Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2968
Har seg slik at jeg er innkalt til soning rett etter nyttår. Utgangspunktet i dommen er 120 dager. Da dette med soning er helt nytt for meg, så lurer jeg på om noen har erfaringer med Trøgstad fengsel ?

Jeg røyker, men jeg anntar at dette kommer til å koste sinnsykt mye penger der inne. Hvordan fungerer dette ? Snakker da om vanlig sigarettrøyk.

Jeg har en vape, som jeg pleier å bruke istedenfor vanlig røyk innimellom. Er dette noe jeg kan ta med meg inn, eller er det ikke lov?

Kan jeg ha ipod uten nett, radio eller lignende med meg ? Eventuelt en gammel disc-man med cder med musikk på ?

Andre tips til ting meg må / bør / kan ha med meg ?
Hei! Lov å spørre hva du skal sone for? Bare min nysgjerrihet. Du har forøvrig den tråden her som er en samletråd for Trøgstad fengsel. Tror du kan ta med en kartong med sigaretter. Burde holde en stund det? Uansett så kan kriminalomsorgen svare deg på det meste.
Sist endret av sinkpad; 8. desember 2017 kl. 02:44.
Skal inn for vold og krangel med politi, tatt for kjøring uten forsikring og litt sånn småtteri.
Skal muligens inn og sone snart selv, og lurer også på dette med e-sigg. Jeg bruker kun damp; lurer på om de tillater dette, og i så fall hva slags regler/kvoter som gjelder.
Tenkte jeg skulle sende en mail i dag og høre om dette med musikk, muligheter for vape utstyr og litt sånne ting. Kan poste svaret jeg får.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da har jeg sonet ferdig for denne gang. Kommer med ett innlegg med detaljer for de som kan være interessert i det. Nå skal jeg sove og kose meg.
Sitat av Banansplitt5 Vis innlegg
Da har jeg sonet ferdig for denne gang. Kommer med ett innlegg med detaljer for de som kan være interessert i det. Nå skal jeg sove og kose meg.
Vis hele sitatet...
Velkommen hjem (;
Ja, vel overstått. Fikk du noen gang svar på dette med e-sigg?
Sitat av kallisti Vis innlegg
Ja, vel overstått. Fikk du noen gang svar på dette med e-sigg?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sitti på Trøgstad, men satt på Verdal i Trøndelag i fjor. Dette er et "åpent" fengsel med lav sikkerhet slik som Trøgstad og der fikk man ha med vape iallefall.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Ja, vel overstått. Fikk du noen gang svar på dette med e-sigg?
Vis hele sitatet...
E-sigg er ikke greit på Trøgstad da de lades ofte med USB og det er vanskelig for ansatte å kontrollere væsken. Dog synes jeg dette er teit, så jeg tok opp saken via brev til fengselsleder og tillitsmann. Hva utfall blir vet jeg ikke for jeg er jo ferdig å sone.

Ellers er dette stedet en blanding av leirskole og slaveri. Kommer med en utfyllende rapport når jeg har tilgang til noe annet enn telefon å skrive på