Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 538
Jeg satt og tenkte at jeg skulle oppgradere sjermkortet mitt. jeg vil ha et sjermkort med over 1GB tenkte jeg, men så såg jeg plutselig at der ligge kort ute til 500 kroner med 2GB. ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660737 ) så, hvorfor er dette kortet så billig? er det som en tanks? stor å kraftig men veldig treig ?

fatter ikke at dette skal passe til en vanelig datamaskin, eller være noe spessielt kraftig pga prisen. Jeg ser jo mange sjermkort med 1GB som koster mye mer, så hva er kluet?

Hva skal man gå etter når man har lyst på nytt sjermkort?
Størrelsen er ikke alt Om du skal ha billig og bra skjermkort, kjøper du et GTX560Ti. Har riktignok ikke 2 GB, men det drar BF3 på high, så er ikke noe dårlig kort.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
En slags tommelfingerregel er at jo dyrere jo bedre/kraftigere er skjermkortet. Highend-kort koster alt fra 2000kr til 5000kr, riktignok for de innenfor rimelighetens grenser.

GT520 duger knapt til spill og er heller egnet for HTPC og kontormaskiner.
Litt som du sier, ja. Viss du ser på klokkehastighet er den svimlende lav. Det er vel største forskjellen.