Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4676
Ok, jeg sitter og studerer filosofi, så da kom jeg opp med et spørsmål. "One true love" finnes det? Soulmate, store kjærligheten, osvosv. Eller er det bare noe crap Hollywood har finni på?

Jeg lurer egentlig litt på hva folk tenker om det her. Er det sånn at når du har hatt 3-4 kjærester, så er en av de VIRKELIG spesiell, mens alle andre bare var helt ok?

Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg tror ikke den ENE store kjærligheten vandrer der ute, jeg tror det finnes mangfoldige titusner av kvinnfolk som du vil ha et fantastisk liv med uansett hvem av dem du ender opp med å dele livet ditt med.

Grunnen til at folk sier den ene store kjærligheten er fordi de aller aller fleste kun opplever en slik drømmeperson i livet. Finner man først en som er såpass bra så leter man jo ikke etter noe annet.

Hadde man aldri møtt den første drømmedama og blitt sammen med hun, så hadde man blitt sammen med noen andre, hvor da denne personen hadde vært ''drømmedama'' og ''den ene''. Det gjelder nok kanskje ikke i alle tilfellene, men i noen av dem.
Sist endret av Bombasa; 21. mai 2013 kl. 17:17.
Det beste svaret vil du vel få av et par som har holdt sammen i 70 år
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Par som har vært sammen i 70 år handler ofte om tradisjoner og verdier. Fra gammalt av var det normalt og gifte seg ung og være sammen hele livet ut (det var unormalt og gifte seg, sosialt uakseptert). I dagens samfunn skjer dette svært sjeldent fordi kvinner har lært seg å stå på beina og ting har blitt mer liberalt på det området.

Dermed vil jeg ikke tru at de har et fasit svar på dette spørsmålet, ettersom andre faktorer spiller inn.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hadde man aldri møtt den første drømmedama og blitt sammen med hun, så hadde man blitt sammen med noen andre, hvor da denne personen hadde vært ''drømmedama'' og ''den ene''. Det gjelder nok kanskje ikke i alle tilfellene, men i noen av dem.
Vis hele sitatet...
Men jeg mener å ha møtt mennesker som har møtt drømmedama, A, men endt opp med å gå fra hverandre pga en eller annen tragisk grunn. Deretter blitt sammen med noen andre, B, men fortsatt gått rundt og tenkt på A i flere år.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av dhassassin Vis innlegg

Men jeg mener å ha møtt mennesker som har møtt drømmedama, A, men endt opp med å gå fra hverandre pga en eller annen tragisk grunn. Deretter blitt sammen med noen andre, B, men fortsatt gått rundt og tenkt på A i flere år.
Vis hele sitatet...
Da er det ikke drømmedama. Eller han er ikke drømmemannen til hun, og det blir det ikke et bra forhold ut av i lengden.

Det jeg mente er at du kan bli sammen med person A, og ha et fantastisk liv med den personen til dere dør av alderdom.
Skulle du derimot aldri møte A og bli sammen med den personen, så vil du møte person B, hvor dere også lever et fantastisk liv sammen hvor dere begge er frelst i hverandre livet ut.

Eller du kan møte person C, D, E eller F, som er noen rasshøl alle mann.
Poenget er at det finnes mer enn en ''drømmeperson'' der ute, og nesten garantert enda flere folk du aldri burde bli sammen med overhodet.
Sist endret av Bombasa; 21. mai 2013 kl. 17:26.
Jeg tror på kjærligheten som et bånd som eksisterer mellom to mennesker. De personene som deler dette båndet, en dag blir mer glad i forholdet (båndet) enn de er glad i seg selv. Man dyrker forholdet og lager kompromisser og er flinkere sammen i et forhold enn andre. At kjærligheten/forholdet er noe man lager og ikke er noe som eksisterer fra før av med fødsel.

Jeg hadde en gang ei sånn jente, men det er bare et minne, båndet er forsvunnet. Omtaler henne til meg selv som ''hu ene'', men det har nok bare blitt navnet hennes for meg!
Som bombasa sier, det er uendelig mange damer du kan ha det perfekt med. Man må bare finne de.

En kan dog se rent praktisk på det og påstå at det eksisterer noe sånt som "the one". Jo større avvik du er fra normalen, jo færre mennesker i verden kan bli din "ene", og er du merkelig nok er rett og slett sjansen for å finne en annen match lav nok til at en kan omtale den du har funnet som "the one".

