Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 547
Her på skolen vår har administrasjonen funne ut at vi MÅ vere på skolen hele førebuingsdagene. Det jeg lurer på, har de lov til å holde oss her ?
Hvilke rettigheter har vi ? Vi får fravær om vi ikke er her til enhver tid.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Crimatix
Her på skolen vår har administrasjonen funne ut at vi MÅ vere på skolen hele førebuingsdagene. Det jeg lurer på, har de lov til å holde oss her ?
Hvilke rettigheter har vi ? Vi får fravær om vi ikke er her til enhver tid.
Vis hele sitatet...
Du har rett på Internett og data under forbredelsen. Altså kan de holde dere der så lenge det er tilstrekkelig med dtamaskiner.
Edit pga #2 sitt svar.

Ja, det er helt sant. Hvis skolen har alt dere trenger til forberedelsene har de grunn til å holde dere på skolen. Hvis de i tilegg har hatt dårlig erfaring med å sende elevene hjem så kan jo dette også være en grunn.

Men dere har skolegang fra 08:00-15:00 eller no slikt? Og da kan skolen holde dere der, men det er jo egen vilje da. DU KAN gå hjem å forberede deg, men da må du ta konsekvensene.
Sist endret av Clr; 5. juni 2008 kl. 14:49.
Er det forberedelsedagene til ... hva? Muntlig? Hvis ja, glhf å forberede deg på skolen i 48 timer. Opplysningene vi har fått oppgitt under forbereding til muntlig er at vi kan bruke hvilket som helst hjelpemiddel, hvor som helst under forberedelser til muntlig.
Kommer dog an på om det er nakkeskudd-metoden som du har 30 min forberedelse eller 48 timer, sistnevnte er de tjeg har snakket om over.
Sist endret av Spelly; 5. juni 2008 kl. 14:50.
Sitat av Clr
Et spørsmål... Hva mener du med førebuingsdagene? :P Er ikke så god på nynorsk!
Vis hele sitatet...
Forberedningsdagene
Ja det er muntlig/praktisk eksamen i visuelle kunstfag.
Bare lurte på om vi faktisk MÅ møte opp, noe vi faktisk må gjør etter hva jeg har forstått..
Har forberedningsdag imorgen og mandag, eksamen på tirsdag.