvis dere er heldige.

Så hva kan man kjøpe for en million kroner? Alt man får av det er PR... og masse sjokolade i fengsel...
Vis hele sitatet...
Har du tenkt over hvor mye en million egentlig er? Eller hvor lenge du må spare for å legge deg opp en million i cash?
Ca. 1700.- hver eneste måned i 50 år! Da kan det kanskje friste med en ukes jobb for samme summen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av M&G
Har du tenkt over hvor mye en million egentlig er? Eller hvor lenge du må spare for å legge deg opp en million i cash?
Ca. 1700.- hver eneste måned i 50 år! Da kan det kanskje friste med en ukes jobb for samme summen?
Vis hele sitatet...
Feil. Rekn at du får renter, og etterkvart vil det utgjere ein del... Har du 50k som du kjører inn i aksjer, vil dei i snitt stige med ~10% pr år, dvs at du uten viare har 55k etter ett år osb. Har du 500k så har du 550k neste år..

Og ein million er ikkje *så* sabla mykje no til dags.
Sitat av slashdot
Feil. Rekn at du får renter, og etterkvart vil det utgjere ein del... Har du 50k som du kjører inn i aksjer, vil dei i snitt stige med ~10% pr år, dvs at du uten viare har 55k etter ett år osb. Har du 500k så har du 550k neste år..

Og ein million er ikkje *så* sabla mykje no til dags.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært så lett å tjene på aksjer så.
Men nå var det snakk om hvor mye du måtte legge til side da. Hva som blir reelt er noe annet.
Og man får faktisk en god del for en million fortsatt. Om noen mener noe annet, så tar jeg gjerne i mot hundre kroner fra hver og en av de som mener noe annet. Siden 1 mill ikke er så mye, så er vel ikke 100 kroner noen ting.

Takk. PM meg for paypal opplysninger, så tar jeg imot. Gjerne større beløp også
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er litt seint ute her, men here goes

Skummet fort igjennom og så en opplagt feil...

Du antar at politiet er på politistasjonen hele tiden.
Ca 2/3 av styrken har fri, men har mobiltelefon i lomma.
De fleste politifolk jeg kjenner har våpen hjemme.
la en båt ligge nede ved vannet der og bruk det som transport, kjør videre, planlegg et sted du kan legge en bil også og så har purken ingen ting og gå etter.
Sitat av pyrogutt
du burde ikke ha så stort problem med og rane en bensinstasjon, hvis ikke du er helt syk. det du trenger er:

2 biler + at dem ikke skal stoppe så det burde ikke være en lada
en partner som kan fly helikopter
helikopter
pistol
finlandshette
pose rema prix elns
2 biletter til haiti
hemmelig landingplass

da gjør du følgende:

spring inn på bensinstasjonen med finlandshetta på hue og pistolen i handa.
tving folkene i kassa til og putte pengene i posen, når de har gjort det springer du ut til bilen din og kjører til der helikopteret og partnern din venter på deg. så flyr dere til deres hemmelige landingsplass (som ikke er så langt unna en flyplass) så kjører dere til flyplassen med bil nummer 2 og flyr til haiti med alle pengene. og voalla! dere har kommet dere unna med pengene!
Vis hele sitatet...
Tror du overdriver om hvor mye penger en bensinstasjon har, derfor gjetter jeg på at dette innlegget var en spøk. Og uansett og rane en bensinstasjon er ikke umulig og jeg tror man ikke trenger helikopter.

NB: Ser at innlegget er litt gammelt men javel.
Im in!

barre kontakt meg viss dere faktisk har lyst. :P
Før dere begynner (bare for morro) så tror jeg dere burde kosentrere dere på de vanskeligste, å nemlig skaffe taktikker på hvordan dere evt skal komme dere inn i banken, skaffe tegninger til hver eneste etasje på hele bygningen osv. og ikke minst finne ut metoder å skaffe alle pengene og dra seg fort ut igjen, for dagens banker har den argeste sikkerheten man kan være borti nå til dags, og jeg tror de er forberedt på den slags.
Sitat av M&G
Har du tenkt over hvor mye en million egentlig er? Eller hvor lenge du må spare for å legge deg opp en million i cash?
Vis hele sitatet...
Hva har du tenkt å bruke en million kroner på? Hjemmekino-anlegg? Fin bil? Et billig hus ute på landet? Ville du riskere at politiet kan finne fram og arrestere deg?

Jeg ville ikke ha riskert fengsel for kun en million kroner. En million kroner er ikke nok til å være "trygg". Feks forsvinne fra landet og leve av "cashen" resten av livet. Jeg ville ikke ha tatt en million kroner selv om oppgaven var svær enkel.

Beklager, men kjedelige meg foretrekker å ha en stabil inntekt fra jobben