Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 13255
Sitat av belisarius Vis innlegg
Hva slags jobb var det?

Regner med du har eller er i ferd med å ta høyere utdannelse da, og at du fikk sommerjobb innen fagområdet ditt?

Er vel de færreste som får så bra lønn i en sommerjobb
Vis hele sitatet...
Lurer jeg på også? Tror ikke en får dette for å f.eks. klippe gress for veivesenet eller kommunen...

Sitat av Muradi Vis innlegg
Å, så han tenkte på black-metal? Blir jo egentlig direkte oversatt fra svartmetall når jeg tenker meg om Trodde "svartmetall" bare var et slang fra folk som ikke hører på bra musikk.
Vis hele sitatet...
Smaken er som baken...
...og hvis du lytter etter, kanskje du hører noe du liker?

Sitat av etse Vis innlegg
Opeth er langt i fra noe som kan minne om svartmetall. Svartmetall er mer i stilen med Dimmu Borgir. Og Dimmu Borgir er ganske melodiøst og "snillt" til å være black metal
Vis hele sitatet...
Her er jeg egentlig litt uenig med deg, hvis vi ser bort ifra de 2-3 første albumene. Dimmu Borgir er ikke det jeg vil kalle erketypisk svartmetall! Dem har innspedd death-, thrash-, prog metall og mye annet også. I dag har du bare noen få, som er erketypisk svartmetall, og de er gammel (mere enn 10 år gammel) Darkthrone, Taake og Gorgoroth. Mens Emperors "In the nightside of eclipse" og Darkthrones "A blaze in the northern sky" er mesterverk. Sammen med en rekke andre også!

Sitat av Muradi Vis innlegg
Vet ikke helt hva du mener med "svartmetall", men Sverige har Opeth.
Vis hele sitatet...
Opeth, som nevnt tidligere, er et dårlig eksempel på svensk svartmetall, og de har band som er så utrolig mye bedre! Dark Funeral, Lord Belial, Unaminated, Algaion, Marduk, Thornium, Setherial og Naglfar er noen av de virkelig bra svenske bandene!

Sitat av Bothrops Vis innlegg
ok greit vi har ikke ABBA, men det er ingen som spør etter svensk svartmetall \m/
Vis hele sitatet...
Jeg ser ofte etter svensk svartmetall, og flere av bandene derifra overgår de fleste i Norge. Dem har rett og slett mye bra!

Sitat av Mengele Vis innlegg
Først vil jeg bare si at jeg har bodd i Norge så og si hele livet mitt. Jeg er er ikke født her og ikke statsborger, og identifiserer meg ikke som norsk. Har i den seneste tiden irritert meg over samfunnet generelt, folka og det forvrengte verdenssynet deres hvor Norge står i sentrum. Jeg er klar over at mange av argumentene er generaliseringer, men det er snakk om hyppige tendenser og mine observasjoner etter å ha bodd i Oslo hele livet. Jeg er selvfølgelig interessert i å høre hva dere freaks sier om de meningene jeg har.

For det første, nordmenn er ekstremt trangsynte når det kommer til internasjonale "rangeringer av land", og da Norge er på topp på de fleste slike lister, og når man konfronterer dere med problemer eller mangler Norge har, henviser dere alltid til en statistisk liste basert på HDI/BNP, eller en artikkel av noen som aldri faktisk har opplevd hvordan det er å bo i landet. Jeg er klar over at Norge ikke er Sudan, men jeg vil påstå at til og med Sudan har et mer spennende musikk og kulturliv en det man ser i Norge for tiden. Det er så å si umulig å leve av musikk her, blant annet fordi "Ola Nordmann" er mer interessert i skiskyting og fotball. Norsk kultureksporten er 1/10 av den svenske/danske. Maten her er jo også latterlig, man har knapt annen hurtigmat enn kebab, peppes/dolly og såkalte hamburgere laget av "processed meat" for mangel av et bedre ord. Så og si ALL mat er dyr og dårlig. Norsk tradisjonell matkultur er jo også latterlig, og består kort og greit av fett kjøtt og poteter, og selvfølgelig fuckings frossenpizza.

Men nok om mat, "vi trenger jo ikke mer fast-food, det er så usunt!(if i only had a nickel for everyti...." Nordmenn er kanskje det mest sosialt tilbakestående folkeslaget i verden. T-baneturen om morningen er en kollektiv stillestund, og hvis man smiler til noen blir man sett på som gal, hva faen er egentlig greia? Man møter gamle klassekamerater som ikke hilser (uten å ha hatt noen form for "falling-out" med dem!) Ja, det er bedre på sommeren og når alkohol er involvert, men fra Oktober til April virker det som alle nordmenn har blitt forvandlet til kalde fugleskremsler, eller kanskje staten burde dele ut gratis D-vitamin mot vinterdepresjon?

Tar neste fly til Sudan!

