Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 821
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at .../index.php:5) in .../login.php on line 3

Får opp den feilmeldingen på siden min. ser ut til at den ikke vil kjøre session_start();... Noen som vet hva som kan være galt her?
Du må ha session_start øverst i kildekoden. Før du sender noe informasjon til webleseren.
Jeg har det :P
Og filen du har session_start i, er ikke inkludert av noen andre filer?
Jeg regner med at du har trålt google i 2 timer før du laget denne posten, og derfor har testet absolutt alt som kommer opp i google HER?
EDIT: noen sekunder for sen ja..
Sist endret av Glykose; 7. oktober 2007 kl. 14:55.
Kan røpe at jeg har prøvd flere av løsningene dere linker til i postene før og etter jeg postet problemet, men ingen av løsningene fungerer hos meg. Begynner å bli litt frustrert over denne lille bagatellen her.
Da gjør du det så enkelt at du poster innholdet i fila som gir feilen, slik at vi kan se gjennom den.
hm... det er 2 filer. index.php som inkluderer login.php. begge filene er ca 100 linjer. tipper dere ikke gidder å lese gjennom begge filene. Men i index.php har jeg, etter <body>-taggen, dette:

Kode

<?php ob_start(); session_start(); ?>
Har ikke session_start(); i login.php fila nå.
Sist endret av marfo; 7. oktober 2007 kl. 15:20.
session_start må være før all HTML kode.
Fra http://www.tizag.com/phpT/phpsessions.php :

Before you can begin storing user information in your PHP session, you must first start the session. When you start a session, it must be at the very beginning of your code, before any HTML or text is sent.

Ergo, før <BODY>, før <HEAD, før <HTML>.
Sist endret av Sjanten; 7. oktober 2007 kl. 15:30.
Sitat av ql1rz
Du må ha session_start øverst i kildekoden. Før du sender noe informasjon til webleseren.
Vis hele sitatet...
Sitat av marfo
Jeg har det :P
Vis hele sitatet...
[quote=marfo]Men i index.php har jeg, etter <body>-taggen, dette:[/QOUTE]
Sist endret av ql1rz; 7. oktober 2007 kl. 15:44.