Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3508
Hei, jeg sitter her og betaler i dyre dommer med Netcom YoungTalk abonnement og vil gjerne bytte. Som sikkert mange andre der ute blir jeg tullerusk av alle de forskjellige valgene, så jeg spør dere; hva mener dere er det billigst mobilabonnementet?
Jeg bruker mobilen mest til å ringe, sender ikke så mye meldinger
One call da får du 120 gratis ringeminutter og 90 gratis sms=)
Sist endret av lille___meg; 23. februar 2008 kl. 20:45.
Stikk inn på http://www.telepriser.no/ så ser du kva som er billigast for deg.
Som sagt One Call! Etter de 120 gratis ringeminuttene er det fremdeles ganske billig å ringe!
Jeg har hørt at one-call er billig og. Eneste her er jo at du må kjøpe mobilen utenom.
Det er jo et faktum at mobiler uten abb. er dyre.
For at det skal bli billigere en young talk, må du kjøpe en mobil som er billigere en 2401,-
Og dette er hvis du ringer mindre en 120Minutter, og sender mindre en 90sms.
Så hvis du skal få det billigest mulig, er det lurt å sette opp mangen forskjellige abb. Finregne på det.

Men Når sant skal sies, så er det bortkastet tid å bytte abb. pga noen kronestykker.
Du bruker mere penger på mere unødvendige ting på et år.

Hvis du er så økonomisk, så drikker du vell ikke annet en vann, og spiser ikke annet en mat som er på tilbud(selvfølgelig den billigeste maten av det som er på tilbud).
Sist endret av Rellativ; 23. februar 2008 kl. 21:09.
har ucan2, det er drit bra. sjekk det opp fikk gratis mobil
Hvis du kjøper mobil med abb og synes du har gjort et kjempekupp (i forhold til naboen som kjøpte samma telefonen for dobbelt så mye - uten abb) så har du ikke skjønt dealen med sponset mobiltelefon. Hele greia går jo ut på å selge deg en telefon med billig pris i butikken + en månedlig avgift. Meen, legger du på den månedlige avgiften så har du omtrent samme prisen som om du hadde kjøpt uten abb. I tilleg kommer da ringeminutter og sms. Butikken og teleoperatørene samarbeider og 'lurer'/frister kundene med billig salgspris der og da.

Så i de aller fleste tilfeller vil det lønne seg å kjøpe mobil uten abb og skaffe seg et billig abb uten månedsavgift. Du vil i alle tilfeller betale ca fullpris for telefonen så det er billige ringepriser som vil avgjøre hvor mye det faktisk koster å ha telefonen det første året. Med andre ord - et billig abb + fullpris telefon = den beste dealen for kunden.

Og Youngtalk er ikke så bra som enkelte skal ha det til. Relativt stive ringe- og meldingspriser, så med et billigere abb kunne du fått mer for pengene. Dessuten så bruker ikke alle meldinger og ringeminutter for 200 i mnd, så det vil være vaste of money for noen.
Sist endret av emphi; 24. februar 2008 kl. 01:00.
Hmm.
Slenger meg på denne!
Har Telenor Ringkontant nå.

Lurer på å bytte til One Call faktura?
Vil dette lønne seg, vil beholde det samme nr.

Bestill i dag og få gratis etablering og gratis overføring av ditt nummer!
Vis hele sitatet...
Se der ja.

Men en ting til: Jeg har fri-familie, ringer en del til foreldrene mine så vet ikke jeg, er 120 min raskt å ringe?
Uten foreldrene mine ringer jeg særs lite..
Sist endret av PolkagrisLaila; 24. februar 2008 kl. 01:14.
Nå skal jeg anta at Telenor Ringkontant er kontatkont - det høres i alle fall sånn ut. Da vil det så og si GARANTERT lønne seg å skaffe et etterfakturert abb - uansett! Stivere ringepriser enn kontantkortene skal du lete lenge etter...

