Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1379
Hey!

For noen dager siden kom Black Mesa ut, som er en remake av Half Life.
Jeg har spilt det litt, og må si at det er drit fett! Så, alle som har muligheten til å spille det, burde prøve det.

Her er de minste system krava:
Minimum System Requirements
Software : Windows XP, Vista, or 7
Processor : Pentium 4 3.0 GHz, or AMD processor.
RAM : 1GB (1024 MB)
Graphics Card : Shader Model 2.0 capable, ATI 9600, NVidia 6600 or better.
Sound : DirectX 8.1 compatible.
HDD : 8 GB (Not including the Free Source SDK, installed separately)
Vis hele sitatet...
Det beste av alt, er at det er nesten gratis! Du trenger "Source SDK Base 2007" som følger med i mange Source spill fra Steam. Les mer om dette her.
Sist endret av UnknownPwny; 20. september 2012 kl. 19:34.
Lastet det ned fra pirateb... uhm, den offisielle siden igår og må si meg enig at det er et must for alle som liker half life serien.

Dritmorro spill.
Men, det er vel bare en slags halv-release?

er vel ikke en totalport av hl1?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Men, det er vel bare en slags halv-release?

er vel ikke en totalport av hl1?
Vis hele sitatet...
jo det skal vist være hele spillet, utenom utvidelsespakkene
so far so good, har ventet i 4 år på denne modden og elsker den så langt!
Det er så sinnsykt rått as!
Er det et "must" å kjenne historien til half life 1? Har bare spilt hl2 + hl2 episode 1&2. Har aldri fått rota meg til å spille 1ern.
Sist endret av Lapskaus; 20. september 2012 kl. 20:19.
Sitat av Lapskaus Vis innlegg
Er det et "must" å kjenne historien til half life 1? Har bare spilt hl2 + hl2 episode 1&2. Har aldri fått rota meg til å spille 1ern.
Vis hele sitatet...
Nope! Du får jo kjenne historien gjennom å spille denne versjonen!

Det blir sikkert bedre om man har et forhold til enern fra før av, men for deg som bare kjenner det nyeste blir det sikkert lettere for deg å spille dette fremfor å gå på originalen med originalgrafikk.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Men, det er vel bare en slags halv-release?

er vel ikke en totalport av hl1?
Vis hele sitatet...
Det er hele spillet utenom Zen altså slutten
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Nope! Du får jo kjenne historien gjennom å spille denne versjonen!

Det blir sikkert bedre om man har et forhold til enern fra før av, men for deg som bare kjenner det nyeste blir det sikkert lettere for deg å spille dette fremfor å gå på originalen med originalgrafikk.
Vis hele sitatet...
Awesome!
Så på gameplay nå, så jo dritbra ut
Dette er da ikke en totalport av orginalspillet?

Begynnelsen var som originalen, men det blir etterhvert en helt annen historie.

Det eneste jeg kan sette fingeren på sålangt er stemmene til soldatene.. De synes jeg var jævlig fønki i begynnelsen, men blitt vandt med det..:P

Anbefales!
Sitat av toxicity Vis innlegg
Det er hele spillet utenom Zen altså slutten
Vis hele sitatet...
Xen*
*titegn*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt synd at "jumpsuiten" tilsynelatende bare hadde et formål..

Ellers må jeg si at dette er strålende med tanke på at folk har satt dette sammen på fritiden! Det er nesten synd og skam at de har brukt 8 år på dette, og så gir de det ut gratis..
Morsomt at det endelig dukket opp en tråd om Black Mesa her på nff. Glad for at folk ser ut til å like spillet. Ja, får vel stå fram her som en av utviklerne av Black Mesa, du finner meg 2 skap unna Freeman i garderoben. :P

Sitat av LoOzR Vis innlegg
Dette er da ikke en totalport av orginalspillet?
Vis hele sitatet...
Stemmer nok at vi måtte dele det opp for at vi skulle klare å slippe spillet i år.
Vi så på avbrekket mellom jorden og Xen som en naturlig splitt om vi først skulle dele det opp i to episoder, siden de siste kapitlene er såpass forskjellige fra resten av spillet. Mye plattform game-play og for det meste organiske miljøer, kontra de mer rette linjene og lineære progresjonen i første halvparten av spillet.
Har berre fått prøvd spelet i eit par minutt, men så langt ser det hinsides bra ut. Deilig grafikk, og bra gjenskaping. Half life 1 og 2 er stort sett dei einaste spela eg har orka å spele meg igjennom, så eg ser fram til å få ny pc slik at eg kan spele dette også.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Tenk at et spill fra 1998 er så fantastiskt bra! Jeg har ikke spillt 1'ernen før, utenom på demo til ps1. Har nå spillt meg gjennom BM og er helt forelsket. Det er en utrolig bra historie med karakterer som gjør at jeg blir sur når "the government" kommer og dreper forsker kameratene mine. Jeg blir flere ganger skremt. Det er en helt perfekt vanskelighetsgrad, som gjør at jeg dør akkuratt passe nok ganger men heller ikke blir sur for det. Flere plasser jeg brukte endel tid på og skjønne hvordan jeg skulle komme videre. Den grafikken Bm har fått til er helt rått! Et spark i balla til mange spill som har kommet ut i senere tid, men samme grafikk som et spill fra 1998 kan oppnå.
Tusen takk til de frivelige i [COLOR="Red"]Black Mesa[/COLOR] for en fantastisk jobb.
Skal nå starte på Half Life 2 for andre gang og gleder meg mer en noen gang til den mystiske nr.3

http://bildr.no/thumb/1285116.jpeg