Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 7905
Er på jakt etter en nøkkel, evt tips om hvordan lage nøkkel selv til disse opplyste reklameboksene som er på alle busskur.

Driver med et kunstprosjekt og må sjekke ut mulighetene vertfall.
Kunstprosjekt som i hærverk?
Trådstarter
9 1
Nei, ikke som i hærverk.
Tror han mener med å bytte ut reklameplakaten med hans egen kunst
Sitat av random71455 Vis innlegg
Tror han mener med å bytte ut reklameplakaten med hans egen kunst
Vis hele sitatet...
Det regnes faktisk som hærverk, er grunn til at man trenger tillatelse og/eller og betale for det.
Her jeg bor koster det rundt 7k i uka for dette. Herregud for noen priser.
Sist endret av Iluwu; 1. september 2012 kl. 18:50.
Trådstarter
9 1
Helt harmløst prosjekt. Uansett, om noen har tips eller nøkkel, let me know.
Hadde utlyst skuddpremie på vedkommende som hadde byttet bussrutene i busskuret med sin egen kunst på en god dag.
Hva med og faktisk prøve og svare TS?

Uansett, tror ingen her som har slike nøkler har lyst til og dele med deg Ts, prøv heller og let litt på ruter sine kontorer.
Er vel fordi han IKKE vil gjøre hærverk at han trenger nøkler...
Vil tro at det vil være enklere å dirke opp låsen?
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Er vel fordi han IKKE vil gjøre hærverk at han trenger nøkler...
Vis hele sitatet...
Å henge opp egen kunst over busselskapet sine plakater er kan defineres som herverk.
Ja, jeg skjønner att han ikke ødelegger noe, men det er jo ikke lov da.

Du vil vere Elling her, når han anonymt gjemte dikt i surkålpakkene..?
Heng kunsten din en annen plass!
Bare fortsett med moralpraten deres, men det er mye mer herverk å dele kunsten sin sprayet på vegger enn å forsiktig bytte ut en reklameplakat med sitt eget kunstbilde.
Sier jeg att han skal spraye i stedet da?
Å henge opp den jævla plakaten på normalt vis er ikke branok det da?
Var et eksempel med det å tagge.

Er det ikke bare å henge plakaten forran, selv om det ikke blir under glasset da?
Kommer jo ann på hvor du bor i landet, men hva med å henge opp bilder i plakatholderne på t-banen? Snakker om de som henger på veggen med en slags klemme.
Ja, bytt de ut med tilbudsskiltene utenfor dagligvarebutikkene, hehe :P
Er det lov å få hint om hva du skal gjøre? :P hvilken type "kunst" er det du skal slenge opp? :P
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Kommer jo ann på hvor du bor i landet, men hva med å henge opp bilder i plakatholderne på t-banen? Snakker om de som henger på veggen med en slags klemme.
Vis hele sitatet...
Minner meg om en annen tråd fra forumet her, handlet om en kunstner som satte opp plakater for feks. Vidda Weed ol. på trikken eller bussen elns.
Trådstarter
9 1
Sitat av random71455 Vis innlegg
Var et eksempel med det å tagge.

Er det ikke bare å henge plakaten forran, selv om det ikke blir under glasset da?
Vis hele sitatet...
Joda, men det er større risiko for å faktisk skade glasset ved bruk av lim eller lignende, og grunnen til at jeg vil ha nøkkel er jo nettopp fordi jeg ikke vil tukle med lås, ripe eller skade glass. På den måten henger det kanskje en kort stund før det blir fjernet, uten noe videre skade.

Siden jeg jobber prossessorientert så er jeg enda ikke sikker på hva som evt hadde kommet opp, også fordi tanken er å gjøre noe som er site specific. Derfor må jeg velge sted først.
Nødvendigvis trenger det ikke være noe heldekkende, men kanskje noe tilførende til det som allerede henger oppe.

PyroMartin: Opphenging på plakatholdere er har jeg brukt tidligere, og det er en veldig fin måte å gjøre det på! Så dette hadde jo vært en fin videreføring av det prosjektet. Har også tatt i bruk oppslagsplater på butikker osv.

Takk for tips, setter pris på enda flere!
TS.
Du har vel ikke tenkt på at den bedriften som kanskje har brukt 20 000,- på å reklamere i reklameboksene som er rundt omkring? Så skal du ødelegge det ved å henge opp din kunst?? Vær så snill da.
Bruk teit å teip det på en vegg om det e så viktig
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Er det ClearChannel sine reklameskilt?
Kan du se hvordan låsen ser ut?
Hvis det er samme type som der jeg bor er det en firkantnøkkel som settes inn på høyre side.
Det jeg liker med Freak, er at folk svarer ærlig og konstruktivt selv når folk spør om hacking, smugling, komme seg unna straff eller bruke/misbruke dop. Merkelig at det er så alvorlig å ødelegge en reklameplakat...
Det jeg og tenkte Ramaskrik, dette blir jo et dramaskrik
Sist endret av random71455; 1. september 2012 kl. 21:40.
Trådstarter
9 1
Poppee:

Godt poeng. Hadde jeg ødelagt plakaten deres.

Men tviler på at det blir gråt og tenners gnidsel av den grunn. Som oftest pleier det å henge samme reklamen på stopp etter stopp etter stopp. Og blir plakaten min fjerna, og deres henger uskadd under, så tviler jeg på at de blir veldig sinte. Liv vil ikke bli ødelagt! Kan sende dem en blomsterbukett etterpå.

