Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2162
Som trådtittel sier; Men jeg trenger litt hjelp. Kan forklare situasjonen:

Fattern har mast om at jeg skal legge meg tidligere om kvelden, og driver å setter sperrer på nettet ved 11 tiden. Ikke spør meg hvorfor, han er bare lettere loka. Så jeg skrur den selvfølgelig av igjen (standard passord på router vettu).

Så har han endelig funnet ut hvordan han skifter passordet på routern.
Så da er jeg selvfølgelig i full sving, og prøver alt jeg kommer over ()

Har nå prøvd alle mulige kombinasjoner av standardpassord, personlige ting om fattern etc., men kom ingen vei. Prøvde en del bruteforcing, men den hang seg et par ganger og routeren krasja en gang. Så jeg vet ikke om det blir fremgang ut av det.

Har fysisk tilgang til routeren, resette den til fabrikkinstillinger er ikke et alternativ.

Det er en Linksys WRT300N det er snakk om her (trådløs forresten), og hadde vært utrolig takknemlig for noen mulige løsninger eller alle forslag fra de som er erfarne med routere

Edit: Har sett gjennom flere tråder om dette på forumet, har prøvd noen av forslagene, noen er uaktuelle og noen er ikke mulige (slik som ejg forstod det. )
siden du har tilgang til routern, kan du jo bruke den her:
1.lag en TTL krets,
2.koble den i comport på pc'en
3.start hyperterminal.
4. press enter.
5. skriv: nvram show | grep pass
da vil routern svare:
http_passwd=admin <- det står i klar text :-)
Sitat av ranvik
siden du har tilgang til routern, kan du jo bruke den her:
1.lag en TTL krets,
2.koble den i comport på pc'en
3.start hyperterminal.
4. press enter.
5. skriv: nvram show | grep pass
da vil routern svare:
http_passwd=admin <- det står i klar text :-)
Vis hele sitatet...
Må si det hørtes veldig lovende ut, uheldigvis skjønte jeg bare punkt 4 og 5 . Har du lyst til å forklare kort hva det betyr?
hvis du skjønner bare nr 4 og 5 trur jeg du bare kan glemme det.
men mer info er her :
http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/...inksys/WRT300N
http://www.ranvik.net/privat/old/lyse/minitar-uart.gif <- ttl til comport
hyperterminal sjekk start -> programer-> tilbehør-> tilkoblinger->hyperterminal
Jeg har riktignok gått GK elektro, men det var to år siden så det blir dødfødt, ja. Synd
jeg har og gått gk elektro og men lærte ikke sånt der. du lærer ikke sånt på elektro-vk1 heller.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Archj
Jeg har riktignok gått GK elektro, men det var to år siden så det blir dødfødt, ja. Synd
Vis hele sitatet...
Dvs du er minst 18år gammel, og så lager faren din regler for når du skal legge deg??

Det ranvik prøver å forklare, er at du skal koble deg til ruteren med en kabel mot maskinens com port.

Så starter du hyperterminal, et slags telnetklient for windows. Kobler deg på ruteren mens den booter, og prøve å lese ut alt som har "pass" i seg fra minnet.
Sitat av Pjukern
Dvs du er minst 18år gammel, og så lager faren din regler for når du skal legge deg??

Det ranvik prøver å forklare, er at du skal koble deg til ruteren med en kabel mot maskinens com port.

Så starter du hyperterminal, et slags telnetklient for windows. Kobler deg på ruteren mens den booter, og prøve å lese ut alt som har "pass" i seg fra minnet.
Vis hele sitatet...
Ja, forstår det ikke jeg heller. Derfor "loka" og "ikke spør meg"
Men det hørtes lettere ut. Bortsett fra å lage ting, men klarer sikkert å få det til en dag hvis jeg blir forbanna ellernoe
hvorfor ikke bare kjøpe en ny router og bytte ut ? gjør du som i den tråden her :
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=naboen

vil si du setter adsl modem->din nye router->faren din sin
det hele er jo ganske enkelt. Faren din setter sperrer ved 11-tiden, altså må han logge inn på routeren. For å logge inn må han skrive passordet sitt. Kast inn en keylogger på hans pc, og sett den til å f. eks. maile deg keys en gang annenhver time, så finner du ut når han kutter nettet, sjekker tilsvarende logg og vips så har du keyen.

En enda enklere måte å gjøre det på er å få han til å gå inn på ruteren selv, slik at du vet nøyaktig når han logger på.
Sist endret av ulldott; 9. november 2007 kl. 22:15.
Om du kjører router, og ikke bruker modemets innebygde router-funksjon, er jo dette latterlig lett å fikse.

1. Ta ut strømkabelen til routeren.
2. Ta ut kabelen som går fra routeren til PCen fra PCen, og putt så denne enden av kabelen inn i routeren.
3. Slå på routeren.
4. ???
5. PROFIT!

Det som skjer når du gjør dette, er at du resetter routeren til fabrikk-instillingene, dvs. at den blir helt blank. Når du konfigurer den kan du skifte passordet, og late som om du ikke vet hva som har skjedd hvis faren din spør.

Edit: Disclaimer: Dette fungerer på samtlige routere jeg noen gang har støtt på. Nå skal det dog sies at jeg ikke er ekspert på routere, men du finner helt sikkert noe i bruksanvisningen.
Sist endret av DryYouTear; 9. november 2007 kl. 22:17.
Sitat av DryYouTear
Om du kjører router, og ikke bruker modemets innebygde router-funksjon, er jo dette latterlig lett å fikse.

