Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2039
Hei!

Jeg tror jeg er blitt svindlet. Har forhåndsbetalt en xbox 360 elite fra en privatperson på www.avforum.no. En side jeg har handlet veldig mye fra av seriøse privatpersoner. Hadde dialog via e-mail med fyren, som dagen etter at jeg hadde betalt til hans konto, skrev han hadde sendt xbox`en, og oppga et for kort sendingsnummer som begynte på 10, som ble konkludert ugyldig når jeg har søkt på posten sine sider!

Jeg har "navn" om det er han da.. samt kontonummer å gå etter. Hva er mine sjangser til å få tak i han? Bør dette anmeldes? Har jeg lov og grisebanke fyren om jeg finner ut hvem han er? (heh.. neida) Om jeg anmelder han, har politiet lov til å sjekke eier av kontonummer?

Trenger litt tips og råd her, dette skal han faen ikke slippe unda!!
DU kan sjekke eier av kontonommert i banken.
Sikkerhetsklarert
Om du anmelder han så har politiet mulighet til å finne ut navn utifra kontonr.

Jeg har handlet en del på avforum.no selv, du kan jo sjekke hvor lenge brukeren har vært aktiv der, og om han skriver mye, i såfall så er det lite trolig at han gidder å "risikere" ryktet sitt der. Har du forsøkt å søke opp nummeret hans og så ringe?
Hvor lenge siden er dette? Sporingsnummeret dukker ikke opp på postens sider med en gang. Tok 1 døgn før sporingsnummeret til pakken min fra Komplett.no virket=)
hvor langt er nummeret på posten?

skal se noe slik ut:

3707050905832653
Det kan jo hende han har brukt en annen leverandør. Hør med han før du eventuelt går via politiet.

Hvor lenge siden er det han "sendte" varen?
Jeg har ikke banken hans, bare kontonummer. Aner ikke hvilken bank han bruker!

Angående AVforum, har han aldri skrevet noe, og har kun lagt ut en annonse. Så er ingenting hente der

Sendingsnummeret jeg fikk var: Hei, da er pakken sendt! sporing: 10 203 549 5 NO

Noe som virker som et posten sendenummer med NO til slutt.. men skal starte på 37 og være lenger!

Har prøvt å ringe han flere ganger, men han tar ikke telefonen, svarer ikke på e-mail og svarer ikke på meldinger på AVforum! Han sendte fredag morgen, og sendenummeret får jeg opp melding om er ugyldigt i dag, mandag kveld! Så her sitter jeg. Skjer det ingenting i morgen, får jeg vurdere en anmeldelse, er dere ikke enig?
Ville vente ihvertfall til onsdag før jeg gjorde noe, ting kan ta tid. Om han sendte det på fredag er det ikke sikkert pakken har tatt turen vekk fra postkontoret engang enda. Ta deg litt tid, og blir du paranoid av å kjøpe på nett, foreslår jeg deg å la være...
sm102035495no

sporing.
Jeg tenkte bare jeg skulle legge til at vekta passer rimelig bra den også. Jeg kjøpte nettopp en Xbox 360 (dog premium, men det har nok nada å si), og vekten var omtrent den samme.
Jeg tror nok ikke at du har blitt lurt
Å legge ut sendingsnummer er vel ikke det smarteste en kan gjøre?

Hvem som helst kan jo møte opp tidligere enn deg og plukke opp pakken på postkontoret nå.
Treffer du på ei på posten som litt peiling på hva de skal gjøre iblis så ber de jo fort om legitimasjon. Men synes du var raskt ute med å rope "svindel, svindel" i denne saken. Gi posten litt tid til å registrere noe sporingsdata før du blir redd.
Alle smartpost-pakker ser vel omtrent slike ut SM123456789NO og i hans tilfelle var nok smartpost smarteste måte å sende den på. Slapp av dude, han sendte den kanskje igår? Neste gang gir du det et par dager før du konstaterer at det er svindel.
Sitat av iblis
Å legge ut sendingsnummer er vel ikke det smarteste en kan gjøre?

Hvem som helst kan jo møte opp tidligere enn deg og plukke opp pakken på postkontoret nå.
Vis hele sitatet...
Man trenger vel ærlig talt et postkontor å komme til?
Sitat av Max-Mekka
Man trenger vel ærlig talt et postkontor å komme til?
Vis hele sitatet...
Jepp, dagen pakken leveres står det noe àla dette:

"Pakken ankommet Oslo postkontor .
Pakkeseddel sendt ."

Såeh .
Beklager guys, jeg var nok litt for kjapp på avtrekkeren. Men flere her kommenterer at det er posten sin feil, og det er jo nettopp det det ikke er! Personen som sendte pakka skrev ikke det fulle og hele sendingsnummeret, så derfor fikk jeg opp ugyldig sendenummer hele 3-4 døgn etter han hadde sendt pakka! DERFOR begynte jeg å freake. I lag med at han IKKE svarte på mailhenvendelser skrevet fredag, lørdag, søndag, mandag. Meldinger skrevet på AVforum.no flere ganger. Prøvt å ringe han flere ganger uten å få svar. Samt at han var en helt nyregistrert bruker på AVforum uten et eneste innlegg, en yahoo.no emailadresse, etc. etc. Så vart jeg alt i alt veldig skeptisk!!

Men så skal det sies at jeg også var litt for kjapp på avtrekkeren selv, da jeg forhåndsbetalte selv om alle disse tingene sa imot meg fra første stund!

Men pakken ankommer nå, og jeg håper det står bra til med den. Har sendt mail og forklart diverse til selger, og regner med han skjønner reaksjonen min godt, alt i alt! Men takk for mye god respons! Flotters forum dette