Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 390
For tiden har jeg en stasjonær PC uten trådløst nettverkskort, og en laptop med trådløst nettverkskort.

Så for å få den stasjonære koblet opp mot internet, gjør jeg følgende:
- Bærbar er koblet til en trådløsrouter(fra Telenor) via trådløst -> Kobler bærbar inn i en switch -> Deler internettkoblingen -> Kobler stasjonær i samme switch -> Og på den måten får jeg internett på den stasjonære.

Men så over til problemet:
- Hvordan skal jeg få åpnet porter på den stasjonære?

Laptop får altså to IP-adresser. Det trådløse nettverkskortet får IP fra modemet ( 10.0.0.2), og det vanlige nettverkskortet får IP, 192.168.0.1 (blir satt som Gateway).
Den stasjonære får IP: 192.168.0.132

I modemet har jeg prøvd å åpne porter til IP, 192.168.0.132 uten at dette hjalp.

Noen som kan hjelpe meg?

Dette ble kanskje litt rotete, men håper dere skjønner problemet.

/s1gh
Tror ikke dette er en funksjon som er innebygd i Windows. Når du gjør det du gjør fungerer den bærbare som en bridge, altså den er "usynlig" for den stasjonære. Hadde det vært en routerfunksjonalitet så hadde det vært en annen sak. F.eks iptables i linux.