1. Ta ut strømkabelen til routeren.
2. Ta ut kabelen som går fra routeren til PCen fra PCen, og putt så denne enden av kabelen inn i routeren.
3. Slå på routeren.
4. ???
5. PROFIT!

Det som skjer når du gjør dette, er at du resetter routeren til fabrikk-instillingene, dvs. at den blir helt blank. Når du konfigurer den kan du skifte passordet, og late som om du ikke vet hva som har skjedd hvis faren din spør.

Edit: Disclaimer: Dette fungerer på samtlige routere jeg noen gang har støtt på. Nå skal det dog sies at jeg ikke er ekspert på routere, men du finner helt sikkert noe i bruksanvisningen.
Vis hele sitatet...
hadde du lest litt mer av tråden hans så står det:
Har fysisk tilgang til routeren, resette den til fabrikkinstillinger er ikke et alternativ.
Sitat av redkite
hadde du lest litt mer av tråden hans så står det:
Har fysisk tilgang til routeren, resette den til fabrikkinstillinger er ikke et alternativ.
Vis hele sitatet...
Oi faen.

Dog; hvorfor ikke?
Kjøpe ny router, njaa... er ikke så desperat enda


Sitat av ulldott
det hele er jo ganske enkelt. Faren din setter sperrer ved 11-tiden, altså må han logge inn på routeren. For å logge inn må han skrive passordet sitt. Kast inn en keylogger på hans pc, og sett den til å f. eks. maile deg keys en gang annenhver time, så finner du ut når han kutter nettet, sjekker tilsvarende logg og vips så har du keyen.

En enda enklere måte å gjøre det på er å få han til å gå inn på ruteren selv, slik at du vet nøyaktig når han logger på.
Vis hele sitatet...
Routeren har innstillinger som blokkerer internett fra x klokkeslett til x. Trengs ikke å logge inn. Dessuten har han Norton osv, vet ikke om den tar alt av slike ting, skal ikke uttale meg om det.

@DryYouTear; Det er fordi det er masse innstillinger der som han har jobbet med, + firmware og andre oppdateringer. I tillegg "driver" routeren flere overvåkningskameraer, og fattern vil helt sikkert mense enda mer hvis det går til helvete.

Men, kan jo bruke det som et pressmiddel senere
En eller annen på forumet kunne nok fiksa en undetectable keylogger (hint, hint). Ellers så kunne du bare latt PCen logge all trafikk på LANet, men filtrert til kun å vise trafikk mot router. Antar den siste løsningen ikke funker dersom det er en intelligent hub (noe de fleste routere er nå tildags, vil jeg tro).

Anyways, lykke til.
Har du forsket litt på i hvilken grad routeren stenger ned trafikk? Dersom den ikke dreper vedvarende tilkoblinger, men kun nye tilkoblinger - så er det jo håp om at du skal kunne lage deg en ssh tunell du bruker som proxy for å gjøre de tingene du ønsker.

Funker dns eller icmp? Da kan du kanskje kjøre ip over dns eller ip over icmp.
Jeg *tror* den bare stenger distribusjonen av selvet nettet, men er ikke sikker.

Kan undersøke det du nevnte, se om noe virker. Tror jeg kanskje gjør det i morra, mulig at jeg legger meg nedpå.
Sist endret av Archj; 10. november 2007 kl. 00:18.
Tror det var en tråd om routerpassord-cracker i datasikkerhet forumet?
Eller har du prøvd det?
Sitat av Plectophera
Tror det var en tråd om routerpassord-cracker i datasikkerhet forumet?
Eller har du prøvd det?
Vis hele sitatet...
den(di) tråden vil ikke hjelpe, eller funke på den routern her. siden den er litt andreledes enn dem andre router(nyere).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har du ikke noen naboer med usikret trådløst internett? :- )
Svært så vanskelig alle skulle gjøre det. For noen uker sidens startet en større sikkerhetsside en morsom konkurranse som gikk ut på å hacke routeren sin. Personlig klarte jeg det kjempe bare med min router. Jeg sjekket listen over hackete routere og du er heldig. Din er hacket og du kan hente all informasjonen uten å logge inn ;-).

Her http://code.bulix.org/cx46qa-65489 der finner du html siden for å hacke routern og her finner du javascriptet du trenger: http://code.bulix.org/koom78-65490.

Du må lagre begge disse(Den ene som *.html og den andre *.js). Det den vil er å hente ut PPPoE informasjon, men du kan modifisere den til å hente ut/forandre nesten alt(Ifølge han som lagde den).

Hva du skal forandre det til vet jeg ikke helt ettersom jeg ikke har tilgang på routeren, men prøv å bytt ut "PppoeUserName"/"PppoePasswd" med AdminPasswd eller noe i den duren. Med mindre det står på login siden(Hvis det gjør det kan det hende at inputboxen til passordet har samme navn, skader ikke å sjekke.).

Hvis du klarer det anbefaler jeg at du kanskje bare slår av tidsfunksjonen og slår den på når du er ferdig slik at han ikke ser at du har tuklet med den hvis han fikk lyst til å sjekke.
Sist endret av Glyserol; 21. februar 2008 kl. 20:23.