Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2243
Har sett det finnes programmer som kan gjøre budgivinga på ebay lettere, finnes det noe tilsvarende for qxl?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Q. Hvordan lar jeg systemet gi bud på mine vegne hvis mitt bud blir slått?
Vi anbefaler deg å benytte "autobud" når du avgir ditt bud - da vil systemet automatisk by på dine vegne opptil budet du oppga eventuelt er slått! På denne måten slipper du å sitte å følge med i budrunden!

Det eneste du trenger å gjøre for å aktivere Autobud er å skrive inn det høyeste budet du er villig til å gi, før du klikker "Gi ditt bud" på gjenstandssiden.

Når du gir ditt bud nederst på gjenstandssiden, angir du ditt maksimale bud. Tast derfor inn det høyeste budet du er villig til å gi for varen og systemet vil automatisk by på vegne om noen andre kommer inn og slår ditt vinnende bud, helt inntil ditt maksimale bud også er slått. Du kan da, om du ønsker, ytterligere forhøye ditt bud ved å by på nytt herfra eller sette et enda høyere autobud.
Vis hele sitatet...
Kilde.

Ser ut til at QXL allerde har denne funksjonen inne..
Dette blir ikke det samme egentlig, ganske likt men det mangler det viktigste.
Hvis det er 2 budgivere på ett objekt og den ene leder og TROR at den andre har sluttet å by, altså at man slutter å by leeeenge før man har nådd sin maxpris på objektet, det er da denne Sniperen skyter inn budet 2 sekunder før auksjonen er slutt..

Poenget med sniperen er jo at "hvermansen" ikke vet at det finnes noe sniperprogram, da vinner man lett auksjoner!

edit;
hinsides dårlig forklart
Sist endret av Eplepepsi; 19. oktober 2007 kl. 19:14.
er dette lov på ebay eller finn?
De burde lage til en slik effekt som nesten alle sider som krever registrering har for tiden. Slik at man får opp et bilde å må skrive av tegnene i en tekstboks hvis man skal gi bud. Er ikke så aktiv i onlige budrunder selv, men dette hørtes temmelig sleipt ut
Siste 5 minutter av en auksjon
- Hvis et bud legges inn i de 5 siste minuttene av en auksjonen, vil QXL
forlenge auksjonen med 5 minutter for hvert bud.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Benson
Siste 5 minutter av en auksjon
- Hvis et bud legges inn i de 5 siste minuttene av en auksjonen, vil QXL
forlenge auksjonen med 5 minutter for hvert bud.
Vis hele sitatet...
Ebay har vel ikkje den funksjonen. Dei ender auksjoner sharp når tida er ute, og derfor funker sniping.

Så qxl har tatt antisniping-tiltak i bruk...
Sitat av vidarlo
Ebay har vel ikkje den funksjonen. Dei ender auksjoner sharp når tida er ute, og derfor funker sniping.

Så qxl har tatt antisniping-tiltak i bruk...
Vis hele sitatet...
Mulig, men nå var det QXL som var aktuelt her.
Sitat av Benson
Siste 5 minutter av en auksjon
- Hvis et bud legges inn i de 5 siste minuttene av en auksjonen, vil QXL
forlenge auksjonen med 5 minutter for hvert bud.
Vis hele sitatet...
Ah, det er jo ganske genialt. Mye mer lettvint enn mitt forslag hvertfall
Synes det hørtes ut som en bra ordning, rart at ikke Ebay kjører samme rutiner.
Den der 5 minutt regelen til qxl er et meget bra tiltak, men jeg må nok innrømme at den har irritert meg grønn flere så en gang. Ufattelig irriterende når man vil kjøpe en vare og det hele tiden sitter en eller annen på den andre siden og kappes med deg.

Du får vel nøye deg med å være blant de første som legger inn bud, for så og legge inn et maksbud og håpe på at folk blir litt de-motivere siden de ikke vet hva som er ditt maks bud. Det er som regel de første (med maks bud) som vinner. :P