Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1681
Hei, for og ha det oppklart er jeg helt ny på området. Eneste jeg kan er photoshop.

Mange skoler har 3dmax som verktøy, så jeg kunne tenke meg og lære dette siden det kanskje blir aktuelt med skole innen dette føler jeg at jeg mestrer dette.

Lurer på alt mulig info..

*Websider med bilder, ideer osv
*Guider
*Anbefalinger av verktøy, filter osv til både bruk i animasjons filmer eller bilder.
*En eller annen dummy

Har søkt litt inne her og fant ikke noe tidligere post om nøyaktig dette emnet.

Gjerne forklar hvordan jeg skulle begynne osv. Og ha riktig utgangspunkt er veldig viktig for framgang mener jeg-
Hva legger du i animasjon? 3D animasjon? For og lage animasjons filmer kan du bruke Macromedia Flash for og lage såkalte flash filmer, du kan også lage .avi filer og .gif filer i programmet.
Jeg legger Toy Story, Ringenes herre osv i animasjon kjære voldern.
3d animasjon ja.

2d animasjon er jeg ikke på noen nivå interessert i.
Har brukt macromedia tidligere men det er greit på 2d ikke 3d.
Må si jeg er ganske lysten på å lære meg litt jeg og.
Så speak up, om noen har noen svar og tips.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Man kan lage GIF animasjoner i photoshop og imageready, driver litt med det på skolen, gankse amatør men...
Hva er det med ordet "3d animasjon " personer her ikke forstår seg på? Anitim0n, gif animasjoner kan de fleste lage.

SharkTale, Toy Story, Ants osv har animasjon jeg liker.
www.3dtotal.com har en god del tutorials for 3dmax, så hvis du allerede har programmet kan det være fint å starte med noen av tutorialene for nybegynnere og jobbe deg videre derifra. jeg prøvde å lære programmet slik en gang, men jeg hadde visst ikke tålmodighet/tid til å komme noe sted. bortsett fra det tror jeg dette er en av de beste måtene å komme i gang på. www.storedyret.com er et norskt forum for design som også kan være drahjelp for å komme i gang med 3d animasjon/modellering.