Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1405
Noen som har erfaring med å miste nødpass?

Må ha et nytt nå pga jeg plutselig fant ut jeg skulle reise. Dessverre ser det ut som damen har kastet det forrige nødpasset mitt, som jeg leser nå skulle vært innlevert etter forrige reise. Var ingen på politikontoretpå gardemoen som sa at det måtte innleveres etter reise, bare at det kun gjaldt for den turen... det er nesten 2 år siden. Er redd jeg nå kan bli nektet nytt nødpass og miste masse penger..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.politiet.no/tjenester/pass/nodpass/

Ut frå det politiet skriv er det tenkjeleg. Du må nesten kontakte politiet. Har du gode grunner kan det tenkast du får.
Hvorfor har du ikke klart å fikse vanlig pass når du har hatt to år på deg siden sist? Som du sier gjelder nødpass kun for den turen du får det til , så det her burde du ha tenkt på litt før... Nødpass er ikke noe man får i hytt og pine men kom deg på et passkontor snarest og søk om et nytt om dere reiser denne uka, hvis du har lenger tid på deg så fiks et vanlig pass , det må du jo uansett før eller seinere.
For rundt 10 år siden mistet jeg nøpasset og måtte ha nytt, de ble litt grinete men jeg måtte bare fylle ut ett skjema om tap av passet så fikk jeg nytt.
Men husk å skaff nødpass før du er på flyplassen der kan det fort ta flere timer, helst kontakt passkontoret ditt i dag.
Tusen takk for svar folkens. Er fullt klar over at dette er et problem jeg har påført meg selv. Har fikset time på passkontoret mandag og reiser på tirsdag, så får krysse fingrene.
Jeg fikk nødpass etter mye om og men. De måtte ringe et par jurister men så gikk det greit.

God sommer!
Men sørg nå for å skaffe deg pass når du kommer hjem!

Med historikken din er det nær 100% sikkert at du ikke får flere nødpass, så til neste tur bør du ha ting på stell.
Sitat av doseren Vis innlegg
Men sørg nå for å skaffe deg pass når du kommer hjem!

Med historikken din er det nær 100% sikkert at du ikke får flere nødpass, så til neste tur bør du ha ting på stell.
Vis hele sitatet...
Takk for belæringen. Fikk samme preken hos passkontoret. Jeg bestilte ordinært pass samtidig som jeg fikk nødpasset, ellers hadde jeg ikke fått det. Leverer inn nødpasset så snart jeg er tilbake på berget.