Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2932
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg har altså et problem, et psykisk et kanskje med MDMA.
Første gangen var det helt fantastisk men tok dog lang tid å komme opp. Rundt 2 timer vil jeg tippe. Den andre gangen jeg gjorde det, lang tid etter første gang kom jeg liksom heller ikke ordentlig opp før 2-3 timer etter jeg hadde tatt det.
3 gangen var ikke noe ålreit heller. Droppa 230mg ettersom jeg er en mann på 199 m og rundt 110kg. Endte opp med å tygge i filler kjeften min og svettet vel 20 liter i løpe av kvelden. Litt god brus reddet den. Men hva skjer? Noen av gutta har sagt jeg sitter og venter på det, som forsåvidt er sant, men har man først stappa det i seg så skal det vel virke? Det er prima varer også, det vet jeg!
Jeg er relativt deprimert og en smule sosial angst, rusmidler har på en måte vært redningen min de siste årene.

Må nevnes at jeg har en tendens til å gjøre det samme med sopp og andre psykedelika, venter i spenning, rett og slett gleder meg en del. Men har dette egentlig noe å si? Ødelegger jeg med tankevirrvarret mitt?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Høres ikke ut som MDMA når det tar 2-3 timer før comeup. Sikker på at du ikke har fått noe PMA/PMMA eller lignende? Sosial angst har ingenting å si. MDMA funker bedre mot angst enn mest potente benzodiazepinene. Man får en trang til å snakke med folk. Uansett hvem. Dette er hovedsaklig et empatogen, med svake psykadeliske effekter.

Og jeg personlig tar gjerne doser på 0,3-0,5g før jeg føler meg fornøyd. Tar 20-30 min før comeup'en begynner og ca. time før jeg har full effekt, helt etter om det er ren MDMA eller hvilken type tablett.

Dessuten gir ikke MDMA meg noe ubehag. Jeg blir helt rolig, men veldig pratesjuk og kosen. Det er bare deilig. Du kan eventuelt ta en liten dose benzo før du tar en dropp og vær helt sikker på det er MDMA du har fått. EZ-testkit er fint å ha.

Kan legge til at jeg er rundt 175cm (+/-) og 71kg.
Sist endret av Mexxy; 12. juli 2015 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Er 99% sikker på at det var MDMA alle gangene. spiser jeg hasj og tar det ofte 2-3 timer før det setter inn. Kan det være noe med min forbrenning da? Og synes det er rart at 230 mg ikke ga meg annet enn massiv klaprekjeve og supersvetten, og ingen tur
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Går du på noen form for medisin? Da tenker jeg mest på antidepressiver og antipsykotika.

Ja, det kan vel være at vi alle reagerer forskjellig, men det er merkelig at det tar 2-3 timer på deg før det kicker inn. Og ikke sammenlign det med oralt inntak av hasj, for den effekten tar nomalt sett noen timer for å kicke skikkelig inn. Siger veldig på. MDMA har tatt maks 1 time før den har full effekt etter oralt inntak. Dessuten skal effekten være digg, sosialt, euforisk, mental våkenhet, mer nærhet til andre og generelt glad. Prøv en liten dose benzo før inntak av MDMA. Nok med 5-10mg diazepam eller noe sånt, helt etter toleranse. Så liten dose vil ikke dempe de positive effekten noe nevneverdig, men den vil i mer eller mindre grad dempe de negative.

Kanskje du tar for lite. Som sagt, så er jeg rundt 175cm og 71kg og tar som oftest ca 0,5g i slengen. Kan det være at du forventer for mye? Hvis du forventer noe mer enn den våkenheten, empatien og euforian, og vil føle en tripp, så må du opp i skikkelige doser. Og da bør man bygge erfaring før man velger å prøve seg på slike store doser.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Droppa 230mg ettersom jeg er en mann på 199 m og rundt 110kg.
Vis hele sitatet...
Dæven, du må være sykt tynn! Knegg.

Men ja, mitt inntrykk er at det gjerne tar en halvtime. Hvordan så "MDMAen" ut?
Tar det 2-3 timer for alle du er med å komme opp? Når begynner du å føle første effekter? Det er normalt å kjenne første effekter etter 20-90 minutter og så tar det gjerne ytterligere 10-20 minutter å komme helt opp.

Har du testet produktet deres? Bruker du noen medisiner?

At du venter på effekte skal ikke hindre det i å virke nei, men det er bedre å gjøre noe annet i mellomtiden om du sitter å venter. Gå deg en tur, se en serie, game, snakk med folk, osv.

Om det definitivt er MDMA du har og du ikke går på noen medisiner så kan du prøve å ta koffein eller en liten (5-10 mg) dose amfetamin med droppet. Selv om det ikke er vanlig så er det en del personer som ikke responderer så bra på helt ren MDMA. Jeg er blant dem.

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Er 99% sikker på at det var MDMA alle gangene. spiser jeg hasj og tar det ofte 2-3 timer før det setter inn. Kan det være noe med min forbrenning da? Og synes det er rart at 230 mg ikke ga meg annet enn massiv klaprekjeve og supersvetten, og ingen tur
Vis hele sitatet...
Klaprekjeve og supersvette er forøvrig et veldig fint tegn på at du har tatt for mye. Problemet kan også ligge her. Prøv lavere dose, f.eks 150-160 mg, som fremdeles er en grei dose til din vekt. Den generelle anbefalingen er 1-2 mg/kg, og selv om de fleste nok doserer i øvre del av skalaen er det mange som responderer bedre på lavere doser. Det er en del som opplever at de positive effektene uteblir ved for høy dosering, mer er ikke nødvendigvis bedre.
Sist endret av randomize; 12. juli 2015 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Husker en gang hvor jeg spiste ett måltid før jeg droppa rundt 120mg. Tok rundt 5 timer før jeg begynte å trippe. Kan du ha fått i deg noe mat 2-3 timer før du droppa mon tro?
Du sier du er deprimert. Bruker du som noen andre her spurte om medikamenter for dette?


Avoid mixing MAOIs and SSRIs.
This can lead to serotonin syndrome and can be dangerous.

Do not mix MAOIs with Stimulants (including MDMA).
This can lead to hypertensive crisis and can be deadly.

SSRIs in Combination with MDMA
Generally reduces the effects of the MDMA significantly.
Vis hele sitatet...
Sist endret av RayMonk; 15. juli 2015 kl. 19:18.