Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 913
yo freaks.
Jeg elsker musikk, det er noe spesielt som virkelig gir mening for mange og jeg må si at en del av meg savner å ha noe skikkelig inspirerende å holde på med, like du setter deg ned for å lage noe og før du vet ordet av det har 5 timer flydd forbi, awesome;o)

så det jeg kunne tenke meg i det jeg sitter å funderer på livet og nyter siget av jay(ops) er å ha total frihet, mixe og matche whatever, ta beatsa fra en evig fet sang f,eks og bruke den sammen med egen skrivd lyrics.

er i grunn et udyr på å synge tiltross for at jeg øver i dusjen fra tid til annen, samtidig har jeg hørt at auto-tune kan være catchy om en ikke overdriver, how does it work?;o besides så kjenner jeg også en del chicks som kan synge så it aint no thang;P

Anyhow
Hvilke program er best for å lage fete beats?
Hva skulle til for å få tak i beatsa eller deler av den til en sang som xRandomexample http://www.youtube.com/watch?v=xf-QTw615b4 @1:10 & 2:15) og kombinere med egen lyrics? /den stilen

peace
Eneste måten å ta ut bare beaten fra en låt er å ha orginal låta og en versjon av låta uten beats. Lengden på disse låtene bør være helt identiske. Når du har begge, eq'er du "bare" bort likheten mellom filene, og du sitter igjen med det som er forskjellig, altså beaten. Dette krever dog en del eq skills, så tviler sterkt på at du klarer det.
Denne metoden brukes ofte for å lage uoffisielle acapella versjoner.

Et alternativ er å sample partiet du skal bruke, eq'e det sånn at beaten kommer fram og de andre lydene blir filtrert bort så mye som mulig. Etterpå kan du legge en tilsvarende beat på toppen av dette slik at de uønskede lydene blir enda mere borte.

Du oppnår ikke et 100% resultat med noen av metodene, bare så det er sagt.

Ableton live er jo et bra program å mikse i. Feite beats kan du lage der og. I tillegg er det veldig digg å jobbe med samples.

Håper dette ga noen mening.
Det står ikke på programmet, men den som bruker det.
Er du ny, kjør på med FL som alle andre og prøv deg på noen tutorials ect.

Offtopic:
Beis: Det du snakker om for å hucke ut elementer av en miks ved å bruke eq fungerer ikke i praksis. (Eller en får et forferdelig resultat)
Det som derimot kan fungere er om en har kvalitets filer av både instrumental og orginal låt er å dra begge inn i prosjektet, ovenfor/nedenfor, invertere fasen på orginal låta og synce wavene mot hverandre til milisec.
Da vil kun acapella komme gjennom...Clean.
Ableton Live er rimelig enkelt å lære. Reason er bra. Logic er også bra (til Mac). Sjekk ut Reaper om lommeboka er slunken - har en kompis som sverger til det, og som lager sjukt mye bra greier. Sjekk ut en EP han har laget i Reaper her;

http://www.marsmelons.com/portfolio/...laendvaerk-st/