EDIT: Hvis du ringer mer enn 120 minutter, altså 2 timer til foreldrene dine i løpet av en måned - så lønner det seg nok å forbli telenor kunde i alle fall. Men å bytte abb til et med snillere ringepriser enn kontantkort vil nok uansett lønne seg.
Sist endret av emphi; 24. februar 2008 kl. 01:16.
Sitat av emphi
Stivere ringepriser enn kontantkortene skal du lete lenge etter...
Vis hele sitatet...
Jævla sant det!

Har alltid vert litt skeptisk på abonent jeg.
Og One Call virker litt..tja.. "IT'S SOO [COLOR=Magenta]INCREDIBLE[/COLOR]!"?

Noen andre som er bra?
ville gått for one call.. ringer du mindre enn 2 timer i mnd og sender under 90sms så betaler du 0kr... og prisene etter dette er bra.
får dekka telefon fra jobben, ellers hadde jeg gått for one call.
Dama halverte mobilregningen da hun gikk over fra chess.
polkagris:
tingen med onecall er at etter gratisminuttene så blir det jævlig dyrt. Det blir ikke billig igjen før du har ringt over 400 minutter, og selv da blir de prisene slått av andre opperatører.
Du sier at du ringer mye til foreldrene dine? jeg har hvertfall ucan2 og da ringer jeg gratis og sender gratis sms til alle netcom kunder (vet ikke hvor mange det er per i dag, men det er hvertfall nok for meg). så hvis ikke foreldrene dine har netcom allerdede, så burde de skaffe seg ucan 2 også.
luring:
Onecall: Samtalepris pr min etter 120 min pr mnd 0.80,-

Telenor Ringkontant: Minuttpris samtaler til Telenor- og djuice mobilkunder 0,99
Minuttpris samtaler til fastnett/andre mobilnett 1,49

Telenor er grisedyrt!
det er jo ganske enkelt å velge nå da..
Telepriser.no

Fyll inn ditt forbruk og se hva som blir billigst.
120 ringeminutter i måneden er i alle fall en god del mer enn jeg bruker, og sikker for en del andre her også. 90 sms klarer jeg fint å bruke opp på en måned - men er ofte under også på en måned. For mitt forbruk på ca 40-60 ringeminutter og mellom 50-200 sms i måneden er One Call Faktura klart billigst. (I følge telepriser.no vil det bli mellom 0 og 46 kroner i måneden.)

Forøvrig er det verdt å merke seg at telepris kalkulatoren er stilt inn på ringeminutter per UKE, og ikke måned, som i alle fall jeg trodde først. Ble veldig overraska da jeg fikk en pris på over 300 i måneden for One Call Faktura med 60 ringeminutter i det jeg trodde var måneder. :P
Sitat av Atle
det er jo ganske enkelt å velge nå da..
Telepriser.no

Fyll inn ditt forbruk og se hva som blir billigst.
Vis hele sitatet...
Helt riktig!

Hver i sær må analysere ringe- og sms-mønsteret sitt etc, og så legge dette inn i kalkulatoren.

Den har ikke "Fri familie" funksjon, men det er jo bare å kjøre brutto forbruk i en runde og så "utenomringing" på det dyre alternative med "Fri familie".

Min erfaring er at vilkårene endrer seg stadig og nye leverandører kommer til. Det kan derfor være lurt å kjøre testen med jevne mellomrom.
Fikk min første OneCall regning forrige uke. Hele 103,30 kr! Det er en tredjedel av hva jeg betalte da jeg hadde konkursrammede Nutel.

