Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 705
Jeg har et helt anonymt nummer og aldri hatt uvedkommende eller ukjente som ringer, utenom en og annen fra Telenor som skal selge meg abonnement.
Forrige uke ringte det et nummer som påstod at jeg hadde ringt han nettopp. Nei sa jeg, jo jeg ser det jo her på skjermen nå nettopp sa han Jeg tenkte fuuuck nå har nr mitt blitt spoofa son man leser om i vg og venter masse sinna folk som ringer meg og sier jeg har ringt de Men det har vært helt stille. Er det sannsynlig at nummeret mitt er spoofa og bare brukt 1 gang? Eller kødda han karen som mente jeg hadde ringt? Han presenterte seg med fullt navn men spurte også om mitt navn, kan det være snut som ville se om hvem nummeret tilhørte? Jeg svarte ikke på hva jeg het heldigvis
De som spoofer et nr kan jo godt endre det hele tiden vil jeg tro, har selv blitt ringt opp mange ganger av tilfeldige personer som jeg antar har fått sitt nummer misbrukt.
(Eller kanskje noen har brukt mitt og ring til de først, vet ikke da jeg stort sett ikke svarer ukjente nr.)
Uvaksinert 👍
Ja, nr ditt kan ha blitt brukt en gang, de leter ikke etter nr som kan brukes, det er bare helt vilkårlig hva de bruker, de bruker også nr som ikke er i bruk. Det er helt natta at Telehor og andre ikke klarer å fikse dette. Nattsvart eller så vil de ikke. Kan ikke være teknologien det står på, vi er i 2024
Det er ikke noe problem for Telenor å fikse denne for norske nummer i Norge. Hvis dem vil. Bare innfør "Proof of Origin". På fasttelefon vet du hvilken ledning som er koblet til telefonen. På mobil autentiserer du sim eller imei. Ved videkobling er det starttelefonen som tenger PoO.