Sitat av datagutten Vis innlegg
Er det ClearChannel sine reklameskilt?
Kan du se hvordan låsen ser ut?
Hvis det er samme type som der jeg bor er det en firkantnøkkel som settes inn på høyre side.
Vis hele sitatet...
Er det ikke ClearChannel som henger over hele landet? Ja, mener på at det er en sånn nøkkel.
Sist endret av Takt; 1. september 2012 kl. 21:44.
Sitat av Takt Vis innlegg
Poppee:

Godt poeng. Hadde jeg ødelagt plakaten deres.

Men tviler på at det blir gråt og tenners gnidsel av den grunn. Som oftest pleier det å henge samme reklamen på stopp etter stopp etter stopp. Og blir plakaten min fjerna, og deres henger uskadd under, så tviler jeg på at de blir veldig sinte. Liv vil ikke bli ødelagt! Kan sende dem en blomsterbukett etterpå.



Er det ikke ClearChannel som henger over hele landet? Ja, mener på at det er en sånn nøkkel.
Vis hele sitatet...
Nei men greia er vel at reklamen deres skal være synlig.
Om du absolutt vil fremme kunsten din, kjøp deg reklameplass?

http://www.clearchannel.no/produkter...door-stor-oslo
Eller forresten, koster visst 560 000,- uten moms. og det bare i Oslo.
Sist endret av Poppee; 1. september 2012 kl. 21:48.
Trådstarter
9 1
Sitat av Poppee Vis innlegg
Nei men greia er vel at reklamen deres skal være synlig.
Om du absolutt vil fremme kunsten din, kjøp deg reklameplass?

http://www.clearchannel.no/produkter...door-stor-oslo
Eller forresten, koster visst 560 000,- uten moms. og det bare i Oslo.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, Poppee!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sjekket litt nærmere nå, og det er sekskant, ikke firkant.
Det er reklame over alt i samfunnet.
Hvor du går er det enten plakater eller blinkende reklamer.
Tynne damer som er redigerte og er så langt ifra virkeligheten.
Jeg tror og mener at samfunnet trenger en pause fra reklame og vist han ikke gjør hærværk med og ødelegge noe så ser jeg ingen problemer i og henge opp sin egen kunst.
Men hvordan du åpner de vet jeg ikke siden jeg lever i Norges dårligste by og bussbuene ser slik ut
Lykke til videre med kunsten tough
Trådstarter
9 1
Ah, ok. Takk for det. Er ganske langt unna et busskur, så får ikke sjekka selv med det første. Er det kun en 6 kant, eller var det noe mer detaljer?

Ah, for noen fantastiske busskur! Mer sjel i dem enn i de reklamesponsa plexiveggene med plastikkseter som gamle damer sklir av her i byn.

Og takk for støtte, håper det kan bli et fett innslag for trøtte busspasajerer i høstværet.
Er så herlig å se hva som har skjedd med NFF. En haug med moralprekner, der alle sier nøyaktig det samme. Tror dere virkelig ikke OP forstår konsekvensene rundt spørsmålet?

Det er på høy tide at mods`a tar tak i dette, har sett meg dritt lei å lese gjennom 1000 vis av moral prekner på alle tråder som ikke handler om katten til Ola.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av datagutten Vis innlegg
Sjekket litt nærmere nå, og det er sekskant, ikke firkant.
Vis hele sitatet...
Er det sekskant kan du jo bare kjøpe et koppnøkkelsett på biltema.
Trådstarter
9 1
Sitat av afen Vis innlegg
Er det sekskant kan du jo bare kjøpe et koppnøkkelsett på biltema.
Vis hele sitatet...
Regner med det ikke er standardstørrelse, men da må det vel litt filing til.
Sist endret av Takt; 1. september 2012 kl. 22:43.
Sitat av Poppee Vis innlegg
TS.
Du har vel ikke tenkt på at den bedriften som kanskje har brukt 20 000,- på å reklamere i reklameboksene som er rundt omkring? Så skal du ødelegge det ved å henge opp din kunst?? Vær så snill da.
Bruk teit å teip det på en vegg om det e så viktig
Vis hele sitatet...
Ærlig talt! For det første er det rett og slett irriterende søppel de henger opp. Enkelt og greit søppel. Akkurat som et snickerspapir på gata. Og for det andre har slike bedrifter veldig tjukk lommebok.
Kult om TS får til noe her, jeg personlig syns det er gøy når reklameskiten blir sabotert/henge opp andre ting istedenfor.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
9 1
Sitat av Poppee Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha, nei du. Det er det ikke. Må si at jeg liker intiativet da, om det er aldri så dårlig gjennomført!
Noen så vett kor eg kan få nøkkelen til denne? :P (Kvadrat,Sandnes)
La oss alle bare være enige om at, skal kunst henges opp på ulovlige plasser inni glass, så er det BEDRE at han ikke knuser glasset også.

Ts; Har dessverre ingen nøkkel, eller kjennskap til dem, men se om det er noe merke på disse rutene og google merkenavnet, hvem vet, kanskje det finnes en løsning! Uansett, kult prosjekt, skader ingen andre enn de feite kattene uansett!