Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2453
Hei

Jeg er på jakt etter en billig dac som skal brukes til tv, film og litt spilling
Har sett på disse, hva tenker dere om de?
https://www.hifiklubben.no/stereo/da...-da-konverter/
https://www.komplett.no/fiio-d03-taishan-dac/657810

Den må ha optisk inngang og rca ut
Kom gjerne med andre forslag også.
Har du ikke særlig til krav er det bare å gå for den billigste.. Alt avhenger av budsjett, lydsignatur og hva du henger på i andre enden. Skal du ha en DAC kun for overgangens del går du for den billigste du finner. Tviler på at du vil høre noe særlig forskjell på de der uansett Og kilden er en TV som igjen avhenger av signalene. Dritt inn = dritt ut

Hva består resten av anlegget av? Har du tenkt å koble rett ut fra TVen? Eller dekoder, Blu-ray-spiller e.l.?
Trådstarter
Sitat av Hobby Vis innlegg
Har du ikke særlig til krav er det bare å gå for den billigste.. Alt avhenger av budsjett, lydsignatur og hva du henger på i andre enden. Skal du ha en DAC kun for overgangens del går du for den billigste du finner. Tviler på at du vil høre noe særlig forskjell på de der uansett Og kilden er en TV som igjen avhenger av signalene. Dritt inn = dritt ut

Hva består resten av anlegget av? Har du tenkt å koble rett ut fra TVen? Eller dekoder, Blu-ray-spiller e.l.?
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Jeg har tenkt til å ta lyden fra pc/altibox dekoder, til tv'en og videre en dac og så stereoanlegget
Men det er ikke noe stor forskjell på dac boksene til 500 kroner?
Skal du ha en DAC og kunne merke stor forskjell i lyd bør du opp i stereoanlegg av en viss kvalitet. Nå vet ikke jeg hvilke høyttalere/forsterker du har, men det som er forskjellene på de DACene er minimal lydsignaturforskjell. Jeg mener de er såpass simple at det skal ikke ha noe å si. Har du et anlegg til 10-15 000,- og høyttalere/forsterker som spiller fint har du bedre utnytte av en DAC, gjerne litt dyrere. De du linker til er hovedsaklig for å konvertere signalet fra digitalt til analogt.
Sist endret av Hobby; 23. februar 2015 kl. 17:29.
Trådstarter
Sitat av Hobby Vis innlegg
Skal du ha en DAC og kunne merke stor forskjell i lyd bør du opp i stereoanlegg av en viss kvalitet. Nå vet ikke jeg hvilke høyttalere/forsterker du har, men det som er forskjellene på de DACene er minimal lydsignaturforskjell. Jeg mener de er såpass simple at det skal ikke ha noe å si. Har du et anlegg til 10-15 000,- og høyttalere/forsterker som spiller fint har du bedre utnytte av en DAC, gjerne litt dyrere. De du linker til er hovedsaklig for å konvertere signalet fra digitalt til analogt.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for hjelpen
Får heller ønske meg en bedre dac til jul Går for den på komplett nå.