Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1415
Sitter her og vurderer å kjøpe meg et domene. Jeg så først på active24 og det var like før jeg bestilte domene til 550kr. Etter å ha hørt mye dritt om de gikk jeg inn på www.domeneshop.no og fant noe en del billigere.

De skal ha 97kr i året for domene. Videre har de en rekke pakker alt fra 20kr - 95kr per måned alt ettersom.

Altså for en samlet pris på ca 340kr i året får jeg:
50Mb diskplass for websider
ubegrenset trafikk
ubegrenset med epost adresser.
Spam og virus filtrering av epost
Det er også en rekke ting jeg ikke får som jeg heller ikke vet om jeg får bruk for. Er dette virkelig nødvendig?

Det jeg lurer på er om dette er en god pakke med en god pris for en som skal bruke siden til å legge ut noen bilder, sanger, annet egen laget materiale og eksperimentere med web?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
50MB blir fort lite om du skal ha bilder og musikk. Bortsett fra det så er domeneshop knall levrandør som absoulutt leverer meir enn dei reklamerer med, og som har ekstremt god kundeservice. Ikkje eit vondt ord å sei om dei folka etter å ha vore kunde der ei god stund.

Though, dei er dyre, fordi dei har eminent service og oppetid.

Skal du ha leikeplass og filehost ville eg heller gått for t.d dreamhost eller annan amerikansk hoster. Du får litt høgare latency, litt mindre oppetid, men mange hundre ganger samme plassen for samme prisen.
Hvis du er nybegynner kan det være like greit med gratis plass..
www.home.no (liten plass, dårlig oppetid til tider, men ingen reklame.
www.php1h.com (stor plass, bra mysql og php tilbud, bra oppetid men jevla teit reklame ordning.)
FInnes mange flere! (også en egen tråd på nff)
Sist endret av Downy; 7. oktober 2007 kl. 19:28.
Sitat av Downy
Hvis du er nybegynner kan det være like greit med gratis plass..
www.home.no (liten plass, dårlig oppetid til tider, men ingen reklame.
www.php1h.com (stor plass, bra mysql og php tilbud, bra oppetid men jevla teit reklame ordning.)
FInnes mange flere! (også en egen tråd på nff)
Vis hele sitatet...
Det blir for amatør med xxxx.home.no i likhet med piczo, tripod osv. De kan vel heller ikke brukes til epost, noe som er viktig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom du (eller andre) vil ha billig dreamhost-opplegg så kan du bruke promo-kode freakforum2

Den gir 97$ rabatt på 1-års abbonement, og prisen på ett år blir da 22$...

Bruker dreamhost sjølv, og det er heilt ok.
Sitat av vidarlo
50MB blir fort lite om du skal ha bilder og musikk. Bortsett fra det så er domeneshop knall levrandør som absoulutt leverer meir enn dei reklamerer med, og som har ekstremt god kundeservice. Ikkje eit vondt ord å sei om dei folka etter å ha vore kunde der ei god stund.

Though, dei er dyre, fordi dei har eminent service og oppetid.

Skal du ha leikeplass og filehost ville eg heller gått for t.d dreamhost eller annan amerikansk hoster. Du får litt høgare latency, litt mindre oppetid, men mange hundre ganger samme plassen for samme prisen.
Vis hele sitatet...
Enig i at 50Mb kan bli litt lite, men satser heller på å oppgradere etterhvert som det blir nødvendig. Hvis min hoderegning er korrekt ligger dreamhost på ~35 kr per måned, noe som foreløpig akkurat går ut av budsjettet mitt. men sammenlignet med lagringsplassen ser jeg absolutt poenget ditt.

Sitat av vidarlo
Dersom du (eller andre) vil ha billig dreamhost-opplegg så kan du bruke promo-kode freakforum2

Den gir 97$ rabatt på 1-års abbonement, og prisen på ett år blir da 22$...