Mine krav til en kjæreste er eksempelvis i så stor kontrast til hvem jeg er at nå når jeg har funnet en som overlever meg så biter jeg meg fast. Ikke fordi jeg er håpløst forelsket - men fordi grunnleggende sannsynlighetsregning tilsier at jeg ikke vil finne en annen match i løpet av en levealder.
Sist endret av Tøffetom; 21. mai 2013 kl. 17:29.
Jeg tror det finnes, for jeg har møtt en sånn dame. Vi er ikke sammen lenger men vi kjenner hverandre. Og jeg har ikke møtt lignende dame før.

Men hva vi alle legger i "den ene store kjærligheten" er individuelt. Noen vil bare ha noen som ser pene ut, men som oppfører seg som dritt mot andre. Noen bryr seg lite om utseendet, men vil ha noen som oppfører seg skikkelig. Noen vil ha begge, eller annen mix. Og når det kommer til småting i livet, og interesser, da er det jo ekstremt mye forskjellig av mennesker.

Så jeg er litt uenig i Bombasas utspill om at man kunne vært lykkelig med titusenvis av kvinner (for menns del), det er nok ikke så enkelt.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Da er det ikke drømmedama. Eller han er ikke drømmemannen til hun, og det blir det ikke et bra forhold ut av i lengden.
Vis hele sitatet...
Det du sier her, er at det er mulig at A er min drømmemann, men jeg er ikke A's drømmedame?

Og da vil jo jeg gå resten av livet videre og bli sammen med B C D F Æ Ø Å, men jeg har allikevel møtt min store kjærlighet, som jeg dessverre ikke ble sammen med.

Sitat av Nakkeskot Vis innlegg
Jeg tror på kjærligheten som et bånd som eksisterer mellom to mennesker. De personene som deler dette båndet, en dag blir mer glad i forholdet (båndet) enn de er glad i seg selv. Man dyrker forholdet og lager kompromisser og er flinkere sammen i et forhold enn andre. At kjærligheten/forholdet er noe man lager og ikke er noe som eksisterer fra før av med fødsel.

Jeg hadde en gang ei sånn jente, men det er bare et minne, båndet er forsvunnet. Omtaler henne til meg selv som ''hu ene'', men det har nok bare blitt navnet hennes for meg!
Vis hele sitatet...
Du snakker i koder haha.

Så du definerer "den store kjærlighet" som et bånd, som man i overkant har blitt glad i og dyrket i lang tid. Det betyr jo at den store kjærligheten eksisterer?
"Den store kjærligheten" er noe jeg tror på, så lenge man tolker ordene som i en kjærlighet som rett og slett er så fantastisk at man kan holde sammen livet ut. Men jeg tror også at selv "Den store kjærligheten" kan ødelegges om spesielle ting skjer. Men jeg har ikke tro på dette med "Den rette for deg", i betydning om at det er en person for alle. Jeg tror alle har potensielt mange mennesker de kan passe sammen med - man treffer bare ikke alle. Og når man først har funnet en av de, så er man ikke fullt så interessert i å finne de andre.

Et forhold handler i mine øyne uansett ikke om å finne den personen som passer deg helt perfekt. Jeg ser på det som å finne en person man trives godt sammen med, og så prøve å gjøre det perfekt.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Da er det ikke drømmedama. Eller han er ikke drømmemannen til hun, og det blir det ikke et bra forhold ut av i lengden.

Det jeg mente er at du kan bli sammen med person A, og ha et fantastisk liv med den personen til dere dør av alderdom.
Skulle du derimot aldri møte A og bli sammen med den personen, så vil du møte person B, hvor dere også lever et fantastisk liv sammen hvor dere begge er frelst i hverandre livet ut.

Eller du kan møte person C, D, E eller F, som er noen rasshøl alle mann.
Poenget er at det finnes mer enn en ''drømmeperson'' der ute, og nesten garantert enda flere folk du aldri burde bli sammen med overhodet.
Vis hele sitatet...
Dette spørs jo hvorfor man går fra hverandre. Livsstiausjonen kan endres, noe som f.eks. gjør at den ene må flytte vekk fra den andre i en lengre periode - og jeg tror at tid og avstand kan ødelegge et forhold uansett om det er "True love" eller ikke - men litt avhengig fra person til person. Men om jeg hadde flyttet til utlandet i 2-3 år, med veldig begrensede muligheter for å treffe kjæresten tror jeg rett og slett det kunne kostet forholdet uansett hvor høyt man elsket hverandre. Følelser må holdes vedlike.

