Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 585
Prøver å spore en tapt/mistet Sony uten sim. Hverken teletilbyder, forsikring eller politi(hittegods) kunne hjelpe meg.

Er klar over om mobil er slått av eller tomt batteri, så er det ikke så enkelt, mye snø også. Har nå prøvd å spore den (imei nummer) på Sony sine sider. Finner ikke mobilen sies det der. Ifølge google og Sony var sist aktivitet for en ukes tid siden, dette kan vel stemme. Kan mobil spores i flymodus ?

Her er det 3 alternativ.
1 - Mobilen ringer i inntil 5 min.
2 - Sikkerhet, lag et passord. Her skurrer det litt da det påstås at skjermlås mangler. Var skjermlås som pinkode, men ikke passord. Mulig dette kommer alltid opp når det ikke oppnås kontakt med mobil. Her kan det og sendes en melding med et tlf.nr til mobil.
3 - Tøm/rensk mobil. Etter dette kan ikke mobil spores (?)

Så slette, eller legge igjen info og håpe på det beste?
IMEI gir deg ikke tilgang til mobilen.. Når Politiet søker etter savnede personer så bruker de Nødretten for å få teletilbyderene til å oppgi tre siste (minimum, gjerne flere i urbane strøk) basestasjoner som mobilen (identifisert via IMEI) har vært i kontakt med så de kan triangulere inn et circa-område for å prøve å finne personen. Du har ingen slik mulighet. Bare å gi opp først som sist.
IMEI brukes vel mest for å hindre misbruk av stjålet tlf.
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
IMEI gir deg ikke tilgang til mobilen.. Når Politiet søker etter savnede personer så bruker de Nødretten for å få teletilbyderene til å oppgi tre siste (minimum, gjerne flere i urbane strøk) basestasjoner som mobilen (identifisert via IMEI) har vært i kontakt med så de kan triangulere inn et circa-område for å prøve å finne personen. Du har ingen slik mulighet. Bare å gi opp først som sist.
Vis hele sitatet...
Har man ikke rett til å få alle persondata lagret om seg etter GDPR? I så fall burde man kunne få alle basestasjonene mobilen er registrert på også skulle jeg tro
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Har man ikke rett til å få alle persondata lagret om seg etter GDPR? I så fall burde man kunne få alle basestasjonene mobilen er registrert på også skulle jeg tro
Vis hele sitatet...
DET kan bli en laaaaaang liste. Iaf i storbyene.
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Har man ikke rett til å få alle persondata lagret om seg etter GDPR? I så fall burde man kunne få alle basestasjonene mobilen er registrert på også skulle jeg tro
Vis hele sitatet...
Du har et forkvaklet og ytterst forenklet syn på GDPR.. Kanskje man burde ha et minimum av kjennskap til hva buzzwordet går ut på før man får lov å bruke det?

Kapittel 4. Unntak fra den registrertes rettigheter
§ 16.Unntak fra retten til informasjon og innsyn og plikten til underretning om brudd på personopplysningssikkerheten

e. utelukkende finnes i tekst som er utarbeidet for intern saksforberedelse, og som heller ikke er utlevert til andre, så langt det er nødvendig å nekte innsyn for å sikre forsvarlige interne avgjørelsesprosesser
Vis hele sitatet...