Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4388
Forje uke og denne uken har jeg fått flere venneforespørsler på Facebook, og det i seg selv høres jo ikke så merkelig ut.

Men det merkelig med alle disse venneforespørslene jeg har fått i det siste er:

1. Jeg kjenner ikke personen(e) og har ingen felles venner med personen(e)

2. Personen(e)har færre en 20 venner eller 0 venner.

Og da spør jeg dere.
Er det noen andre her som har opplevd det samme eller har ide om hvorfor noen som ikke kjenner og ikke har noen felles venner med meg har lyst å bli venn med meg på Facebook?
Sist endret av øyvind95; 6. desember 2015 kl. 16:56.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Forje uke og denne uken har jeg fått flere venneforespørsler på Facebook, og det i seg selv høres jo ikke så merkelig ut.

Men det merkelig med alle disse venneforespørslene jeg har fått i det siste er:

1. Jeg kjenner ikke personen(e) og har ingen felles venner med personen(e)

2. Personen(e)har færre en 20 venner eller 0 venner.

Og da spør jeg dere.
Er det noen andre her som har opplevd det samme eller har ide om hvorfor noen som ikke kjenner og ikke har noen felles venner med meg har lyst å bli venn med meg på Facebook?
Vis hele sitatet...
Ikke på den måten, men opplevd i ny og ne at folk har adda meg som venn, mennesker fra den andre siden av kloden jeg aldri har hatt noe kontakt med.

Høres ut som ett slags virus.

Hvorfor dem adder deg er åpenlyst for reklamasjon av divs sko,bukser,smykker etc..
Hvis du godtar venneforespørsel så tagger de deg i en haug av reklame og scamposter
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Velkommen til Internett, der du ikke bør stole på en eneste jævel og utøve streng kildekritikk på alt du leser.
Har haugevis av venneforespørsler av folk jeg ikke kjenner. Ser ikke helt problemet, folk er snåle, facebook er det mye folk, folk adder folk de ikke kjenner for scam eller for å promotere noe, og noen adder så mange de kan fordi de er ensomme eller vil ha flere likes på statuser, profilbilde, forsidebilde. Det er sånn det fungerer. Bare ignorer det, forstår ikke hvorfor du bryr deg. Bare trykk avvis. Har hatt facebook i evigheter, aldri godtatt folk jeg ikke kjenner, og aldri hatt noen problemer. Er bare å ikke akseptere.
Sist endret av Relevant; 6. desember 2015 kl. 17:51.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Jeg synes det bare var litt merkelig, men jeg tar jo selfølgelig og sletter forespørselene med en gang.
De siste årene har jeg også med jevne mellomrom fått venneforespørsler fra tilsynelatende helt nye profiler som adder meg og en god del av andre i min vennekrets. Alltid damer også. Scam er nok nøkkelordet... Men kult om andre har noen teorier
Jupp, får rundt to eller tre av dem i uka. Alltid jenter, under 20 venner, ett profilbilde og ingenting annet. Har hørt om firmaer som bruker falske facebook profiler for å samle informasjon, så det kan være tilfelle. Mer sannsynlig er det nok at de blir brukt til å linke til tvilsome sider. De legger ut en link til en side, tagger alle som har godtatt venneforespørselen og plutselig ser alle som er venner med de som godtok venneforespørselen linken også. Kjapp måte å nå tusener med bare 15 venner. Og av de er det nok garantert noen som kommer til å klikke på linken.
Hva er greia med disse linkene? Virus, hacking, scam, illegal virksomhet? Høres ut som en fin oppsummering det Ad Hoc.
Sier bare en ting jeg. Vær forsiktig med hva dere trykker på av linker på facebook!
Det er mulig å gjøre slik at du må ha felles venner med noen for at de kan legge deg til som venn. Linken fører ikke til noe virus/scam, just saying, den inneholder bare et screenshot. Bare til info
https://gyazo.com/9221a790f343e0c23105f66e51fa8666
Sist endret av droidex; 7. desember 2015 kl. 00:12.
Ja får venneforespørsler fra fremmede ukentlig. Noen ganger bots, slik som de du beskriver. Oftest kvinnebilder, nyopprettet profil, som sender ut linker til vennelista si for virus, noen kan også være bekjentes venner som vil "spane" av sladregrunner. Godtar ingen sånne profiler som åpenbart er fake.

Andre ganger fra ganske ålreite folk fra andre siden av verden som har kommet over meg i en gruppe vi begge er i og dermed har felles interesser.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Velkommen til Internett, der du ikke bør stole på en eneste jævel og utøve streng kildekritikk på alt du leser.
Vis hele sitatet...
Veeldig offtopic, men måtte bare bruke det sitatet som en signatur, aldri hørt noen definere "internett" bedre enn det XD!

Ontopic, dette har skjedd med meg tidligere, kan godt hende du har registrert deg på et eller annet via FB brukeren din som har gitt dem noen få privilegier, feks dele kontakt informasjonen din med andre bedrifter.
Er samme problem på skype, blir added ofte av sexy girl, horny girl, osv.. Noen vil ha webkamera samtale, gikk med på det... Der satt den modell jenta, jeg ba om hun kunne bekrefte seg selv feks, vise 3 finger, det gjorde hun. Men hvergang hun viste forskjellige mønster i fingrene fadet hun... Verste av alt hadde dem ikke skrudd av mikrofonen, så jeg hørte jo en haug med mannfolk som snakket. Jeg ba da om hun kunne vise meg fuck you fingeren å vippe den opp 3 ganger, da ble dem sur...

Facebooken min er har sånn 4 - 5 venneforespørsel fra hotte jenter.. Føle meg priviligert
Har selv opplevd det flere ganger den siste tiden. Bare de siste 2 ukene har det blitt sendt rundt 5 Venneforespørsler - Hvor bare 1 er blitt godtatt.

Felles for disse "personene" er som du selv sier at de ikke har flere enn kanskje rundt 20 venner. I tillegg så legger jeg merke til at mer enn 80-90% av disse brukerkontoene ser ut til å ikke være mer enn maks noen timer - dager gamle.

Dette er jo selvfølgelig ren scam. Aksepterer man dem så risikerer man også at de får tilgang til personlig informasjon som man har registrert og gjort tilgjengelig for venner. Noe som bla. kan inkludere Epostadresse, Bosted, Telefonnummer og interesser (som igjen kan gjøre det enklere å få deg til å trykke inn på eventuelle linker de sender deg).
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Scam, scam, scam. Om du er riktig uheldig har du kanskje godkjent noen av dem allerede? Om du også da har lagt inn telefonnummeret ditt på profilen din... Det er også mange som får forespørsler fra bots på Skype etter å godtatt sånne profiler. Ikke gjør det, blokkér dem med en gang og rapporter til FB om du er sikker.
Vil også legge til at det er i mange tilfeller mer informasjon å hente av noen ved at de godtar denne venneforespørselen.

Ikke alle deler dette, men e-post, telefonnummer, etc. er noe av dette.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av Duckie Vis innlegg
Om du er riktig uheldig har du kanskje godkjent noen av dem allerede?.
Vis hele sitatet...
Jeg er smart nok til å forstå at jeg ikke skal gjøre det.
Sist endret av øyvind95; 7. desember 2015 kl. 15:24.