Noen vil da kanskje si "Men hadde ho vært den rette hadde du valgt ho over karriæren", og til det vil jeg si at folk prioriterer forskjellig. For enkelte er karriære viktigere enn for andre - kanskje var dette noe man hadde drømt om hele livet?

Sitat av Nakkeskot Vis innlegg
Jeg tror på kjærligheten som et bånd som eksisterer mellom to mennesker. De personene som deler dette båndet, en dag blir mer glad i forholdet (båndet) enn de er glad i seg selv. Man dyrker forholdet og lager kompromisser og er flinkere sammen i et forhold enn andre. At kjærligheten/forholdet er noe man lager og ikke er noe som eksisterer fra før av med fødsel.

Jeg hadde en gang ei sånn jente, men det er bare et minne, båndet er forsvunnet. Omtaler henne til meg selv som ''hu ene'', men det har nok bare blitt navnet hennes for meg!
Vis hele sitatet...
Ganske likt mitt syn. Den store kjærligheten er ikke noe man finner - men noe man skaper sammen. Man kan finne en person man blir håpløst forelsket i, men å utvikle dette til den store kjærligheten krever arbeid og kompromisser. Og uten aktivt arbeid for å peleie forholdet vil også denne kunne falme.
Sist endret av etse; 21. mai 2013 kl. 17:41.
Jeg hadde drømmedama i 9 år, også dreit jeg meg ut! Nekter å tro at jeg kommer til å finne noe lignende igjen!
Jeg tror at drømmepartnere kommer i takt med de ulike fasene man går gjennom i livet. Når du er 15 og helt fersk i gamet og faller pladask for en som bare er nødt til å være the one. Når du er 20 og møter en intellektuell jevnaldret som du føler tilfredsstiller deg i all tenkelig grad. Når du er 30 og noen like eventyrlysten og reisesugen som deg dukker opp. Alle er potensielle drømmepartnere, i ulike perioder av livet. Det finnes et par milliarder av det motsatte kjønn der ute, språkbarrieren sett bort i fra, så skulle nå være mulig å oppleve den store kjærligheten flere ganger i løpet av tiden en har over bakken.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
"The One doesn't exist. There are ones. Or 0.54s, and 0.62s, and then you round them up to The One." - Dan Savage

I likhet med et liv etter døden (det finnes tråder for de som har lyst til å diskutere det) gir det (for meg) ikke mening at Den Ene™ skal finnes. Hvorfor og hvordan skulle universet ha arrangert noe slikt? Og hvordan blir folk valgt ut? Det er helt klart at mange ikke er sammen med sin Ene.

Har inntrykket av at mange klamrer seg til og forsvarer idéen, mulig fordi mange får den inn fra ung alder. «Jeg tenkte fortsatt på henne, selv om det hadde gått flere år. Hun må være den ene!» og lignende. Selv om det kanskje var et forhold preget av overgrep og sorg.

Forøvrig: http://what-if.xkcd.com/9/

Edit: Dette er relatert til skjebnen, og om man tror på den, kan man finne på forklaringer for alt. «De to fra den lille bygda ble sammen fordi det var meningen. De trengte ikke bevege seg ut fra det lille samfunnet de vokste opp i.»
Sist endret av Jonta; 21. mai 2013 kl. 17:51.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av etse Vis innlegg
Ganske likt mitt syn. Den store kjærligheten er ikke noe man finner - men noe man skaper sammen. Man kan finne en person man blir håpløst forelsket i, men å utvikle dette til den store kjærligheten krever arbeid og kompromisser. Og uten aktivt arbeid for å peleie forholdet vil også denne kunne falme.
Vis hele sitatet...

Må si meg veldig enig i det siste der!

Men hvis man en eller annen grunn må gå fra "den store kjærligheten", som for eksempel avstand, som du nevner. Vil du da gå resten av livet og tenke at det var "den store kjærligheten"?

Sitat av Jonta Vis innlegg
"The One doesn't exist. There are ones. Or 0.54s, and 0.62s, and then you round them up to The One." - Dan Savage

I likhet med et liv etter døden (det finnes tråder for de som har lyst til å diskutere det) gir det (for meg) ikke mening at Den Ene™ skal finnes. Hvorfor og hvordan skulle universet ha arrangert noe slikt? Og hvordan blir folk valgt ut? Det er helt klart at mange ikke er sammen med sin Ene.