Beklager for all den engelske slængen, men med et så ordfattig språk er vanskelig å formulere seg (eller kanskje jeg bare suger)
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av Mengele Vis innlegg
Jeg mener ikke at Norge er rævva, poenget mitt er at det ikke er et paradis. Det som er skuffende med Norge er at vi har muligheten til å gjøre alt så mye bedre. Vi sitter på utrolig mye penger som ikke blir brukt fornuftig (i mine øyne!). Sammenligningen med Sudan var forøvrig ment satirisk... Prøvde å illustrere nettopp at Norge ikke er så "rævva". Jeg vet ikke om du burde tolke innlegget mitt som en politisk kommentar, var meningen å ha en humoristisk undertone.
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av Mengele Vis innlegg
Er helt enig at Norge har en veldig bra velferdsmodell og at man generelt kan leve et veldig bra liv på papiret. Jeg kommer fra island, og etter å ha bodd der i tre år begynte jeg å sammenligne landene litt for mye utifra mine verdier, og det som er utgangspunktet for innlegget (hvis ikke det var tydelig)
Vis hele sitatet...
Etter å ha sett dine poster her, så virker det for meg, som om det er noe ved deg eller din personlighet, problemet ligger.

Og synes du norsk mat er så forbanna kjedelig, så ta deg en lefsebuss (typisk norsk) og ha på rakfisk, pultost og/eller gammelost. Eller ta en tallerken fårikål (nam nam), mens ertersuppe kokt på salt skank med gulerøtter, løk og et fjærlett dryss med timian smaker himmelsk!

Rent økonomisk sikkerhetsmessig så er Norge en av verdens beste land! En skal kukke det til bra, hvis en sulter ihjel her! Mens i en rekke andre land, er det ingen sjeldenhet, at noen sulter ihjel! Og blir du syk, får du nesten sydd puter under dine armer. Jeg sier på langt ifra at det i Norge er perfekt, men sammenlign med f.eks USA, Kina, India, Afrika eller Russland. Så tipper jeg, du også synes Norge er bra jeg!

Og hvis du synes nordmenn er usosiale, gale og kjedelige, så blir det oftest til, det man gjør det til selv!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Smaken er som baken...
...og hvis du lytter etter, kanskje du hører noe du liker?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du motsier deg selv her, men:

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Opeth, som nevnt tidligere, er et dårlig eksempel på svensk svartmetall, og de har band som er så utrolig mye bedre! Dark Funeral, Lord Belial, Unaminated, Algaion, Marduk, Thornium, Setherial og Naglfar er noen av de virkelig bra svenske bandene!
Vis hele sitatet...
Mener du at Opeth er et dårlig svensk band, eller et dårlig eksempel på svensk svartmetall? Opeth er jo ikke svartmetall akkurat.

Hvis du mente at Opeth er et dårlig band, så er det rimelig teit å først komme og si at smaken er som baken, for så å si at de er dårlige.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg vet ikke om du motsier deg selv her, men:
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende! Men jeg mener det jeg svarte på har tolkningsmuligheter...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Å, så han tenkte på black-metal? Blir jo egentlig direkte oversatt fra svartmetall når jeg tenker meg om Trodde "svartmetall" bare var et slang fra folk som ikke hører på bra musikk.
Vis hele sitatet...
Og mitt svar var:
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Smaken er som baken...
...og hvis du lytter etter, kanskje du hører noe du liker?
Vis hele sitatet...
Så jeg tolket det som om han ikke likte denne formen for musikk, noe personen ikke er alene om.


Mener du at Opeth er et dårlig svensk band, eller et dårlig eksempel på svensk svartmetall? Opeth er jo ikke svartmetall akkurat.
Vis hele sitatet...
Du må se på sitatet, jeg svarte på.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Vet ikke helt hva du mener med "svartmetall", men Sverige har Opeth.
Vis hele sitatet...
Og jeg mener mitt svar har mindre tolkningsmuligheter...
Opeth, som nevnt tidligere, er et dårlig eksempel på svensk svartmetall, og de har band som er så utrolig mye bedre! Dark Funeral, Lord Belial, Unaminated, Algaion, Marduk, Thornium, Setherial og Naglfar er noen av de virkelig bra svenske bandene!
Vis hele sitatet...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og hvis du synes nordmenn er usosiale, gale og kjedelige, så blir det oftest til, det man gjør det til selv!
Vis hele sitatet...
Det er et godt poeng. Vil du være sosial skal du gå på et utested eller en bar. Det gjennomføres sommerfestivaler over hele landet, så det er også en mulighet.

Vi snakker ikke med hverandre på bussen, men er ikke det egentlig litt godt da? Jeg hadde ihvertfall ikke likt det om en komplett fremmed person hadde prøvd å får meg i samtale mens jeg egentlig bare ville sitte der i fred og ro.