Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1557
Hei freakz!

Jeg har ekstremt lyst til å bli husokkupant. Mest fordi jeg ønsker frihetsfølelsen, litt motivasjon kommer av opprørstrang.
Ønsker at dette kan bli en mulighet til å leve det enkle liv, som så mange idylliserer, samtidig kan jeg få tid og overskudd til å dyrke interesser jeg alltid har ønsket.

Alle byrder og ansvar er jeg villig til å ta. MEN. Mitt største men, er at jeg egentlig deler svært få av husokkupanters definerende politiske syn, som jeg egentlig bare forbinder med identitetsskapning. Er det et must med venstrevridde meninger for å bli med i den kule gjengen? Eller er det takhøyde for at pragmatisme og sunn balanse i dette gjøkeredet? Egentlig, nå som jeg skriver dette, innser jeg at mine synspunkter forhåpentligvis bare bidrar til en sunn balanse.
Interessene mine ellers sammenfaller ganske greit husokkupanterers, tror jeg.

Praktiske tips, erfaringer hadde jeg satt stor pris på!
Sist endret av anon348863510; 20. oktober 2015 kl. 15:23.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg tror ikke du skal være så ivrig etter å sette deg selv som benchmark for sunn fornuft.
For meg selv virker dette fornuftig, det er vel det viktigste?

BTW. Plis spar etikkpisset, husokkupering er såpass grenseland at det bare blir gode argumenter vs gode argumenter. Dessuten bryr jeg meg lite om hva andre mener (ref navnet mitt)
Sist endret av anon348863510; 20. oktober 2015 kl. 16:09.
Folka som okkuperer hus er gjerne godt over gjennomsnittlig politisk engasjert, og som du selv sier, ganske langt over på venstresiden av det politiske spekteret. Det vil nok være problematisk å bo i et slikt fellesskap hvis man for eksempel er en høyrevridd kapitalist som driter i hva alle andre mener. Det er jo greit å ha noe til felles med de man bor sammen med, foruten det at man alle ønsker et gratis sted å bo.