Har inntrykket av at mange klamrer seg til og forsvarer idéen, mulig fordi mange får den inn fra ung alder. «Jeg tenkte fortsatt på henne, selv om det hadde gått flere år. Hun må være den ene!» og lignende. Selv om det kanskje var et forhold preget av overgrep og sorg.

Forøvrig: http://what-if.xkcd.com/9/
Vis hele sitatet...
Det er forøvrig sant. Men det er mange som har en følelse av at det var noe spesielt med et forhold de hadde. OG da gjerne en GOD følelse, haha. Og da lurer jeg på at det kan bety at det var din "store kjærlighet". Og du eventuelt aldri kommer til å finne noe likt som det.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Jeg er alt for rasjonell til å tro at der skal være "den ene". Det er tross alt over 7 milliarder mennesker på planeten.
Det ville vært veldig vanskelig å finne hverandre. Da måtte noe sånt som skjebnen eksistert, og at de menneskene til slutt ville møtt hverandre uansett, eller aldri. Det hele høres bare veldig usannsynlig ut.
Jeg tror mennesker kan ha det fint med mange mennesker. De fleste egentlig. Det handler bare om kjemi og treffe de samme bølgelengdene. Er man ukoordinert vil ikke et forhold fungere. Jeg tror at å elske noen er et valg man tar, og er man innstilt på å bygge et forhold sterkt vil det kunne vare lenge.

Samtidig har jeg vært veldig fjern til tider og opplevd bisarre hallusinasjoner som får meg til å tenke at det er bare "en" for meg, og det mennesket er meg selv.
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Må si meg veldig enig i det siste der!

Men hvis man en eller annen grunn må gå fra "den store kjærligheten", som for eksempel avstand, som du nevner. Vil du da gå resten av livet og tenke at det var "den store kjærligheten"?
Vis hele sitatet...
Nei, for jeg tror man kan skape dette med flere. Man kan finne nye mennesker man kan skape den store kjærligheten sammen med.
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Du snakker i koder haha.
Vis hele sitatet...
Tar så lang tid å skrive alt jeg har på hjertet når jeg skal svare på filosofiske spørsmål Elsker filosofiske spm tho!

Sitat av dhassassin Vis innlegg
Så du definerer "den store kjærlighet" som et bånd, som man i overkant har blitt glad i og dyrket i lang tid. Det betyr jo at den store kjærligheten eksisterer?
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg tror på kjærligheten. Det kan jo enkelt sett bare være noe psykisk, men jeg håper det er noe mer i evolusjons prosessen
Jeg tror ikke mennesket er laget for monogami.

Mannfolka skal slåss som et helvette, så skal vinneren pøke ei kjerring (den sterkeste kisen får spredt sin sæd videre). Deretter skal mannfolket få tilbake pusten igjen, så skal han ut igjen og slåss som rakkern for å vinne gunsten til et nytt kvinnfolk.
And so on...!

Er isåfall slik mesteparten av dyrene oppfører seg på animal planet, og det er dette jeg til tider bruker som argument for min oppførsel.

Bulletproof!
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg tror ikke mennesket er laget for monogami.

Mannfolka skal slåss som et helvette, så skal vinneren pøke ei kjerring (den sterkeste kisen får spredt sin sæd videre). Deretter skal mannfolket få tilbake pusten igjen, så skal han ut igjen og slåss som rakkern for å vinne gunsten til et nytt kvinnfolk.
And so on...!

Er isåfall slik mesteparten av dyrene oppfører seg på animal planet, og det er dette jeg til tider bruker som argument for min oppførsel.

Bulletproof!
Vis hele sitatet...
Not true. Det fins en rekke dyr på denne planeten som lever i monogami.
Blant annet rever, svaner og turtelduer som lever med én partner hele livet.

Løver lever og i noe som nesten kan kalles monogami. Dette har skjedd via utvikling da det er gunstigst at en unge vokser opp med 2 foreldre, for å øke sjansen for at den overlever (og dermed også kan reprodusere seg på nytt)
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Not true. Det fins en rekke dyr på denne planeten som lever i monogami.
Blant annet rever, svaner og turtelduer som lever med én partner hele livet.
Vis hele sitatet...
Okei, jeg vet at det finnes en god del dyr som lever i monogami, men nå skrev jeg at det var "slik mesteparten av dyrene oppfører seg på animal planet".

