Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 14141
Hei,

Har bod i utlandet noen år og har nå flyttet tilbake til norge.
Tenkte jeg skulle lage meg litt blekk, men det ble mye vanskeligere en jeg trodde. Er noen ingredienser jeg ikke finner. Den oppskriften jeg prøver meg på er den første her (PEN INK): http://www.bombingscience.com/graffi...l=1#post911791

Det første jeg ikke finner er rubbing alcohol 70-90%, hva heter det på norsk? Finnes det noen alternativer? Har sett litt på internet og har funnet kondensfjerner

Den andre tingen jeg ikke finner er Dot3 bremseveske, finner bare 4 og 5.1. Har noen prøvd dette før? Funker det bra?
Ellers har jeg lest at det går ann å bruke "fish oil tablets", er det tran piller?

Mvh,

Wamb0
Tror isopropanol er det samme som «rubbing alcohol»

Edit: Det stemmer, isopropanol brukes i kondensfjerner, og kan kjøpes på bensinstasjoner.
Sist endret av EddieTheHead; 23. januar 2012 kl. 19:27.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
DOT3 bremsevæske VS DOT5 er kun kokepunktet, det skiller kun 20-30 grader vil jeg tro, så med mindre du skal koke det har det ikke så mye å si.

Det finnes litt forskjellige rubbere, men vil tro de mener isopropanol.

Resten av det du nevner har jeg ingen anelse om, desverre.
Trådstarter
6 0
Ok, takker for hjelpen
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
tror dette blekket kommer til å blir mye lavere kvalitet enn det du kan kjøpe på nett f.eks.
og med masse søl og slikt er det nesten ikke verdt det, kjøp heller noe bra stain ink fra usa om det er det du er ute etter men om du derimot har prøvd allt slikt og bare vil leke deg med litt forskjellig for å få litt erfaring, støtter jeg deg i dette
som andre sier er isopropanol det samme som rubbing alcohol! gi oss ett bilde av tag med bekket når du er ferdig da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lager du ordentlig blekk selv sittern like godt som det merkeblekket du får kjøpt på nettet. Billigere er det og.
Trådstarter
6 0
Har du prøvd å lage blekk selv?

Prøvde med 904 kondesnfjerner 0.2l og 50 penner, men det ser ut til at det blir ikke nokk 'opaque'. Dessuten ble det veldig flytende
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
6 0
Liten oppdatering: Nope, har prøvd nå med Blårens og det funket ikke. Tror ikke at alkoholen er sterk nok.

Prøvde meg på andre ting også:

Vis du vil lage ghetto krink er det bare å bruke Hammermite og whitespirit.

Og du kan lage en veldig god tusj av en TurtleWax Silikonstift og litt filt
Hva er Rubbing Alcohol på norsk?
BTW, viss du bruker en neglelakk fjerner for og lage tusj blir det epic ( Den til høyre http://www.google.no/imgres?um=1&hl=...w=1680&bih=925 )
Sist endret av SilentKick; 28. april 2012 kl. 18:17.
Trådstarter
6 0
Er ikke helt sikker på va det er på norsk, men det inholder isopropanol. Noe som du ikke finner i norge. I værtfall ikke over 60%.

God idé å bruke neglelakk fjerner til å lage tusj, men åssen får du filten til å bli i åpningen? (min bare sklir nedi)
Og hvor får du tak i filten din?
Bruker gamle filthansker, Pluss, bare ta ha en tjukk nok filtbit
Sist endret av SilentKick; 28. april 2012 kl. 19:12.
bremsevæske og fiskeolje gir ikke særlig bra effekt. Methylene blue er bra, evt pigmentpulver i lilla/blå.
Tenkte på dette istad, kan man bruke neglelakk?
Sitat av Fleff Vis innlegg
DOT3 bremsevæske VS DOT5 er kun kokepunktet, det skiller kun 20-30 grader vil jeg tro, så med mindre du skal koke det har det ikke så mye å si.

Det finnes litt forskjellige rubbere, men vil tro de mener isopropanol.

Resten av det du nevner har jeg ingen anelse om, desverre.
Vis hele sitatet...
OBS!

Dot5 er silicon basert
Dot 3, 4, og 5,1 er vel omtrent det samme.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er ikke Rubbing Alcohol det samme som malingstynner?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen som vet eller har testa ut om denna inken faktisk funker. eller noen måte å gjøre det bedre på?

http://www.kapstad.com/products/toky...-blekk-1-liter

Ganske billig om den faktisk funker.

Er jo helt umulig å få tak i over 80% alcohol i norge om man ikke skal gå for 96% hjemmelaga. :P
så er jo helt umulig å få lagd sin egen.
Tråden er litt gammel men flere lurer sikkert
Har lest om mange som bruker "paint thinner" men vet ikke om den norske malings tynneren er decent for dette?
Leste tråden ts linket til på BombingScience for noen dager siden selv!

Annbefaler PureGaffiti forumet, selvom brukerne holder nivået lavt med alt for mye ghetto-engelsk "sup nigga u str8 bby gurl!!$!" så får man overleve siden de har noen få oppegående brukere som lager gode tutorials
Men funker ikke bare malingstynner hvis man skal blande malings ink og ikke blekk ink?
Sitat av Torshov87 Vis innlegg
Men funker ikke bare malingstynner hvis man skal blande malings ink og ikke blekk ink?
Vis hele sitatet...
Har aldri gjennomført noen av delene i praksis, men vil tro det ikke er så stor forskjell på de to?
Sitat av Torshov87 Vis innlegg
Men funker ikke bare malingstynner hvis man skal blande malings ink og ikke blekk ink?
Vis hele sitatet...

tusjene med maling er ofte vannbaserte (posca, div molotow ovs) mens de med blekk er alkoholbaserte.
Ok. såpass har jeg også skjønt. men hvor får man tak i eller hva skal man bruke for å blande blekket med? går det ann å bruke 96% hjembrent eller er det noen andre billige måter som faktisk funker?
Er det vannbasert kan du bruke vann, er det alkoholbasert kan du feks bruke isopropanol med høy %. Malingstynner lukter veldig kraftig, så jeg vil ikke anbefale det.
Ok. det skal være alkoholbasert. men vet du om noen spessiel type isoprpanol som har høy %?
For det di andre har prøvd på på forumet her høres jo ikke helt ut til å ha funka så bra. :P
står somregel på flasken. men hva skal du egentlig lage blekk av?
Tenkte å bruke en hel haug penner eller pilot blekk til å fylle opp penner.
jeg har lyst til å lage mye. så jeg slipper å gjøre det igjen på en stund.
For alle typer ink jeg har finni som man kan kjøpe ferdig er sånn ca maks 250 ml og di går tom alt for fort. og blir det alt for dyrt å kjøpe i lengden.
Sist endret av Torshov87; 21. august 2012 kl. 00:25.
Fang en blekksprut også melker du den for blekk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Står jo noe her http://mobil.vgb.no/7996/perma/130928/ .. Hvor lett det er veit jeg ikke :P

Jeg å en kompis har prøvd å faila mye med det der, fått til veldig fin ink et par ganger! Men tror du man er smart nok til å skrive opp? Neeida....
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har funnet en ny oppskrift, Ghetto krink
3/4 Maling
1/4 Malingstynner