Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 975
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Hei.

Skal sette opp en minecraft-server hjemme. Jeg har derfor kjiket litt rundt på nettet etter hardware til og drive en slik server. JEg har funnet noe hardware på komplett.no jeg kunne tenkt og bruke. Er dette nok til og drive en minecraft server?

Hvis noen har noe forslag til annen hardware gi meg gjerne tips.

-PureRushh
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Link til en handleliste, ikke handlevogn.

Uansett, etter personlg erfaring:

4gb ram (2gb tildelt MC serveren), Core2Duo og en IDE HDD holder PLENTY til 6-7 personer, jeg ville gjette på 20 maks. (for å unngå lag)

Kontakt meg om du trenger hjelp for å få alt til å fungere.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Du kan sikkert bytte over til en quadcore isteden for en sixcore, men sikkert greit å ha. du kan også kutte ned til en 320gb HDD hvis du vil skrumpe inn der.
Jeg ser intet hovedkort eller PSU :3

Husk at du bør ha 20/20+ i opp/ned internett da :3
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg ser intet hovedkort eller PSU :3
Vis hele sitatet...
Inkludert i Barebone kabinettet, ett AM3 hovedkort og 250w PSU, kanskje litt i minste laget men...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Inkludert i Barebone kabinettet, ett AM3 hovedkort og 250w PSU, kanskje litt i minste laget men...
Vis hele sitatet...
Burde ha sett det :3

Uansett, har du tenkt på hvor du skal ha den? Den kommer nok til å lage litt lyd da AMD's stock kjølere ikke er de stilleste på markedet...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Men PureRushh, jeg lager en guide på søndag eller mandag. Gjør den offentlig å sender den til deg.
Ville kjøpt 8 gb ram minst! Minecraft servere spiser opp ram, spesielt hvis den kjører endel plugins og har mange spillere online.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
Jeg kjører den nå i skolepcen. Det er 2gb ram, 320gb, Intel Celeron 1.8 GHZ, noe dedikter grafikk og 50/50 så den holder nok til en 10-20 spillere. Kjører også ubuntu server på den.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av lian1337 Vis innlegg
Ville kjøpt 8 gb ram minst! Minecraft servere spiser opp ram, spesielt hvis den kjører endel plugins og har mange spillere online.
Vis hele sitatet...
Standard server og bukkit kjøre fint 6 personer på 2gb, så hvis det er en liten venneserver duger dette plenty.
Ikke spar på rammen, det vil du ikke angre på. Om du har penger til 16gb ram, så slaff det.. Minecraft kan sluke ram til tider om det blir nok spillere + plugins. Husk at mappet tar en god del ram det også.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
vi har da spillet 8 spillere på 1 gb ram på min server sist idag.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Per user er vel det de fleste sier på nettet en plass mellom 80->150MB per user, så det er iallefall ikke brukerantallet som er det store problemet.
Vi har ca 50-80 spillere online og der slukkes 32 GB RAM fort, og det er kun med 4 plugins. Spesielt WorldEdit tar mye RAM.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av lian1337 Vis innlegg
Vi har ca 50-80 spillere online og der slukkes 32 GB RAM fort, og det er kun med 4 plugins. Spesielt WorldEdit tar mye RAM.
Vis hele sitatet...
Takk! Det jeg har prøvd å fremheve tidligere i andre tråder også! Plugins SPISER nesten rammen din fysisk opp...
Hvilke plugins er det snakk om? WorldEdit tar kanskje en del om folk 24/7 fucker opp landskapet, men ikke uten videre.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvilke plugins er det snakk om? WorldEdit tar kanskje en del om folk 24/7 fucker opp landskapet, men ikke uten videre.
Vis hele sitatet...
F.eks DynMap og Multiworld plugins tar endel. Generelt flere verdener øker ram forbruket kraftig.