Er vell en god del pingviner som også lever i monogami, noe som for meg er helt jævla absurd. Er 40.000 av de på et lite isflak, og alle er jævli like.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Er vell en god del pingviner som også lever i monogami, noe som for meg er helt jævla absurd. Er 40.000 av de på et lite isflak, og alle er jævli like.
Vis hele sitatet...
Fantastisk logikk der du.
Selvsagt finnes det soulmates, er det ingen freaks igjen her som har troa på kjærligheten?
Alle har vel en de har møtt/vært i et forhold med/vært kompis med som stadig vekk popper opp i hodet på en? Som man på en måte har unfinished business med?

En soulmate er ikke en du automatisk møter og klikker fullstendig med altså, det mener jeg ikke, men en som får frem det beste i deg og visa versa.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Anbefaler dere tre-fire å lese t.d. http://en.wikipedia.org/wiki/Monogam...ing_in_animals

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_at_Dawn anbefales også. Ihvertfall å se et foredrag av Christopher Ryan. Han snakker bl.a. om forskjellige måter mennesker lever på rundt om i verden (:

muti: Tviler på at det er mangel på «tro på kjærligheten». Men nei, på langt nær alle har én person som stadig dukker opp i hodet. Og da er det ikke bare snakk om http://asexuality.org/
Jeg tror den store kjærligheten, eller den som er som skapt for meg er noe jeg selv skaper et bilde av i hodet mitt. "Alle" som har møtt the only one har mistet henne. Mest sannsynlig har de mistet henne når de har vært nyforelsket og før illusjonen om den fødte partner har sprukket. Som regel så gir de seg selv også skylden fordi de mistet henne.

Man husker kun det perfekte fordi man kom aldri langt nok til å se svakhetene til personen. Blir litt som en sportsfisker alltid snakker om den svære laksen som slapp unna.
Jeg vil tro det. Det er ikke sikkert du finner den blant Norges 5 063 709 innbyggere (sikkert steget innen jeg er ferdig med innlegget) men der ute i verden er det helt sikkert en person som ville fått deg til å se stjerner. Har selv vært i et par forhold, vært mad in love med noen, tenkt på noen av dem flere år etter et forhold osv.

Har til og med "kranglet" "ditchet" "backstabba" noen kompiser for å ta en jentes parti.

Det er jævla mye positivt med kjærlighet (altså når du -FALLER- for en person), du får en helt syk rus. Du får masse motivasjon, kan rase ned i fettprosent (hehe), dagene går letter selv om de er "lengre", en melding, et smil, øyekontakt kan bare snu hele tilværelsen på hodet og adrenalin og hjertet elsker det.

Nå har jeg vært lenge uten et fast forhold, føler nå at jeg er på vei til å søke etter giftematriale.. En å dele livet med. Selv om tankene strider i mot det også, jeg bor forsatt hjemme med brødrene og foreldrene mine. Jeg kan egentlig ikke tenke meg å flytte rett i et hus med en partner nå. Jeg føler jeg aldri har hatt den "store friheten". Vil gjerne ha egen leilighet selv først, føle litt på "friheten". (ikke lett med dagens egenkapital og boligprisene, men vi holder motet oppe..)

Jeg vil tro at du ikke finner kjærligheten på den svette lokalpuben, heller ikke om du tar toget i noen minutter. At jeg tror at det finnes en som vil passe alle perfekt der ute, det "tror" jeg kanskje, faktisk.

Personlighet teller mye, utseende (til en viss grad hos de fleste) og teamworket.

Noe jeg syntes er litt "feil" er folk som gifter seg og snylter pga penger. Ingen tvil om at det er mange gode historier som begynner med fattige og rike..

Kjærlighet er komplisert, det er bra.. Ellers ville alle hatt den, du må jobbe for det. DO it!

Spora kanskje litt av her :P er ikke rusa, eller spiser en fantastisk hjemmelaget pizza (JA spiser ved tastaturet!) men gå på skattejakt her i verden så finner du alltid noen.

heartslava på sin sjette eller sjuende pizzabit...
Jeg er usikker for å være helt ærlig. Jeg tror det ikke finner den rette, men at tiden passer for å få det til og virke som den ene store kjærligheten. Det jeg legger i ordet den store kjærligheten er en jeg virkelig bryr meg om, og at vi holder sammen en god stund.

Jeg har nylig drevet med en fyr i et halvt års tid, men det funket ikke. Det kan ha vært mye med at oss som mennesker ikke fungerte sammen, men også avstand og hvor begge var i livet spilte mye inn.

