Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 996
Heisann freaks. Jeg skal skaffe meg en liten oppgradering til PCen min (case, HK, cpu) og jeg lurte på hva folk gjør med de gamle delene.

Lar men dem bare ligg å slenge, selger folk delene, hva pleier man som oftest og gjøre med de?
The Nerdrager
Jeg tar vare på dem som testdeler som oftest, dersom det er på tide med en oppgradering, er det som oftest ikke så mye å selge
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Beholder delene til senere, hadde nok til å bygge hjemmeserveren med sånn rimelig kraft. Og hadde også ett skjermkort som den fikk.
Du sparer såpass mange av dem at du etterhvert har en ekstra PC.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Samler de i en boks og bruker de som reservedeler i tilfelle min eller kompiser sin maskinvare går til helheim.
Jeg pleier å ta de gamle delene å bygge dem til en ny maskin som jeg kan koble til min lille render-farm sammen med de gamle pcne ellers i huset. Du kan jo også bare sette opp det som en hjemme server eller lignende ^^
medie-pc eller server er vel det vanligste. husk at pc-komponenter faller voldsomt fort i pris, de vil ofte gi en bedre verdi for deg ved å bli brukt til noe annet, enn det du ville fått igjen som penger om du solgte delene.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Bruker dem til router, server, nas, mediapc etc
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Reservepc. Er jævlig kjipt å ikke ha pc i det hele tatt om hovedmaskinen tar selvmord.