Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1143
Visste egentlig ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men:
Jeg holder for tiden på å lage en web side med forum til Age of conan guildet mitt.

I den anledning lurer jeg på hvor mye plass jeg børr regne med å bruke på å ha forum å web siden på web hotellet ?
det er kanskje greit å ha passe mye plass, iallefall ikke alt for mye, men ikke for lite heller.
Gidder ikke å kjøpe ett hotell med 300mb lagring, så trenger jeg bare 90 av de.
Sist endret av Spelly; 22. oktober 2007 kl. 17:16.
FreakForum bruker vel i overkant av 2Gb med MySQL og noen MB med filer. Så jeg vil tippe at 50Mb vil holde i massevis! Da vil primært plassen bli brukt til lagring av filer. En MySQL-database tar ikke mye plass når det kun er tekst.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
90MB vil sikkert holde en stund - sålenge du ikke har galleri eller tillater store vedlegg.

nFF bruker rundt 500MB i SQL til selve rådata, og det samme til søkeindeksdata. I tillegg er det rundt 1 GB med filer (dette inkluderer galleriet).
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Okey, takker så masse.
Da går jeg for 100mb webhotell fra domeneshop!
Sist endret av Spelly; 22. oktober 2007 kl. 17:56.
kanskje jeg skal nevne at det ikke har php.. Ikke sist jeg skjekka ivertfall.. Hakke mysql heller
Sitat av EivindH
kanskje jeg skal nevne at det ikke har php.. Ikke sist jeg skjekka ivertfall.. Hakke mysql heller
Vis hele sitatet...
Hva er det du sier? Sjekk fakta, takk.

100 MB Webhotell fra Domeneshop har både PHP5 og MySQL5.
det har nok det
Jeg har webhotel fra
One.com

De har støtte for MySQL, PHP og tilbyr 1 GB for bare 10 NOK per månede. Dette er ikke ille pris, og da har man i alle fall plass nok for en god stund.

Har ikke hatt noen problemer, så kan anbefalle det.
Sist endret av BlueWolf; 22. oktober 2007 kl. 19:09.
Sitat av kyrre12
Hva er det du sier? Sjekk fakta, takk.

100 MB Webhotell fra Domeneshop har både PHP5 og MySQL5.
Vis hele sitatet...

Hadde ikke når fattern kjøpte, Han har heller ikke nå..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EivindH
Hadde ikke når fattern kjøpte, Han har heller ikke nå..
Vis hele sitatet...
Uh, eg vart kunde av domeneshop i 2004 i følge whois. Då brukte eg domeneshop, og då hadde eg mysql og php. På 100MB webhotell. Så du tar nok rimelig grundig feil...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av BlueWolf
Jeg har webhotel fra
One.com

De har støtte for MySQL, PHP og tilbyr 1 GB for bare 10 NOK per månede. Dette er ikke ille pris, og da har man i alle fall plass nok for en god stund.

Har ikke hatt noen problemer, så kan anbefalle det.
Vis hele sitatet...

Du får hva du betaler for.
Comi; Siden din blir tatt ned om trafikken er for stor, Om noen andre kunder påvirkes av det..
Jeg har selv et domene fra www.domeneshop.no på 100Mb som jeg bruker til mitt forum. Og 100Mb holler lenge for meg
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
tanken var å ha domeneshop, var totalt innstilt å få host av dem, helt til det stod atjeg måtte være 18 år for å bestille.
Uansett no er det en av brukerene av dette forumet som hoster siden min, for en meget hyggelig pris.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EivindH
Comi; Siden din blir tatt ned om trafikken er for stor, Om noen andre kunder påvirkes av det..
Vis hele sitatet...
Slutt å uttale deg om ting du ikkje har peiling på. Domeneshop er svært grei support på (dei skreiv m.a om mediawiki for meg, fordi det ikkje fungerte ut av boksen på deira servere). Det at dei valde å skrive om deler av mediawiki for meg tipper eg har tatt dei omlag ein time. Når dei har den holdninga til kundane at dei faktisk vel å gjere slikt, så tviler eg sterkt på at dei stenger ned sida di før du har rimelig ekstrem trafikk!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Og det må nevnes at one.com er den første til å kaste ut brukerne så snart det går litt ressurser
Sitat av EivindH
Hadde ikke når fattern kjøpte, Han har heller ikke nå..
Vis hele sitatet...
Sikkert fordi han har det billigste webhotellet.

Jeg har i allefall meget gode erfaringer med Domeneshop :-)