Så tid og sted har mye å si, for den store kjærligheten. Men jeg håper at jeg en dag overrasker meg selv ved at jeg finner drømmeprisen. Haha
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Å tro på at det finnes "den rette" for hver eneste person i verden er helt på trynet. For det første er det ikke like mange kvinner som menn, så det hadde ikke passet. For det andre er det litt som å tro på religion, at det er forhåndsbestemt at det bare finnes èn person i hele verden som kunne passet perfekt for deg er like tullete som å tro at det bor en mann i skyene med en stor hjerne som telepatisk forteller hvordan du skal oppføre deg.

Faktum er at det mest sannsynlig finnes ekstremt mange mennesker man kunne hatt det kjempebra med hvis man hadde endt opp ilag. Å tro at det bare er èn er bare tull.
Det er jo ganske søkt å tro at "den rette" finnes samtidig som aller, aller fleste finner livspartneren sin på jobben, skolen, det nærmeste treningssenteret, på stampuben osv. Hva er oddsen, liksom?

Samtidig er det et ubestridt faktum at en pen kvinner som regel finner seg en pen mann, mens en mindre pen kvinne finner seg en mindre pen mann. Er dette liksom tilfeldig? Selvsagt er dette en grov generalisering, men det ligger definitivt noe i uttrykket "like barn leker best".

Ethvert rasjonelt sinn vil konkludere med at ekte kjærlighet eksisterer, men det finnes ikke en person som er skapt for å passe til deg. Hvem skulle isåfall bestemme noe slikt? Er svaret gud er diskusjonen over for min del. Man finner noen man har felles interesser og verdier med, eller noe som har det man er på utkikk etter (les: unge, hotte blondiner som finner seg en 70 år gammel milliardær). Derfor finner man også som oftest partneren sin på nettopp jobben sin, på skolen man går på, på den lokale puben osv.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Å tro på at det finnes "den rette" for hver eneste person i verden er helt på trynet. For det første er det ikke like mange kvinner som menn, så det hadde ikke passet.
Vis hele sitatet...
Det er flere kvinner enn menn totalt sett.


...trodde jeg, helt til jeg sjekket kilder nå. Jeg er skråsikker på at vi lærte at det var flere kvinner enn menn da jeg gikk på skolen. Er dette noe som har forandret seg drastisk i det siste?
Sitat av Jonta Vis innlegg
muti: Tviler på at det er mangel på «tro på kjærligheten». Men nei, på langt nær alle har én person som stadig dukker opp i hodet. Og da er det ikke bare snakk om http://asexuality.org/
Vis hele sitatet...
Virkelig? Er jo helt fra evolusjonens tid vært veldig fokus på at "happiness" er å finne en partner, settle down osv. Så det er jo bare logisk at mennesker uavhengig av legning er alltid på søken etter et sosialt/intellektuelt tilfredstillende forhold ihvertfall. (Veldig sneversynt tankegang men uansett)
Og btw. aseksuelle mennesker har vel sist jeg sjekket følelsesmessige behov de også, dog ikke så seksuelt.

"Aseksualitet i dens bredere betydning, er mangelen på seksuell tiltrekning og, i noen tilfeller, mangelen på interesse for samleie."

Jeg er helt overbevist om at det er plenty med mennesker der ute som passer knallbra sammen, de har bare ikke funnet hverandre enda!
Tenker vi lever i en tid, med masse innlærte sannheter og annet piss, http://www.0330.no/2010/12/ones.html#.UZzWVrX0FWZ

Den stor kjærligheten finnes vel om man velger å tro på den, (det må jo ikke være mennesker, man kan jo ha stor kjærlighet for naturen, livet, eller rusmiddler eller andre ting.
Sist endret av random40348; 22. mai 2013 kl. 16:33.
For å kunne svare på spørsmålet må man definere hva "den store kjærligheten" er.

Hvis du med DSK mener noe overnaturlig, så avviser jeg kategorisk at noe sånt finnes.

Hvis du med DSK mener at det finnes folk der ute som vi passer bedre med enn andre, så stemmer nok det, men uansett hvem man blir sammen med så er det ingenting som er garantert. Selv om du har funnet en person som framstår som den perfekte partner, er det ingen garantier for at forholdet kan endre seg i fremtiden.

Må bare beklage om jeg ødelegger eventuelle romantiske illusjoner leseren måtte ha
Fasit svaret har du vel inni deg, du får bestemme hva du vil det skal være, så go from there......
Den rette dukker opp når du egentlig har gitt opp og minst aner det