Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 763
trenger e batch script som mapper skal mappe opp en stasjon som krever brukernavn og passord og så kopiere en mappe til mappe på lokal disk (og erstatte mappa som ligger der fra før med samma navn).
denne jobben skal også gå automatisk hver morgen kl 07:00.

grønn på batch scripting men forsøkt meg med:

net use t: \\ip-adresse\Program "passord" /user:brukernavn
xcopy t: \mappepat\* f: \lokalmappe\lokmappe\ /y /s

får den til å kjøre ser det ut til, men om tester den gang nr 2, får jeg feilmld: System error 85 has occurred. The local device name is already in use.

må vel får scriptet til å disconecte stasjonen det den mapper opp også antar jeg, hvordan får jeg til det?
og videre hvordan kan jeg få dette til å kjøre automatisk hver morgen kl 07:00?

takknemlig for bistand!
Sist endret av klett; 23. oktober 2007 kl. 11:41.
Tror det hadde vært mulig å få med seg meninga om du hadde mer tegnsetting. Jeg måtte gi opp. =/
Sist endret av Praetox; 23. oktober 2007 kl. 11:44.
får å få den til å starte klokka 7 hver morgen så kan du vel bruke Shceduler elns. men resten du spør etter kan jeg ikke hjelpe deg med da jeg er grønnere når det gjelder batch
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det ikke fordi stasjonsbokstaven T allerede er i bruk, fra forrige gang du starta kommandoen?
Trådstarter
34 0
hva er Shceduler elns. ? og hvordan gjør jeg det?
Sikkerhetsklarert
sett inn "net use t: /d /y" øverst i scriptet.
da sletter den oppmapping til t: (i tilfelle den allerede var oppmappet)
Trådstarter
34 0
Sitat av Ond^Sofa
Er det ikke fordi stasjonsbokstaven T allerede er i bruk, fra forrige gang du starta kommandoen?
Vis hele sitatet...
jo, er nok, det. Men hva skriver jeg så for å får scriptet til å fjerne stasjonen etter er mappen opp og kopieringsjobben utført?

Sitat av Pjukern
sett inn "net use t: /d /y" øverst i scriptet.
da sletter den oppmapping til t: (i tilfelle den allerede var oppmappet)
Vis hele sitatet...
takker prøver det.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Scheduler elns er en funksjon i Windows som lar deg planlegge når program skal starte.
http://support.microsoft.com/kb/308569
Trådstarter
34 0
nå ser scriptet slik ut:

net use t: /d /y
net use t: \\ip-adresse\Program "passord" /user:brukernavn
xcopy t: \mappepat\* f: \lokalmappe\lokmappe\ /y /s

med får fortsatt:
System error 85 has occurred. The local device name is already in use.

hva gjør jeg feil?

Sitat av Ond^Sofa
Scheduler elns er en funksjon i Windows som lar deg planlegge når program skal starte.
http://support.microsoft.com/kb/308569
Vis hele sitatet...
takker, men hmmm, er snakk om ein win200sever dette, og da blir det vel værre eller??
finner den iallefall ikke der den burde vært.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
/user:domene\brukernavn eller user:datamaskinnvn\lokalbruker.

Brukeren må vere oprettet på maskinen du mapper opp stasjonen eller du må bruke domene brukenavn.
Trådstarter
34 0
takker for hjelp. Nå fungerer det, og kjøres automatisk hver morgen.

bare litt usikker på om scriptet er rikgig satt opp slit at mappa som kopieres overskriver gårsdagens mappe?

etter jeg har kjørt scriptet opplever jeg nemlig at mappene ikke er like store, dv si målmappe er noe mindre?

net use t: /d /y
net use t: \\ip-adresse\Program "passord" /user:brukernavn
xcopy t: \mappepat\* f: \lokalmappe\lokmappe\ /y /s