Bruker dreamhost sjølv, og det er heilt ok.
Vis hele sitatet...
Det er jo supert. Men hvorfor har freakforum et slikt eksklusivt tilbud? noen negative episoder/tilfeller med dreamhost?
Sist endret av Leif Motorvei; 7. oktober 2007 kl. 19:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Leif Motorvei
Det er jo supert. Men hvorfor har freakforum et slikt eksklusivt tilbud? noen negative episoder/tilfeller med dreamhost?
Vis hele sitatet...
Ved å refere deg til dreamhost får eg 97$ som eg kan bruke på å gi deg rabatter. Eg har brukt dei på å gi deg max rabatt (97$) på samtlige ting, så det er ikkje et unikt tilbud til nff, det er et tilbud alle dreamhostkunder kan lage Eg har laga ett for nFF

Einaste negative er middels latency, og 1-2 timer nedetid i måneden. Kan du leve med det er dei knall. Om du ikkje kan leve med det må du nok over til norske/eurpoeiske hoster, som t.d domeneshop.
50MB er veldig lite, synes jeg. Selv bruker jeg one.com, men er ikke helt fornøyd pga. at man bare kan ha én MySQL-database og kun én FTP-konto. Hadde jeg tenkt meg om før jeg bestilte hadde jeg nok heller gått for ServeTheWorld.
Hvordan er det med registrering av domene på dreamhost? Legger merke til at det er gratis registrering av domene dersom jeg bruker de som host. Er det verdt å betale domeneshop 100,- i året for at de skal registrere det? tenker da på service og slikt..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For domene er det stortsett likt over alt, ettersom det er rimelig automatisert prosess.

Det er på webhotell servicenivået har betydning.
Sitat av charz0r
50MB er veldig lite, synes jeg. Selv bruker jeg one.com, men er ikke helt fornøyd pga. at man bare kan ha én MySQL-database og kun én FTP-konto. Hadde jeg tenkt meg om før jeg bestilte hadde jeg nok heller gått for ServeTheWorld.
Vis hele sitatet...

Må si jeg ikke anbefaler Servetheworld på the høyeste. Hadde de for ett par år siden, og jeg synes de hadde veldig mye nedetid.

Domeneshop er knall, bare at man får lite lagringsplass for penga. Men det kommer jo helt ann på hva du skal bruke siden til, 50MB trenger ikke å være så alt for lite om du ikke skal ha så mange filmer / bilder / lyd-filer på siden.
Har brukt domeneshop mye, og de er knall. De har et skikkelig elendig system for mail, database++, men kjappe servere og bra service. Har du mange domener hos dem får du også rabatt.

Jeg bruker gjerne domeneshop til prosjekter der det er viktig at det er raskt, men som ikke krever så mye plass, dreamhost til ting der fart ikke er så kritisk, men trenger mer plass, og en egen server til ting som både krever plass og er fart.

Trenger du litt mer plass, så er det jo også absolutt en mulighet å kjøpe en litt større pakke hos domeneshop, eller å legge de store filene enten på en gratisserver, dreamhost e.l.

Mediatemple har jeg også hørt mye pent om, er dyrere enn dreamhost, men har bedre fart (dvs mindre overbelasta servere), og de ligger visstnok i samme bygning som dreamhost. Men som alle servere i statene (og andre steder langt unna), så er det jo litt treigere svar fra dem, så f.ex. forumer kan bli litt treige.
Sist endret av atomet; 11. oktober 2007 kl. 00:57.
Har en god domener hos domeneshop nå, har aldri fått så bra service som jeg får der.

Har også hatt noen hatt noen domener hos servetheworld, for meg har det fungert veldig bra. Men det virker som man må være litt heldig, enten så får man en god opplevelse der eller så går det i dass. Jeg har nesten ikke hatt nedetid hos de.
Sitat av goillum
Må si jeg ikke anbefaler Servetheworld på the høyeste. Hadde de for ett par år siden, og jeg synes de hadde veldig mye nedetid.
Vis hele sitatet...
De slet en periode med DDOS angrep, men de siste par årene har jeg ikke hatt noe problemer med nedetid. Jeg driver totalt tre kontoer (på to ulike servere) hos STW. Jeg er meget godt fornøyd med STW!
Jeg anbefaler Pro ISP. Servicen er fantastisk, de har en garanti på svar innen 24 timer på arbeidsdager og 48 timer på helligdager, men som regel så svarer de langt kjappere. Et eksempel; Jeg ble utsatt for et hackerangrep natt til tirsdag. Merket det 02.30, og sendte inn en forespørsel til webhotellet. Det går bare 15 minutt til jeg får svar. Jeg fortsetter å sende mail med dem til 05.30 om morgenen. Absolutt bare gode erfaringer med dem. Den billigste pakken koster 10 kr/mnd og da får du fri båndbredde, 1 GB lagringsplass ++.