OneCall er ikke en sånn type "kjempebillig-går-snart-konk-opplegg". Det er en ganske bra strategi de har brukt, og de hadde ikke kjørt reklame på TV dersom de var useriøse.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av emphi
Hvis du kjøper mobil med abb og synes du har gjort et kjempekupp (i forhold til naboen som kjøpte samma telefonen for dobbelt så mye - uten abb) så har du ikke skjønt dealen med sponset mobiltelefon. Hele greia går jo ut på å selge deg en telefon med billig pris i butikken + en månedlig avgift. Meen, legger du på den månedlige avgiften så har du omtrent samme prisen som om du hadde kjøpt uten abb. I tilleg kommer da ringeminutter og sms. Butikken og teleoperatørene samarbeider og 'lurer'/frister kundene med billig salgspris der og da.

Så i de aller fleste tilfeller vil det lønne seg å kjøpe mobil uten abb og skaffe seg et billig abb uten månedsavgift. Du vil i alle tilfeller betale ca fullpris for telefonen så det er billige ringepriser som vil avgjøre hvor mye det faktisk koster å ha telefonen det første året. Med andre ord - et billig abb + fullpris telefon = den beste dealen for kunden.

Og Youngtalk er ikke så bra som enkelte skal ha det til. Relativt stive ringe- og meldingspriser, så med et billigere abb kunne du fått mer for pengene. Dessuten så bruker ikke alle meldinger og ringeminutter for 200 i mnd, så det vil være vaste of money for noen.
Vis hele sitatet...
Feil. Jeg har kjøpt 2 mobiler på denne måten du snakker om her og har spart over 500kr hver gang. Pluss at jeg har fått en ganske gunstig "nedbetaling" av mobilen. Jeg har heller aldri brukt abbet som følger med mobilen, bare betalt de faste mnd-avgiftene og likevel spart 500-1000kr.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bare så det er sagt så er Onecall en helvetes gjeng horer om du ikkje er punktlig som faen med å betale regninger. Det er gjerne baksiden av medalja. Utover det har eg ingenting å utsette på dei, heilt ok og leverer nøyaktig det dei lover.
Har selv hatt One Call i snart 1 år og har ikke noe å utsette på de.
Sitat av luring
har ucan2, det er drit bra. sjekk det opp fikk gratis mobil
Vis hele sitatet...
Samme her, men vurderer og bytte, ettersom mobilregningene mine alltid havner på ca. 500 kroner.
Hadde chess før dette, da lå regningen min på 1500,- hver måned, det vil si at jeg nå sparer 12 000 i året på og bytte fra Chess til Netcom. Grunnen til at jeg sparer så mye er tjenesten "sms mania" som netcom tilbyr, hvor du betaler rundt 200,- for 1000sms. Dette lønner seg for meg ettersom jeg skriver over 1000 meldinger hver måned. Ringer for det meste rundt 2 timer i måneden.

Når jeg ser på prisene til One Call lurer jeg på om det faktisk kan være 100-150 kroner og spare der, så nå har jeg litt lyst og bytte.
Onecall.. genial og billig
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Leste litt på ett av abonomentene til Onecall, 90 sms og 120 gratis ringeminutt per månede, UTEN noe fast månedsbeløp? Dette kan ikke stemme...
Sitat av spelley Vis innlegg
Leste litt på ett av abonomentene til Onecall, 90 sms og 120 gratis ringeminutt per månede, UTEN noe fast månedsbeløp? Dette kan ikke stemme...
Vis hele sitatet...
man må betale startavift på de gratise ringeminuttene...
Talkmore fastipris
349 el noe i mnd
100 sms
og 3000 ringeminutter.
0 i oppstartsavgift
Sitat av pomba88 Vis innlegg
Talkmore fastipris
349 el noe i mnd
100 sms
og 3000 ringeminutter.
0 i oppstartsavgift
Vis hele sitatet...
Denne skal nok jeg prøve. Er det en ting jeg gjør så er det å ringe mye. Skal regne litt på det. Blir enten denne eller one call sin med 1500 ringemin. Om jeg faktisk ikke ringer mer enn det i måneden, så kan jeg alltids bruke den 50 lappen på noe helt annet:P
Hehe sant sant
Jeg er iværtfall veldig fornøyd med det