Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1095
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Først av alt, mulig denne burde ligge under "diskusjon" men mod kan flytte om nødvendig.

og mange tar muligens ikke dette spørsmålet seriøst, men dette er faktisk noe jeg begynte å tenke en del på:

Jeg satt akkurat og leste et innlegg i VGD

Jeg begynte å le litt inni meg og tenkte for meg selv; bra det ikke var åpningstider på "tjall" i dag da ^^ der satt jeg litt småskakk og fornøyd.

Da slo tanken meg litt. Om cannabis hadde blitt legalisert, ville det hatt åpningstider på samme måte som øl-salget?
Eller ville politikerene kanskje prøvd å sett at denne (i mitt syn, overformynderipolitikken) kanskje ikke har noe særlig for seg? og hatt døgnsalg/kolonialsalgstider?

Dette er jo såklart bare nysgjerrighet for å se hva folk tenker, da det er lite aktuelt med noe legalisering i nær framtid
Selvsagt blir det samme, eller enda strengere regelverk for "narkotika" som for øl. At butikksalget stenger kl. 20(18) er jo eneste grunn til at vi nordmenn ikke drikker oss i hjel hver dag.

Jeg tror ikke på at vi får noen rasjonell rusmiddelpolitikk her i landet med det første. Avholdsfolket, utelivsbransjen og politi/rettsvesen står for sterkt, og de er livredde for at forbudspolitikken skal mykes opp.
Sist endret av gorm; 11. juni 2011 kl. 21:49.
Sitat av gorm Vis innlegg
Selvsagt blir det samme, eller enda strengere regelverk for "narkotika" som for øl. At butikksalget stenger kl. 20(18) er jo eneste grunn til at vi nordmenn ikke drikker oss i hjel hver dag.

Jeg tror ikke på at vi får noen rasjonell rusmiddelpolitikk her i landet med det første. Avholdsfolket, utelivsbransjen og politi/rettsvesen står for sterkt, og de er livredde for at forbudspolitikken skal mykes opp.
Vis hele sitatet...
flaks at man ikke kan dø av cannabis da

ontopic: mener du om det blir coffeshops? i så fall mest sansynelig slik TS beskriver. men det er jo en mulighet at det blir lovelig å ha med et par "grammere" hjem. så vil jeg tro at det er mulighet for at dette kan kjøpes når som helst , men sefølgelig etter vanlig stengetig slik som på dagligvare butikker.

edit: sikkert en del skrivefeil å litt rotete svar siden jeg ikke helt skjønte spørsmålet , om det var coffeshop eller andre midler han mente. men tviler på at det kommer til å bli en døgn åpen cannabisbutikk om det noen gang blir lovelig.
Sist endret av thesmokey; 11. juni 2011 kl. 22:08.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Trådstarter
altså, tenkte alt fra coffeeshops til kolonialen til bensinstasjon (sistnevnte er naturligvis helt usannsynlig men fortsatt et alternativ ^^ )
Sitat av gorm Vis innlegg
Selvsagt blir det samme, eller enda strengere regelverk for "narkotika" som for øl. At butikksalget stenger kl. 20(18) er jo eneste grunn til at vi nordmenn ikke drikker oss i hjel hver dag.

Jeg tror ikke på at vi får noen rasjonell rusmiddelpolitikk her i landet med det første. Avholdsfolket, utelivsbransjen og politi/rettsvesen står for sterkt, og de er livredde for at forbudspolitikken skal mykes opp.
Vis hele sitatet...
Ehm dette er jo akkurat motsatt og det er bevist. Siden vi har kun enn viss tid og kjøpe og drikke alkohol på bøtter vi ned i store mengder for og oppnå størst mulig rus før alkoholsalget stenger.
Og vi ser kraftig forskjell på Norge og land med en mere liberal drikke lov og lange serverings tider.
Vi har mere vold, mere kraftig beruset personer, mere slagsmål (da vi sammler alle dritingse ute halv 3) istede for og spre folk utover med en åpen sjenke tid.
Selv har jeg opplevd rett før stenge tid i Norge flere ganger "ey 3 shots vær før de stenger" Hvor i utlandet hvor barer har vært åpen til 4-6 på morgen har jeg eller venner aldri konsumert shotter rett før vi går men heller trappet drastisk ned da man har drukket over en lang tid.

Så og sammenligne dette med en evt serverings tid på cannabis er drøyt. Dette ville forsåvidt også senket salget av alkohol da flere ville nytet cannabis istede for alkohol.
Jeg mener at cannabis bør avkriminaliseres, og legaliseres for salg på visse utesteder. Når man da har kjøpt kan man bare røyke innenfor et gitt område som tilhører utestedet (type uteservering). Noe mer hadde ikke fungert i Norge i dag...

At man skal selge det på butikken på lik linje med alkohol er et konsept jeg ikke helt klarer å forestille meg. Håper jo selvfølgelig at den norske befolkningen kan få et annet forhold til cannabis, og at det på sikt kan bli en allmenn erstatning for alkohol, men før det skjer må nok et par generasjoner dø, og alkoholindustrien avkommersialiseres. Lykke til med det
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jellow Vis innlegg
Når man da har kjøpt kan man bare røyke innenfor et gitt område som tilhører utestedet (type uteservering). Noe mer hadde ikke fungert i Norge i dag...
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Det ser da ut til å fungere ganske bra slik det er nå (bortsett fra den «ulovlig»-biten); folk forbereder seg godt, kjøper inn god mat og drikke, setter på film/musikk, har en fantastisk opplevelse, og skriver om det på nFF? (Eller bruker det bare som avslapping, men dette også i kjente omgivelser som hjemmet)
Håper jo selvfølgelig at den norske befolkningen kan få et annet forhold til cannabis, og at det på sikt kan bli en allmenn erstatning for alkohol, men før det skjer må nok et par generasjoner dø, og alkoholindustrien avkommersialiseres. Lykke til med det
Vis hele sitatet...
Hvordan ser du for deg sistnevnte? Virker meget lite trolig at noe slikt skulle skje.